• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

تزریق بوتاکس پیشانی چیست؟

رایج‌ترین و آسان‌ترین روش برای رفع چین و چروک و خطوط پیشانی، بوتاکس است. بوتاکس به صورت سرپایی و خیلی سریع انجام می‌شود و روشی نسبتاً کم‌ هزینه هم است. امروزه بسیاری از افراد از این روش برای رفع و یا پیشگیری از خطوط پیشانی استفاده می‌کنند. اما تزریق بوتاکس پیشانی چیست؟ و چطور انجام می‌شود؟ بوتاکس چه ایراداتی را از بین می‌برد؟ ماندگاری این عمل تا چه مدت است؟ مزایا و عوارض بوتاکس چیست؟ مراقبت بعد از بوتاکس چیست؟

در این نوشته قصد داریم درباره بوتاکس پیشانی و تمامی جزئیات مربوط به آن صحبت کنیم.

کاربرد بوتاکس پیشانی چیست؟

بوتاکس در واقع از نام سمی به نام بوتولینم گرفته شده است. از این سم برای نگهداری و ماندگاری کنسروها استفاده می‌شود. میزان خیلی کمی از این سم در بوتاکس وجود دارد که به پوست تزریق می‌شود و خطری ندارد. در دوران جوانی به خاطر تولید مستمر کلاژن و خاصیت الاستیسیته پوست، بازسازی پوست انجام می‌گیرد و چین و چروکی ایجاد نمی‌شود. اما هرچه سن بالاتر رود این کلاژن سازی و کشسانی پوست کمتر می‌شود و چین و چروک‌ها و خطوط پدیدار می‌شوند.

خطوطی که در پیشانی وجود دارند به دو نوع خطوط استاتیک و خطوط دینامیک تقسیم می‌شوند. خطوط استاتیک در واقع به طور دائمی نمایان هستند، حتی وقتی که عضلات صورت را تکان نمی‌دهیم. خطوط دینامیک به خطوطی گفته می‌شود که هنگام حرکت دادن عضلات نمایان می‌شوند. با تزریق بوتاکس می‌شود جلوی ایجاد این خطوط را گرفت.

بالا بردن زیاد ابروها و اخم کردن زیاد می‌تواند باعث ایجاد خطوط افقی در پیشانی و خطوط عمودی بین دو ابرو شود. جایی که عضلات منقبض می‌شوند، چین و چروک‌ها به تدریج به وجود می‌آیند. بوتاکس می‌تواند از بروز این چین و چروک‌ها و عمیق شدن آنها جلوگیری کند.

تزریق بوتاکس پیشانی با بهترین برندها - دکتر اسماعیل نوری

بوتاکس پیشانی چقدر ماندگاری دارد؟

نتیجه تزریق بوتاکس معمولا پس از سه تا ده روز مشخص می‌شود. بعد از دو هفته تاثیر بوتاکس به اوج می‌رسد و شما می‌توانید نتیجه نهایی کار را ببینید. در برخی از موارد فرد باید بعد از دو الی سه هفته برای ترمیم و تزریق مجدد مراجعه کند. اما ماندگاری بوتاکس معمولا چهار تا شش ماه است. البته این ماندگاری به عوامل گوناگونی وابسته است که در ادامه مقاله به آنها اشاره می‌کنیم. به طور کلی معمولا به افراد توصیه می‌شود که یک تا دو بار در سال تزریق بوتاکس پیشانی انجام دهند.

چه عواملی در ماندگاری بوتاکس موثرند؟

همانطور که اشاره کردیم عوامل متعددی می‌توانند در میزان ماندگاری بوتاکس پیشانی موثر باشند. در این قسمت به مهم‌ترین این عوامل اشاره می‌کنیم.

سبک زندگی

تغذیه سالم، نکشیدن سیگار و نداشتن استرس می‌تواند ماندگاری بوتاکس را بیشتر کند. در مورد کسانی که ورزش سنگین می‌کنند، به علت فعالیت بدنی بالا و سرعت متابولیسم عضلات، اثر بوتاکس زودتر از بین می‌رود.

سن

در افرادی که سن بالاتری دارند به دلیل تراکم کمتر عضلات و کلاژن سازی و الاستیسیته ضعیف پوست، معمولا بوتاکس ماندگاری کمتری نسبت به افراد جوان‌تر با عضلات قوی دارد.

میزان چین و چروک

بوتاکس در افرادی که چین و چروک سطحی دارند معمولا ماندگارتر از افرادی است که خطوط عمیقی در پیشانی دارند.

برند بوتاکس

بوتاکس برندهای مختلفی در بازار دارد. بعضی از برندها کیفیت بهتر و ماندگاری بیشتری دارند.

توصیه‌هایی برای افزایش ماندگاری بوتاکس

  1. به پزشک باتجربه و ماهر مراجعه کنید که دوز ایده‌آل را با هدف نتایج بهتر و ماندگارتر برای شما تزریق کند.
  2. در 24 ساعت اول از تمرینات شدید و قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.
  3. هر زمان که بیرون می‌روید از کرم ضد آفتاب با میزان زیاد استفاده کنید.
  4. پوست خود را مرطوب کنید و بدن را هیدراته نگه دارید.
  5. از استرس دوری کنید یا آن را مدیریت کنید.
  6. سیگار نکشید.

 

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *