• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

تزریق فیلر زیر چشم چگونه است؟

تزریق فیلر زیر چشم چگونه است؟

با بالا رفتن سن و بر اثر عوامل مختلفی مانند استفاده مداوم از عینک، کمبود برخی از مواد مغذی و یا برخی از ناراحتی‌های مربوط به کبد و کلیه، ممکن است در ناحیه اشکی چشم برخی از افراد فرورفتگی ایجاد شود که این فرورفتگی‌ها بر روی پلک پایینی چشم یک نیم‌دایره تیره ایجاد می‌کنند.

فیلر زیر چشم به عنوان یک پرکننده، به منظور از بین بردن دایره تیره و گودی است که در اطراف چشم ایجاد می‌شود. فیلر چشم از طریق تزریق در زیر پوست چشم قرار می‌گیرد. ماده تشکیل‌دهنده فیلر چشم معمولاً اسید هیالورونیک است. البته برخی از فیلرها با استفاده از کلاژن، اسید لاکتیک و کلسیم ساخته می‌شوند.

استفاده از فیلر چشم در مدت زمان بسیار کوتاهی محبوبیت زیادی پیدا کرده است و افراد بسیار زیادی برای رفع گودی زیر چشم خود، درمان تزریق فیلر را انتخاب می‌نمایند. ازآنجایی‌که فیلرهای چشمی، از جنس مواد طبیعی که توسط بدن تولید می‌شوند ساخته می‌شود معمولاً بدن نسبت به آنها حساسیت و یا واکنش منفی نشان نمی‌دهد. فیلرها سطح رطوبت پوست را حفظ می‌کنند تا پوست حالتی لطیف و شاداب داشته باشد.

مزایای استفاده از فیلر زیر چشم

فیلرهای زیر چشم نه تنها برای افرادی که می‌خواهند ظاهر خود را بهبود بخشند مزایای مختلفی دارند، بلکه برای افرادی که طرفدار عمل جراحی نیستند مناسب است. برخی از فواید این روش درمانی عبارت‌اند از:

  • غیرتهاجمی است و پس از انجام عمل نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد.
  • بدون درد و بی‌خطر است.
  • درمان سریعی است و خیلی وقت شما را نمی‌گیرد.
  • پرکننده‌های اسید هیالورونیکی که از مواد طبیعی استفاده می‌شوند با گذشت زمان در بدن حل می‌شوند.
  • وقتی که نتایج نهایی مورد نظر بیمار نباشد، پزشک می‌تواند به راحتی نتایج را برگرداند.
  • راه حلی برای برطرف کردن کیسه‌های زیر چشمی و نواحی تیره موجود در این ناحیه را فراهم می‌کند.
  • ظاهر کلی صورت را بهبود می‌بخشد و از ایجاد ظاهری خسته در شما جلوگیری می‌نماید.

نحوه تزریق فیلر زیر چشم

  • تزریق فیلر زیر چشم یک روش غیرتهاجمی و مؤثر جوانسازی و رفع مشکلات این ناحیه از صورت است. نحوه تزریق به صورت زیر انجام می‌شود که معمولاً فرد هیچ‌گونه دردی را احساس نمی‌کند.
  • در ابتدا پزشک، نقاطی از زیر چشم را علامت‌گذاری می‌کند تا از همان نقاط تزریق را انجام دهد.
  • در مرحله دوم با مواد مخصوص ضدعفونی‌کننده محل تزریق را به خوبی پاکسازی می‌کند. این عمل به منظور کاهش احتمال بروز عفونت بعد از تزریق فیلر انجام می‌شود.
  • قبل از تزریق فیلر از کرم‌های بی‌حس‌کننده در اطراف چشم استفاده می‌شود. این کرم‌ها میزان درد در هنگام تزریق را کاهش می‌دهند.
  • سپس با به‌کارگیری سوزن‌هایی مخصوص مقادیر لازم فیلر را به محل تزریق می‌کند.

مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر زیر چشم

  1. استفاده از کمپرس یخ برای کاهش کبودی و قرمزی روی پوست؛ در هر ساعت به مدت 10 دقیقه کمپرس‌ها را روی نواحی کبود قرار دهید.
  2. کمپرس یخ نباید به طور مستقیم روی پوست گذاشته شود. می‌توانید حوله‌ای را حائل میان‌پوست و یخ قرار دهید.
  3. تورم محل تزریقی در وضعیت خوابیده افزایش پیدا می کند؛ بنابراین بهتر است که در طول روز در حالت نشسته یا ایستاده قرار داشته باشید.
  4. استفاده از مواد آرایشی بعد از تزریق فیلر بلامانع است. برخی افراد برای اینکه محل تورم و کبودی‌ها دیده نشود از مواد آرایشی استفاده می‌کنند و این مواد هیچ مشکلی در پی نخواهند داشت.
  5. محل تزریق را ماساژ ندهید. ماساژ دادن باعث می‌شود که مواد تزریق‌شده حرکت کند و به سایر بخش‌های صورت راه پیدا کند. این کار باعث می‌شود نتیجه کار از بین برود.
  6. به مدت 24 ساعت شستن صورت و محل تزریق ممنوع است.
  7. در روزهای ابتدایی بعد از تزریق فیلر استفاده از دخانیات مثل سیگار ممنوع است.
  8. نحوه خوابیدن بعد از تزریق فیلر بهتر است به‌گونه‌ای باشد که سر از سطح بدن بالاتر قرار بگیرد. برای این منظور می‌توانید از دو بالش روی هم استفاده کنید.

ماندگاری نتایج تزریق فیلر زیر چشم

  • تزریق فیلر برای درمان گودی زیر چشم یک روش ماندگار و دائمی نیست؛ اما زمانی که تزریق تکرار شود، نتایج ماندگارتر خواهد بود. با توجه به شرایط هر فرد، ماندگاری نتایج تزریق از 1 ماه تا 3 سال متغیر خواهد بود. در پایان این دوره، تزریق باید تکرار شود.
  • بسته به ناحیه‌ای که مواد تزریقی پرکننده منافذ و چین‌وچروک‌های پوست مورداستفاده قرار می‌گیرند، پایداری نتایج می‌تواند متغیر باشد. در نواحی پوستی که کمترین انعطاف‌پذیری وجود دارد نظیر گودی چشم، تأثیر فیلر زیر چشم معمولاً ماندگاری بیشتر نسبت به سایر نواحی خواهد داشت.

عوارض تزریق فیلر ژل زیر چشم

متداول‌ترین عوارض تزریق ژل زیر چشم، کبودی، تورم و ناراحتی موقت در محل تزریق است. این موارد می‌توانند بسته به بیمار، نحوه عملکرد پزشک، یا برند ژل، متفاوت باشند.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

شماره تماس

01341219506-7

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *