• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

تزریق بوتاکس زیر چشم

  • ۱۴ فروردین, ۱۴۰۰
  • دیدگاه: ۰
  • بوتاکس

یکی از راه‌های موثر برای از بین بردن چین و چروک‌های زیر چشم تزریق بوتاکس به آن ناحیه است. اگر از آن دسته افرادی هستید که تزریق بوتاکس را برای از بین بردن چین و چروک‌های زیر چشم انتخاب کرده‌اید، ممکن است باتوجه به حساسیت بالای اندام چشم در این مورد تردید داشته باشید. در این مقاله سعی بر آن است که به بررسی برخی بایدها و نبایدها در این زمینه بپردازیم.

 

آیا تزریق بوتاکس به زیر چشم می‌تواند موثر باشد؟

تزریق بوتاکس برای درمان سیاهی و تیرگی زیر چشم در برخی کشورها غیرقابل استفاده است و سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) آن را تأیید نکرده است. به همین دلیل، محققان مطالعات کمی در مورد این روش انجام داده‌اند و پزشکان از میزان موثر بودن آن اطمینان ندارند.

در یک مطالعه در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی مشخص شد که آیا تزریق بوتاکس در زیر و اطراف چشم می تواند باعث کاهش چین و چروک در این نواحی شود یا خیر؟ ۱۹ شرکت کننده زن، در این ناحیه تزریق انجام دادند. کسانی که تزریق را هم در پلک‌های پایین و هم در ناحیه خارجی گوشه چشم داشتند، نسبت به کسانی که فقط در پلک های پایین خود تزریق انجام دادند، نتایج بهتری را گزارش کردند.

محققان همچنین اثرات مقادیر مختلف بوتاکس در پلک پایین را اندازه گیری کردند. بیماران در هنگام دریافت هشت واحد بوتاکس بیشترین نتایج را گزارش کردند، اما همچنین شدیدترین عوارض جانبی را نیز داشتند.

به طور کلی در حال حاضر تحقیقات کم دیگری در مورد تزریق بوتاکس در زیر چشم وجود دارد.

 

عوارض جانبی تزریق بوتاکس زیر چشم

 

از آنجا که سازمان غذا و داروی آمریکا بوتاکس برای تزریق زیر چشم را تأیید نکرده است، تحقیقات کاملی در مورد ایمنی این روش وجود ندارد.

 

این ناحیه ظریف است و خطر تزریق بوتاکس در اطراف چشم شامل موارد زیر است:

۱. بی حسی چشم

۲. تورم پلک پایین

۳. افتادگی چشم

۴. مشکل در بستن چشم ها

(در زیر برخی دیگر از عوارض جانبی نادر و کمتر شناخته شده بوتاکس آورده شده است:)

۵. احساس درد در محل تزریق

۶. کبودی

۷. سرگیجه

۸. سرخی

۹. غش کردنبوتاکس

۱۰. خون‌ریزی

افرادی که شرایط مزمن خاصی دارند نباید از تزریق بوتاکس استفاده کنند. پس حتما قبل از انجام تزریق بوتاکس به زیر چشم با پزشک خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *