• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

تزریق بوتاکس چه کاربردهایی دارد؟

بوتاکس چیست؟

طبق آمارهای جهانی، تزریق بوتاکس پرطرفدارترین روش درمانی برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت است. بوتاکس در واقع نوعی داروی تزریقی است که با فلج کردن عضلات، باعث از رفتن خطوط و چروک‌های پوستی می‌شود. همانطور که احتمالا می‌دانید، دلیل اصلی چروک شدن پوست، حرکت عضلات است و فلج کردن آنها، موجب از بین رفتن خطوط صورت می‌شود. داروی بوتاکس از سم بوتولونیوم نوع A ساخته می‌شود که به صورت موقت باعث فلج شدن عضلات صورت می‌شود.

تزریق بوتاکس به کمک سوزن‌های بسیار ظریفی انجام می‌شود که درد خاصی برای بیمار ایجاد نمی‌کنند. با این وجود، در صورت حساسیت بالای بیمار، قبل از تزریق بوتاکس از پماد بی‌حسی برای بی‌حس کردن محل مورد نظر استفاده می‌شود.

عمل تزریق بوتاکس یک عمل سرپایی است که به کمک بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. تزریق بوتاکس از نظر سازمان FDA، کاملا ایمن و بی‌خطر اعلام شده است و با این وجود، ممکن است این عمل در بعضی افراد با عوارضی همراه باشد.

 

از دیگر کاربردهای تزریق بوتاکس می‌توان به این موارد اشاره کرد:

از بین بردن چین و چروک‌های اطراف چشم
رفع چروک‌های گردن
بالا بردن گوشه‌های لب
بالا بردن نوک بینی
از بین بردن افتادگی پلک
بهبود پرش عضلات چشم

 

مزایا تزریق بوتاکس چیست؟

همانطور که گفته شد، استفاده از بوتاکس به طور کلی خطری به همراه ندارد و از طرفی هم، این عمل محبوب‌ترین عمل زیبایی در سراسر جهان به حساب می‌آید. با این وجود، قبل از اقدام برای تزریق بوتاکس باید از تمام مزایا و معایب آن مطلع شوید و سپس، تصمیم خود برای استفاده از بوتاکس را عملی کنید. مزایا و معایب تزریق بوتاکس به صورت از این قرار هستند:

مزایا:

عوارض جانبی بسیار کم
نداشتن دوره بازیابی و ریکاوری
زمان کوتاه انجام عمل

 

مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس چیست؟

بعد از انجام تمام عمل‌های زیبایی، بیماران باید موارد خاصی را رعایت کنند تا شاهد بهترین نتیجه از عمل زیبایی باشند. مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس به شرح زیر هستند:

پایین نگرفتن سر
طاق باز خوابیدن
عدم شستشوی صورت (در صورت نیاز، صورت خود را فقط با آب ولرم شستشو دهید)
عدم استحمام با آب با دمای بالا

 

چه افرادی نباید بوتاکس تزریق کنند؟

طبق تجربیات و یافته‌های پزشکی، این افراد مجاز به تزریق بوتاکس نیستند:

افرادی که به اختلالات سیستم عضلانی یا سیستم عصبی دچار هستند
افرادی که عفونت فعال در ناحیه تزریق دارند و یا دارای تبخال در آن قسمت هستند
خانم‌های باردار و شیرده
افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند
افرادی که از دوزهای بالای داروهای ضدانعقاد استفاده می‌کنند

 

تزریق ژل بهتر است یا بوتاکس؟

با اینکه تزریق ژل و بوتاکس هر دو برای بهبود وضعیت صورت به کار برده می‌شوند، اما هر کدام این کار با با روش متفاوتی انجام می‌دهند. به طور می‌توان گفت هیچکدام از این روش‌ها نسبت به دیگری برتری ندارند؛ بلکه کاربرد متفاوتی دارند و شما باید بر اساس نیاز خود، یکی از آنها را انتخاب کنید.

روی هم رفته، تزریق ژل برای افرادی مناسب است که می‌خواهند قسمت‌هایی از صورت خود را برجسته‌تر کند و یا به صورت خود زاویه بدهند. تزریق بوتاکس هم برای افرادی مناسب است که می‌خواهند چین و چروک‌های عمیق پوست خود، مانند چروک‌های پیشانی را از بین ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *