• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

تزریق بوتاکس پیشانی؛ کاربرد و نحوه مراقبت‌های بعد از تزریق

تزریق بوتاکس پیشانی؛ کاربرد و نحوه مراقبت‌های بعد از تزریق

تزریق بوتاکس پیشانی یکی از رایج‌ترین درمان‌های چین‌وچروک در ناحیه پیشانی و اطراف چشم است. این درمان از محبوبیت زیادی برخوردار است، چراکه سریع، آسان، موثر و ایمن است. درصورتی که درنتیجه افزایش سن یا شرایط و سبک زندگی نادرست مانند قرارگرفتن بیش‌ازحد دربرابر خورشید، دچار خطوط اضافی و عمیق در ناحیه پیشانی، بین ابرو و کنار چشم‌ها هستید، بوتاکس می‌تواند درمان مفیدی برای شما باشد. یکی از مزیت‌های بوتاکس، موقتی بودن آن است؛ به این شکل درصورتی که بخواهید نوع درمان خود را تغییر دهید و یا از تزریق بوتاکس پشیمان شده‌اید، صورت شما بعد از گذشت 4 ماه، به حالت اولیه خود بازمی‌گردد. در غیر این صورت می‌توانید با تمدید بوتاکس، از شر چروک‌های صورت خود خلاص شوید. در این مطلب به بررسی کامل بوتاکس پیشانی، مزایا و عوارض و مراقبت‌های بعد از تزریق آن می‌پردازیم.

تزریق بوتاکس پیشانی

بوتاکس پیشانی یک درمان زیبایی تزریقی است که برای صاف‌کردن و از بین‌بردن ظاهر چین‌وچروک صورت استفاده می‌شود. بوتاکس از طریق ماده فعال خود به‌نام سم بوتولینوم نوع A، ماهیچه‌های پیشانی شما را به‌طور موقت فلج می‌کند. تزریق بوتاکس را می‌توان برای ناحیه پیشانی، بین ابروها و خطوط عمودی اطراف چشم استفاده کرد.

برخی از افراد ممکن است برای به حداقل رساندن خطوط اخم عمودی و چین‌وچروک‌های افقی پیشانی، تزریق بوتاکس را در پیشانی خود انجام دهند.

اگرچه FDA استفاده از بوتاکس در پیشانی را تأیید کرده است، اما برخی پزشکان همچنان در استفاده از آن محتاط هستند، چراکه در حالی که بوتاکس پیشانی می‌تواند در صاف کردن چین‌وچروک موثر باشد، اما ممکن است باعث شل‎ شدن بیش‌ازحد عضلانی و درنتیجه باعث افتادگی پلک یا ابروها به‌صورت ناهموار شود. بنابراین میزان دوز تزریق بوتاکس باید به دقت کنترل شود.

تزریق بوتاکس پیشانی

آیا بوتاکس بی‌خطر است؟

 بوتاکس ازجمله درمان‌های زیبایی است که از چندین دهه قبل مورد تایید و استفاده قرار گرفته است. حتی در مقایسه با پرکننده‌های پوستی، این روش از نظر پزشکی بی‌خطر است. بوتاکس پیشانی مستقیماً به ماهیچه تزریق می‌شود، نه لایه‌های پوست، و همین امر به بیماران اطمینان خاطر زیادی از نظر ایمنی آن می‌دهد.

اثرات تزریق بوتاکس پیشانی چقدر طول می‌کشد؟

به‌طور کلی فاصله بین هر جلسه از تزریق بوتاکس پیشانی بین 3 تا 4 ماه است. با این حال، اثرات اولین درمان شما ممکن است زودتر از بین برود. به این شکل پس از اولین جلسه، زودتر به درمان بعدی نیاز خواهید داشت. پس از آن، فواصل درمان‌های شما طولانی‌تر می‌شود. برخی از پزشکان پیشنهاد می‌کنند قبل از برنامه‌ریزی قرار ملاقات بعدی، باید حداکثر 14 روز به خود فرصت دهید تا اثرات تزریقات بوتاکس را ببینید.

مراقبت‌های بعد از بوتاکس پیشانی

پس از تزریق بوتاکس باید یکسری مراقبت‌ها را درنظر بگیرید. این نکات مراقبتی هم شامل مواردی است که باید انجام دهید و هم مواردی که باید از انجام آن‌ها اجتناب کنید. در این قسمت به بررسی کامل نکات مراقبت‌های بعد از بوتاکس پیشانی می‌پردازیم.

کارهایی که باید بعد از تزریق بوتاکس انجام داد

بعد از درمان بوتاکس پیشانی، بهتر است این موارد را انجام دهید:

  • بعد از بوتاکس می‌توانید به استفاده از روتین معمول مراقبت از پوست خود ادامه دهید.
  • از آب‌ولرم و یک پاک‌کننده ملایم برای شستشوی صورت خود به مدت 72 ساعت پس از درمان استفاده کنید و سپس صورت خود را به آرامی خشک کنید.
  • ممکن است بعد از بوتاکس پوست شما خشک‌تر از حد معمول احساس شود. استفاده از سرم اسیدهیالورونیک به بازگشت سطح رطوبت پوست شما به حالت عادی کمک می‌کند.
  • از آن‌جایی که فیشال شامل مالش و ماساژ صورت است، توصیه می‌کنیم درمان‌های حرفه‌ای صورت را حداقل ۲ هفته پس از بوتاکس به تعویق بیندازید.

کارهایی که نباید بعد از بوتاکس پیشانی انجام داد

برای کمک به کاهش عوارض بوتاکس پیشانی، توصیه می‌شود بعد از درمان بوتاکس از انجام موارد زیر خودداری کنید.

از مصرف الکل و مسکن خودداری کنید

اگر بعد از بوتاکس به نوشیدن الکل فکر می‌کنید، بهتر است از مصرف آن اجتناب کنید. همچنین باید از مصرف داروهای مسکن نیز خودداری کنید. مشکل استفاده از مسکن‌ها یا نوشیدن الکل بعد از بوتاکس این است که هر دو باعث رقیق‌شدن خون و درنتیجه، تشدید کبودی ناشی از بوتاکس می‌شوند. کبودی پس از انجام بوتاکس رایج است، اما انجام هر کاری که در توان دارید برای کاهش عوارض جانبی بوتاکس پیشانی مهم است.

 از ورزش خودداری کنید

توصیه می‌شود حداقل 24 ساعت بعد از درمان بوتاکس، از شرکت در هر ورزش و تمرین بدنی اجتناب کنید. چند روز صبرکردن برای ورزش پس از انجام بوتاکس پیشانی، باعث محافظت از صورت شما می‌شود.

 از قرار گرفتن درمعرض گرما خودداری کنید

برای رسیدن‌به نتایج مطلوب و کاهش عوارض ناشی از تزریق بوتاکس، توصیه می‌شود حداقل تا 24 ساعت پس از درمان، از آفتاب‌گرفتن یا قرارگرفتن درمعرض گرمای شدید خودداری کنید، زیرا گرما و نورخورشید تاثیر نامطلوبی بر عملکرد مواد بوتاکس در روزهای ابتدایی درمان می‌گذارد

 از دست زدن به صورت یا ماساژ ناحیه درمان خودداری کنید

لمس کردن ناحیه تزریق می‌تواند بر نتایج عمل شما تأثیر بگذارد. از آن‌جایی که بوتاکس روشی است که برای جلوگیری از افتادگی عضلات صورت شما را بی‌حس می‌کند، ضروری است آن را به حال خود رها کنید تا جادوی خود را اعمال کند. لمس صورت ممکن است بوتاکس را به نواحی دیگر صورت منتقل کند و این بر موفقیت درمان شما تأثیر می‌گذارد. پیشنهاد می‌کنیم حداقل تا 24 ساعت پس از انجام بوتاکس پیشانی، صورت خود را لمس نکنید.

 از پوشیدن کلاه تنگ خودداری کنید

همان‌طور که اشاره شد، باید از واردکردن هرگونه فشار در ناحیه تزریق اجتناب کنید. به‌عنوان مثال درصورت استفاده از موادآرایشی، باید به‌آرامی آن‌ها را در محل تزریق بمالید. همچنین پس از انجام بوتاکس پیشانی، از پوشیدن هر چیزی که ممکن است روی پیشانی شما محکم باشد، مانند کلاه یا هدبند خودداری کنید.

هزینه تزریق بوتاکس پیشانی

هزینه تزریق بوتاکس پیشانی، به‌ازای واحدهای تزریق شده قیمت‌گذاری می‌شود. همچنین هزینه نهایی بوتاکس باتوجه به قسمت‌هایی که برای درمان مدنظر دارید، متفاوت خواهد بود.

درنهایت یکی از مهم‌ترین فاکتورها در قیمت‌گذاری بوتاکس، برند مورداستفاده توسط پزشک است. مجموع این عوامل درکنارهم و کلینیک انتخابی شما، قیمت تمام شده درمان بوتاکس را تعیین می‌کنند.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

شماره تماس

01341219506-7

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *