• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

تزریق فیلر چیست؟تزریق فیلر لاهیجان

یکی از روش هایی که اخیرا در بین افراد به خصوص خانم ها و حتی دختران جوان بسیار شایع شده است، تزریق فیلر یا تزریق ژل می باشد که باعث از بین رفتن موقتی چین و چروک می شود و چنانچه مراقبت های بعد از آن به خوبی صورت گیرد، بهترین کارایی و نتیجه را به همراه خواهد داشت.

 

فیلر از چه ماده ای تشکیل شده است؟

فیلر از ماده ای به نام هیالورونیک اسید تشکیل شده است که بسیار طبیعی و غیر تهاجمی بوده و مواد تشکیل دهنده ای آن عارضه ای را برای فرد در پی ندارد. ژل ها یا فیلرها برندهای مختلفی دارند و باید در انتخاب فیلر مناسب حتما به یک دکتر پوست حاذق مراجعه شود تا بعد از تزریق مواد گوله گوله نشود و کارایی معکوس را برای متقاضی به همراه نداشته باشد.

تزریق فیلر یکی از روش های درمانی مناسبی به شمار می آید که به بازگردانی حجم نواحی از بین رفته بسیار کمک می کند چراکه خود مواد تشکیل دهنده در بافت پوست انسان وجود دارد. با تکرار این تزریق کمک به باز گرداندن آن می شود. شایان ذکر است که بگوییم یکی از ژل هایی که بسیار در مطب دکترهای پوست مورد استفاده قرار می گیرد، فیلرهای پوستی است که بلافاصله بعد از تزریق می توان نتایج آن را مشاهده کرد.

 

کدام نواحی مناسب تزریق فیلر می باشد؟

اصلاح قسمت تحتانی صورت
خط چانه یا بزرگ کردن آن
پر کردن جای جوش یا اسکار ناشی از زخم ها
اصلاح گودی زیر چشم
چین و چروک اطراف دهان و حتی گردن
جوان سازی و زیباسازی صورت
زاویه دار کردن صورت
لبخند لثه ای
بزرگ و حجیم نمودن سینه ها و باسن
رینوپلاستی غیر جراحی
بزرگ کردن گونه ها
حجیم نمودن و برجسته کردن لب ها
چین نازولبیال یا خطوط کنار لب
چین و چروک و یا خطوط عمیق پیشانی و دور لب
تزریق فیلردر گونه

 

چه مراقبت هایی باید بعد از تزریق فیلردر گونه صورت گیرد؟

زمانی که برجستگی استخوانی گونه فرد کم است یا از بافت نرم روی آن بدلیل سالمندی یا کاهش حجم کاسته شده است از فیلرها می توان جهت حجم دهی بر روی استخوان گونه یا برجستگی خارجی گونه استفاده نمود. اخیرا برای حجم دهی گونه به وسیله فیلر به منظور برجسته سازی استخوان گونه و رفع کاهش حجم میان صورت، پهن کردن و لیفت میان صورت، کاهش حفره زیر چشم، کاهش شدت چینهای نازولبیال و خطوط ماریونت (تاحدی) و به طور کامل لیفت میان صورت شرح می دهد.

باید بگوییم که استخوان گونه، لبه خارجی و تحتانی اربیت، عضله اربیکولاریس یا گردی چشم و عصب اینفرا اوربیتال شاخص های مهم آناتومیک تزریق در این ناحیه هستند. عوامل دخیل در ایجاد ظاهر جوان در نمای سه رخ یک فرد شامل گونه های برجسته، پلک تحتانی کوتاه و صاف بودن گونه می باشد. استفاده از این تکنیک با کاهش فیلر مورد نیاز جهت رفع چین های نازولبیال همراه است.

 

روش تزریق فیلر در گونه

در این روش پزشک پوست باتجربه با تکنیک شامل تزریق یک جا (مخزنی) 2/0 سی سی از فیلر در چهار ناحیه مجزا تحت عنوان V1 تا V4 همزمان با کشیدن پوست گونه به سمت خلف و بالا اقدام به تزریق می نماید. کشیدن پوست سبب ایجاد خال جوش در بافت و در نتیجه لیفت گونه می گردد. بسته به درجه کاهش حجم منطقه برخی از بیماران نیاز به حجم های بیشتر از 2/0 سی سی داشته و بعضی نیازمند حجم های کمتر هستند. در این تکنیک تزریق های یکجا در عمق و بر روی پریوست استخوان ماگزیلاری صورت می گیرد. اولین قدم مشخص کردن محل اتصال پلک به گونه و علامت زدن آن بر روی صورت بیمار است. محل اتصال پلک به گونه مشخص کننده محل تبدیل پوست نازک پلک به پوست ضخیم گونه است که اغلب منطبق بر حد تحتانی دایره تیره زیر چربی اربیت می باشد.

 

آیا تزریق فیلر بر گونه ها عوارض جانبی را به همراه می آورد؟

تزریق در این ناحیه بسیار ایمن است چرا که دور از عروق می باشد. استفاده از مانور ریفلاکس و آسپیره کردن سرنگ جهت مشاهده احتمالی خون در طول تزریق، باعث ایمن نمودن تزریق می کند و سبب جلوگیری از آسیب مستقیم به عروق ناحیه می گردد.

اما یکی از عوارض آن ممکن است که مقداری کبودی و تورم ایجاد شود که جای نگرانی ندارد و به مرور برطرف می شود اضافه می کنیم که اگر به دکتر پوست آماتور مراجعه نمایید ممکن است که عدم قرینگی در گونه ایجاد شود که رخداد این امر بسیار نادر می باشد.

یکی از مراقبت های تزریق ژل یا فیلر در گونه این می باشد که بلافاصله بعد از تزریق فیلر از کمپرس یخ استفاده کند و از ماساژدادن محل تزریق شده اجتناب ورزد.

 

چه افرادی نباید ژل یا فیلر تزریق کنند؟

افراد سیگاری کاندیدای خوبی برای این پروسه نمی باشند.

افرادی که از لحاظ روحی و روانی مشکل دارند.

خانم های باردار و یا شیرده بهتر است که بعد از اتمام دوران شیردهی برای این فرآیند اقدام کنند.

متذکرشویم که تزریق ژل و یا تزریق فیلرهیچ گونه محدودیت سنی ندارد و تمام افرادی که از سلامت پزشکی برخوردار هستند می توانند تزریق را انجام دهند.

 

برخی نکات در مورد تزریق فیلر

اگر بعد از تزریق فیلرعوارضی همچون قرمزی، کبودی و یا تورم ایجاد شود، جای نگرانی ندارد و بعد از یک هفته به مروراز بین می رود و محو خواهد شد.

این پروسه هیچ گونه دوره نقاهت ندارد و فرد بعد از تزریق می تواند به فعالیت های روزمره خود مشغول شود، اما توصیه دکتر پوست بر این است که از انجام کار زیاد و حمل اجسام سنگین اجتناب شود.

مراقبت های بعد از تزریق فیلر کدام است؟

 

علل پیری پوست؟

یکی از عللی که باعث پیری و چروکیده شدن پوست صورت می شود، عوامل محیطی و افزایش سن می باشد. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی موادی به نام فیلر، بوتاکس، ژل تا حدود زیادی توانسته اند این مشکل را درمان کنند و نتایج بسیار ایده آلی را برای متقاضی به همراه بیاورند.

افراد بهتر است به دکتر پوستی مراجعه نمایند که از فیلر و ژل هایی که قابل جذب در پوست است، استفاده کند چراکه ژل هایی وجود دارد که در پوست جذب نمی شود و باعث گوله گوله شدن خواهد شد.

 

مراقبت های قبل و بعد از تزریق فیلر

در ابتدا باید بگوییم جهت اعمال این پروسه حتما باید به یک مطب و کلینیک خوب مراجعه نمایید و در سالن های آرایشی به هیچ وجه تزریق را انجام ندهید. بعد از مشورت های لازم با دکتر پوست بهترین برندی که به صورت جواب می دهد را تا انتخاب نمایید و مولفه قیمت را در وهله ی بعد در نظر گیرید.

هنگام شروع و بعد از اتمام تزریق فیلر باید مقدار زیادی آب بنوشید.

در صورت مصرف هرگونه دارو که بعدا باعث کبودی و تورم می شود به پزشک اطلاع دهید.

بهتراست که فردی را با خود به همراه بیاورید و اگر استرس و اضطراب دارید حتما اطلاع دهید.

اگر تورم و کبودی بعد از تزریق ایجاد شد، طبیعی بوده و بعد از چند روز برطرف خواهد شد.

بهتر است که 24 ساعت بعد از تزریق از استعمال انواع دخانیات اجتناب کنید.

عدم قرار گرفتن در معرض مستقیم نورخورشید و وسایل حرارتی مثل سشوارالزامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *