• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

تزریق فیلر لب با ژل لب چه تفاوتی دارد؟

فیلر یا همان پر کننده، یک لایه و یا یک بافت بسیار نرم است که به زیر پوست تزریق می شود و هدف اصلی آن، پر کردن چین و چروک های صورت، بازگرداندن ظاهر و بافتی نرم تر به صورت، حجم دهی و جوانسازی می باشد. خانواده ژل‌ها، خود، نوعی از انواع مختلف فیلرها هستند.

تزریق ژل‌های لب و به طور کلی، تزریق فیلرها به لب، برای برطرف کردن نقص های لب در افراد صورت می گیرد. برخی از افراد از لب های نازک، کوچک و یا بد شکل خود رضایت ندارند و از آنجا که فرم لب ها می تواند در میزان زیبایی افراد تأثیر بسزایی داشته باشد

تصمیم به تزریق مواد حجم دهنده به لب های خود می گیرند. از این رو لازم است تا این افراد تفاوت فیلر لب با ژل لب و هم چنین مزایا و معایب هر روش و مراقبت های قبل و بعد از انجام این کار را بدانند و مناسب با نیاز خود برای تزریق این مواد اقدام نمایند.

 

ژل‌های تزریق شونده در لب

ژل‌ها در واقع حجم دهنده هایی هستند که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده اند و تزریق ژل، به عنوان یکی از خدمات رایج در مراکز پوست و سلامتی شناخته شده است، ژل‌ها علاوه بر قابلیت حجیم کردن قسمت هایی از پوست مانند لب ها و گونه برای از بین بردن چین و چروک صورت و جوانسازی هم استفاده می شود.

فیلرهای تزریق شونده در لب ها

فیلرها لایه هایی بسیار نرم هستند که تزریق آنها به زیر پوست، صورت می گیرد. با تزریق فیلرها شما قادر خواهید بود بافتی جدید به قسمت هایی از صورت خود اهدا کنید، این تزریق ها بیشتر در لب ها، پیشانی، چانه، بینی، گونه و زیر چشم صورت می گیرد.

جنس این فیلرها به گونه ای در نظر گرفته شده است که همخوانی کامل با بافت بدن افراد داشته باشد. می توان گفت تزریق فیلرها به دو دلیل صورت می گیرد: زیبایی و جوانسازی.

 

تنوع از لحاظ جنس مواد در تزریق ژل‌ها و فیلرها

برای شناخت بهتر از تفاوت فیلر لب با ژل لب باید انواع این دو نوع تزریق را از لحاظ جنس مواد تزریق شونده و همچنین نام‌های تجاری آنها بشناسیم که در ادامه آنها را به شما معرفی خواهیم کرد:

تزریق ژل: مهم ترین و البته بهترین ژل‌های موجود که امروزه مراکز سلامت و زیبایی از آنها استفاده می نمایند ژل هیالورونیک اسید می باشد.
تزریق فیلر: از مهم ترین فیلرها برای تزریق، می‌توان به چربی انسانی و یا هیالورونیک اسید اشاره نمود.

 

یک ژل ایده آل برای تزریق چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

موارد زیادی هستند که می توانند ژل‌های تزریق شده به صورت افراد را به ژل‌هایی مناسب و ایده آل و یا ژل‌های نامناسب و غیر ایده‌آل تبدیل نماید، از مهم‌ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

سفتی مناسب ژل (کراس لینک)
وسکوزینه ژل (گرانروی)
گلوله‌ای نشدن ژل بعد از گذشت زمان
یکنواخت بودن میزان جذب ژل در بافت مورد نظر
چسبندگی مناسب ژل به بافت مورد نظر
داشتن زنجیره متصل به هم در ساختار ژل

 

اهمیت سازگاری مواد تزریق شونده با بدن انسان

نکته‌ی قابل توجه در تزریق هر نوع حجم دهنده در لب ها و یا قسمت های دیگر صورت افراد، این است که مواد تزریق شونده باید از ماده ای سازگار با بدن انسان ساخته شده باشد. ناسازگاری این مواد با بافت بدن، می تواند عواقب نامطلوبی را برای افراد به همراه داشته باشد در نتیجه اگر بنا به دلایل مختلف تصمیم به تزریق این مواد حجم دهنده به قسمتی از صورت خود گرفته اید، حتما به یک کلینیک پوست و مو معتبر و دارای مجوز مراجعه نمایید

و اطمینان حاصل کنید که ژل مورد استفاده، دارای مجوز وزارت بهداشت و درمان می باشد. متأسفانه به دلیل محبوبیتی که در سال‌های اخیر، تزریق ژل‌ها و تزریق فیلر پیدا نمود، فرصتی برای افراد سود جو پیدا شده تا بدون در نظر گرفتن سلامت مراجعه کنندگان از موادی در این تزریق ها استفاده نمایند که سلامت بافت‌های موجود در قسمت های تزریق شده را به خطر اندازد.

 

اهمیت جذب مواد تزریق شده در ژل‌هایی که به لب وارد شده اند

یکی از موارد حائز اهمیت در تزریق ژل‌ها این است که مواد تزریق شده به لب، به بافت موجود در لب جذب شوند و این جذب به صورت یکپارچه و یکنواخت صورت گیرد.

در صورتی که این جذب به درستی صورت نگیرد، می‌تواند در نتیجه‌ی عمل تزریق تاثیر گذار باشد و سبب نارضایتی فرد باشد. لذا بهتر است این تزریق ها را در مراکزی انجام دهید که نسبت به صحت کار آنها و تخصص و تجربه‌ی کافی آنها در این زمینه اطمینان داشته باشید.

ممکن است در برخی از مراکز، هزینه های کمتر و یا تبلیغات فریبنده شما را در این راه گمراه نماید؛ پیشنهاد ما به شما تحقیق قبل از هر گونه اقدامی برای تزریق می باشد.

 

استفاده از ژل‌ها و فیلرها در قسمت‌های دیگر صورت

تزریق ژل در قسمت های دیگری از صورت نیز اتفاق می افتد. افراد علاوه بر تزریق ژل در لب‌ها و گونه های خود، برای برطرف کردن قوز موجود در بینی، برای از بین بردن گودی و سیاهی‌های موجود در زیر چشم (تزریق در پوست زیر چشم)، برای رفع چین و چروک های موجود در پیشانی، خط اخم و خط خنده و مواردی دیگر نیز از تزریق ژل استفاده می کنند.

مراقبت های قبل از تزریق ژل و فیلر

یکی از مهم ترین مسائلی که نیاز است در مبحث تفاوت فیلر لب با ژل لب به آن بپردازیم مراقبت های قبل از تزریق ها است. باید دانست، مراقبت های قبل از انجام این دو نوع تزریق، بیشتر از تفاوت، دارای شباهت می باشد

البته بهتر است فرد قبل از انجام تزریق، نسبت به بایدها و نبایدهای قبل از تزریق با متخصص پوست گفتگویی داشته باشد و خطرهای موجود در این زمینه را تا حد ممکن کاهش دهد. اگر از داروی خاص استفاده می‌نمایید، حتما آن را به اطلاع پزشک متخصص برسانید.

 

از شباهت های مراقبتی قبل از تزریق می توان به موارد زیر اشاره نمود:

از مصرف دارو هایی مانند آسپرین و ایپوبروفن و داروهای مشابه آنها خودداری شود (حداقل یک هفته قبل از تزریق).
پرهیز از مصرف روغن ماهی و مصرف ویتامین E.
اجتناب از مصرف هر گونه نوشیدنی الکلی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *