تزریق بوتاکس زیر بغل | موثرترین روش برای درمان تعریق شدید

تعریق بیش از حد، بر کیفیت زندگی افراد تاثیر می گذارد. افرادی که بیش از حد تعریق می کنند از حضور در جمع شرمنده می شوند، زیرا عرق بیش از حد باعث خیس شدن لباس ها و ظاهر نامطلوب آن ها می شود. در صورتی که شما نیز با روش های معمول نمی توانید تعریق خود را کنترل کنید، می توانید کاندید تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بدن شوید.

آیا تزریق بوتاکس می تواند تعریق را کاهش دهد؟

تزریق بوتاکس برای افرادی که بیش از حد عرق می کنند، نوعی درمان است که می تواند تعریق آن ها را کاهش دهد. سازمان غذا و داروی ایالات متحده، تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بیش از حد را تایید کرده است. در بدن همه ما نوعی ماده شیمیایی وجود دارد، که غدد عرق را تحریک می کند. بوتاکس از طریق مسدودکردن این ماده شیمیایی مانع فعال شدن غدد عرق می شود و بدین طریق تعریق را کاهش می دهد.

تعریق بیش از حد، که با نام علمی هایپرهیدوزیس شناخته می شود، از طریق تزریق بوتاکس تا ۸۰ درصد کاهش میابد. اثربخشی تزریق بوتاکس برای کاهش تعریق، به مدت ۴ تا ۱۲ ماه است و باید در طول سال تمدید شود. اثرات تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بدن، طی مدت ۲ هفته قابل مشاهده است.
تزریق بوتاکس برای کاهش تعریق، در نواحی مختلفی همچون زیر بغل، پیشانی، دست ها و پاها استفاده می شود. این روش یک جراحی غیرتهاجمی است که نیاز به بیهوشی ندارد، فقط قبل از انجام تزریق، پزشک از بی حسی موضعی برای کاهش درد استفاده می کند. اصلی ترین کاربرد تزریق بوتاکس برای درمان هایپرهیدوزیس است که در ادامه به آن می پردازیم.

هایپرهیدروزیس چیست ؟

هایپر هیدروزیس یک اصطلاح پزشکی است که به تعریق شدید و غیر طبیعی گفته می شود. این تعریق ناشی از فعالیت زیاد غدد عرق است، که باعث تعریق شدید در برخی نواحی بدن می شود. متدوال ترین مناطقی که تحت تاثیر این بیماری قرار می گیرند عبارتند از: دست ها، پاها، کشاله ران، پیشانی و زیر بغل. این بیماری در دو نوع اولیه و ثانویه است.

• هایپرهیدروزیس اولیه، معمولا به دلایل نامعلومی بروز می کند و شروع آن در کودکی و نوجوانی است. با وجود نامعلوم بودن علت، اضطراب و هیجان می تواند این نوع تعریق تشدید کند. این تعریق ممکن است در نواحی مختلفی از بدن مانند دست ها و پاها و زیر بغل رخ دهد.
  • هایپرهیدروز ثانویه، تعریق ناشی از بیماری یا عوارض جانبی ناشی از مصرف برخی داروهاست. استرس هیجانی و بیماری هایی مانند پرکاری تیروئید، از دلایل این بیماری هستند. این نوع تعریق بصورت متقارن در برخی نقط بدن اتفاق می افتد و ممکن است هم در خواب و هم در بیداری رخ دهد. برای مثال فرد مبتلا به هایسپرهیدروزیس ثانویه ممکن است تعریق شدید در کف دست ها و پاها را تجربه کند.

افرادی که دچار هایپرهیدورزیس ثانویه هستند، باید برای پیدا کردن علت به پزشک مراجعه کنند. درمان بیماری اصلی، یک از راه های کاهش تعریق شدید است. تزریق بوتاکس یکی از اصلی ترین درمان ها برای کنترل تعریق غیر طبیعی بدن است. هایپرهیدورزیس اولیه و ثانیه از طریق تزریق سم بوتولینیوم قابل کنترل هستند. بنابراین لازم است بیمارانی که تعریق غیرطبیعی را تجربه می کنند، برای درمان، با تشخیص پزشک اقدام به تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بدن کنند.

مزایای تزریق بوتاکس

• اثربخشی بالا و طولانی مدت؛ تزریق بوتاکس اثربخشی بالایی دارد و نتایج آن تا مدت زمان طولانی ای باقی می ماند.
  • غیرتهاجمی بودن؛ تزریق بوتاکس نوعی جراحی غیرتهاجمی است، که با کمترین عوارض جانبی همراه است. این روش درمانی کاملا بی خطر است و بیماران نیازی به داروی بیهوشی ندارند. مقداری بی حسی موضعی قبل از جراحی برای تزریق بوتاکس کفایت می کند.
  • بدون درد؛ تزریق بوتاکس غالبا بدون درد انجام می شود. پزشک برای اطمینان قبل از جراحی از بی حسی موضعی استفاده می کند تا درد را به حداقل برساند. با وجود اینکه تمام بیماران درد را تجربه نمی کنند اما برخی افراد ممکن است درد بیشتری حس کنند.