• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

تزریق بوتاکس زیر بغل | موثرترین روش برای درمان تعریق شدید

  • ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۲
  • دیدگاه: ۰
  • بوتاکس

تزریق بوتاکس از مهم ترین روش های جوان سازی پوست است. بیشترین کاربرد بوتاکس مربوط به رفع چین و چروک و خطوط پوستی است، اما تزریق بوتاکس زیر بغل برای درمان تعریق بیش از حد نیز کاربرد دارد.

تعریق بیش از حد، بر کیفیت زندگی افراد تاثیر می گذارد. افرادی که بیش از حد تعریق می کنند از حضور در جمع شرمنده می شوند، زیرا عرق بیش از حد باعث خیس شدن لباس ها و ظاهر نامطلوب آن ها می شود. در صورتی که شما نیز با روش های معمول نمی توانید تعریق خود را کنترل کنید، می توانید کاندید تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بدن شوید.

تزریق بوتاکس زیر بغل | موثرترین روش برای درمان تعریق شدید

آیا تزریق بوتاکس می تواند تعریق را کاهش دهد؟

تزریق بوتاکس برای افرادی که بیش از حد عرق می کنند، نوعی درمان است که می تواند تعریق آن ها را کاهش دهد. سازمان غذا و داروی ایالات متحده، تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بیش از حد را تایید کرده است. در بدن همه ما نوعی ماده شیمیایی وجود دارد، که غدد عرق را تحریک می کند. بوتاکس از طریق مسدودکردن این ماده شیمیایی مانع فعال شدن غدد عرق می شود و بدین طریق تعریق را کاهش می دهد.

تعریق بیش از حد، که با نام علمی هایپرهیدوزیس شناخته می شود، از طریق تزریق بوتاکس تا ۸۰ درصد کاهش میابد. اثربخشی تزریق بوتاکس برای کاهش تعریق، به مدت ۴ تا ۱۲ ماه است و باید در طول سال تمدید شود. اثرات تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بدن، طی مدت ۲ هفته قابل مشاهده است.
تزریق بوتاکس برای کاهش تعریق، در نواحی مختلفی همچون زیر بغل، پیشانی، دست ها و پاها استفاده می شود. این روش یک جراحی غیرتهاجمی است که نیاز به بیهوشی ندارد، فقط قبل از انجام تزریق، پزشک از بی حسی موضعی برای کاهش درد استفاده می کند. اصلی ترین کاربرد تزریق بوتاکس برای درمان هایپرهیدوزیس است که در ادامه به آن می پردازیم.

چگونه بوتاکس تعریق را کاهش می دهد؟

ماده اصلی بوتاکس، سمی است به نام بوتولینیوم که از نوعی باکتری تولید می شود. این سم بر ساختار و عملکرد سیستم عصبی تاثیر می گذارد و می تواند تغییراتی در عملکرد آن ایجاد کند. بوتاکس، عملکرد برخی از انتقال دهنده های عصبی را تغییر می دهد. انتقال دهنده های عصبی، مواد شیمیایی ای هستند که فرمان های مغز را اجرا می کنند و باعث واکنش نشان دادن بدن می شوند. بوتاکس از طریق مسدود کردن این انتقال دهنده ها، عملکرد سلول عصبی را بلوکه می کند.

تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بدن نیز از طریق مسدود کردن انتقال دهنده ها صورت می گیرد. بوتاکس از طریق غیر فعال کرن مواد شیمیایی تحریک کننده غدد عرق، از تعریق زیاد جلوگیری می کند. به همین دلیل از تزریق بوتاکس برای درمان هایپرهیدروزیس یا تعریق شدید استفاده می شود.

هزینه تزریق بوتاکس برای درمان تعریق چقدر است؟

هزینه های درمانی بوتاکس برای کنترل تعریق بدن، به عوامل مختلفی بستگی دارد. میزان بوتاکس، نوع ماده بوتاکس، ناحیه مورد درمان و دستمزد پزشک از جمله عوامل تاثیرگذار در قیمت تزریق بوتاکس هستند.

مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس

قبل و بعد از تزریق بوتاکس، پزشک توصیه های مراقبتی به بیمار ارائه می دهد. این توصیه ها می تواند احتمال بروز عوارض را کاهش داده و اثربخشی بوتاکس را تضمین کند. برخی از این توصیه ها شامل موارد زیر هستند.

قبل از تزریق بوتاکس

  • قبل از تزریق بوتاکس، حتما با پزشک خود در مورد نحوه تزریق و مواردی که باید رعایت کنید مشورت بگیرید. درصورت داشتن هرگونه بیماری زمینه ای یا مصرف داروهای خاص، پزشک خود را مطلع کنید. دستورالعمل های پزشک در این زمینه، می تواند به کاهش عوارض جانبی کمک کند.
  • قبل از تزریق بوتاکس، زیر بغل خود را اصلاح نکنید. بیمارانی که می خواهند برای کنترل تعریق، بوتاکس تزریق کنند ۲ تا ۴ روز قبل از درمان نباید زیر بغل خود را اصلاح کنند.
  • قبل از جراحی از مصرف الکل و داروهای رقیق کننده خون اجتناب کنید. این می تواند به کاهش کبودی و تورم کمک کند.

بعد از تزریق بوتاکس

بلافاصله بعد از تزریق بوتاکس، می توانید به خانه بروید و زندگی عادی خود را از سر بگیرید اما ؛

  • بعد از انجام این جراحی، باید از انجام هرگونه فعالیت سنگین و ورزش پرهیز کنید.
  • تا چند ساعت بعد از تزریق، از حمام گرم اجتناب کنید.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

شماره تماس

01341219506-7

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *