• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

تزریق چربی چیست ؟

تزریق چربی چیست ؟

تزریق چربی به روشی گفته می شود که چربی اضافه از ناحیه ای برداشته می شود و به ناحیه دیگری از بدن که با کمبود چربی مواجه است انتقال داده می شود. از مزایای این روش امکان استفاده از آن برای بخش های مختلف است مثلا تزریق چربی به سینه، باسن، صورت. تزریق چربی اگر توسط بهترین پزشک صورت گیرد یکی از بهترین روش های جراحی است.

 

تزریق چربی چگونه انجام می شود ؟

این روش به دو صورت بی حسی موضعی و بی حسی عمومی انجام می شود. زمانی که تزریق برای بخش های کوچکی از بدن انجام می شود از بی حسی موضعی استفاده می شود.

حذف چربی :

برای برداشتن معمولا از لیپوساکشن استفاده می شود تا چربی اضافی از مناطقی مثل شکم، باسن، و ران برداشته شوند. از چربی که از فیبر تشکیل شده است برای انجام این جراحی استفاده نمی شود. برای برداشتن چربی از محلولی که حاوی لیدوکائین و اپینفرین برای کاهش درد، خونریزی و راحت شدن رون حذف چربی استفاده می شود. از روش لیپوساکشن که با لیزر انجام می شود نباید استفاده شود زیرا این اشعه و گرما برای از بین رفتن سلول های چربی می شوند.

 

جداسازی و پاک سازی سلول های چربی :

هنگامی که مقدار مورد نیاز چربی از ناحیه مورد نظر جمع آوری شد باید سلول های آسیب دیده از سلول های سالم جدا شوند و بعد از آن با استفاده از سانتریفیوژ مایع طلایی رنگ از سلول های چربی خالص جدا شده تا چربی مورد نیاز برای تزریق آماده شود.

 

تزریق دوباره چربی :

برای اتمام این عمل زیبایی تزریق چربی آماده شده را به ناحیه مورد نظر تزریق می کنیم. این تزریق بستگی به میزان حجم از دست رفته و شکل ناحیه به روش های مختلف انجام می شود. به احتمال زیاد بعد از مدتی چربی تزریق شده جذب بدن می شود به همین دلیل برخی مواقع بر اساس تشخیص پزشک، 1.5 برابر از مقدار مورد نیاز تزریق می شود. میزان ماندگاری این عمل جوانسازی بسته به هر فرد متفاوت است.

 

چربی به کدام از نواحی بدن تزریق می شود ؟

از دست رفتن حجم قسمت های مختلف بدن و افتادگی پوست یکی از رایج ترین مسئله هایی است که با افزایش سن بسیاری از افراد با آن مواجه می شوند. برای در مان این مسئله روش های مختلفی مثل ایمپلنتو های مصنوعی وجود دارد. اما استفاده از پیوند چربی طرفدار بیشتری دارد زیرا چربی مورد نیاز از بدن خود فرد دتامین می شود. احتمال بروز علائم آلرژی و حساسیت کمتر است. چرا که از چربی های مصنوعی و حیوانی برای انجام این کار استفاده نمی شود و نتیجه تزریق چربی بعد از مدت ها قابل مشاهده است.

 

کاربرد های تزریق چربی

تزریق چربی به سینه : با تزریق چربی به سینه می توانید به صورت طبیعی سینه خود را افزایش دهید و فرم طبیعی دلخواهتان را به آن بدهید. استفاده از این عمل زیبایی طبیعی تر از جایگذاری ایمپلنت است. برای این عمل زیباییی سینه از چربی کمر و یا بازو استفاده می شود.

 

تزریق چربی به باسن :

تزریق چربی به باسن باعث افزایش جذابین ظاهری می شود و ارتباط زیادی به سن افراد دارد. برای انجام این جراحی به حجم زیادی از چربی نیاز است. چربی مورد نیاز را از قسمت های که چربی زائد دارند بر می دارند. قسمت های مانند شکم و ران.

 

تزریق چربی صورت :

صورت در بین قسمت های بدن اولین جایی است که آثار پیری در آن ظاهر می شود زیرا با گذشت زمان چربی صورت با افزایش سن و از بین رفتن مواد مغذی کم و کمتر می شود. این چربی از دست رفته باعث کاهش حجم بخش های مختلف صورت خصوصا زیر چشم، گونه، لب می شود.

 

تزریق چربی به زیر چشم :

تزریق چربی به زیر چشم به دلایل مختلفی انجام می شود. نازک و حساس بودن پوست دور چشم باعث می شود که اثر اشعه آفتاب و افزلایش سن بیشتر از قسمت های دیگر صورت روی آن دیده می شود. از تزریق چربی برای رفع تیرگی و کبودی دور چشم و از بین بردن چین و چروک استفاده می شود.

 

تزریق چربی به زیر چشم چگونه انجام می شود؟

پوست زیر چشم نسبت به قسمت های بدن از حساسیت بیشتری برخوردار است و باعث می شود با افزایش سن و یا مشکل داخلی، چین و چروک و گودی و تیرگی زیر چشم دیده شود. تزریق چربی به ناحیه چشم برای جوانسازی صورت از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است. برای مثال در طول جراحی برای جلوگیری از پخش شدن مواد در سایر قسمت ها جراح باید علاوه بر سرعت عمل بالا بداند که بیمار در صورتی که تمایل به انجام این کا را دارد باید از افراد متخصص و با تجربه برای این کار کمک بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *