• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

تزریق چه ژلی مناسب و چه ژلی خطرناک است

تزریق چه ژلی خطرناک است؟

تزریق ژل های دائمی که در گذشته مرسوم بود و امروزه تا حد زیادی کاهش یافته است، به دلیل عدم جذب توسط بدن انسان مشکلات زیادی را به همراه دارند. ژل های غیر قابل جذب پاژ که ژل دائمی محسوب می شود عوارض خطرناکی از جمله گلوله شدن و سفت شدن به همراه دارد. به همین دلیل تزریق ژل های سازگار با بدن انسان جایگزین مناسبی برای این ژل می باشد. ژل پاژ با سفت شدن و ایجاد تورم در بدن بعضی افراد مسبب گرانولوما می شود. همچنین پزشکان با تحقیق بر روی این ماده به این نتیجه رسیدند که ساختار این ژل و مونومرهای موجود در آن می تواند ریسک ابتلا به بیماری سرطان را در افراد بالا ببرد.

تزریق ژل به گونه _ کلینیک

کدام ژل برای تزریق مناسب است؟

عمق چین های محل تزریق معیار خوبی برای انتخاب ژل مناسب است. معمولا برای چین های عمیق تر از تزریق ژل با ماندگاری بالا، و در چین های با عمق کم از ژل هایی با ماندگاری کوتاه مدت (تقریبا یک تا دو ساله) استفاده می گردد. به عنوان مثال برای رفع چین های خط اخم یا خط خنده که عمق کمی دارند، همینطور در چین های اطراف چشم که به شکل معمول بسیار کم عمق هستند، پیشنهاد می شود ژل های با غلظت کم مورد استفاده قرار گیرند.
تزریق ژل هایی که از  ماده هیالورونیک به دست می آیند عارضه کم و ماندگاری در حدود 9 ماه تا یکسال را دارا می باشند. این ژل ها به علت جذب شدن از بهترین نوع ژل ها شناخته می شوند. اگر برای رفع خطوط عمیق تر قصد تزریق ژل دارید، ژل های هیالورونیک اسید نیز از نمونه های کم عارضه با تاثیری عمقی شناخته می شوند. همه ژل های تزریق شده باید از برندهای معتبر و مورد تایید سازمان بهداشت جهانی (FDA) انتخاب شوند.

تزریق ژل به لب _ کلینیک

مراقبت های مورد نیاز تزریق ژل

توصیه می شود قبل از انجام تزریق ژل برای کاهش احتمال کبودی در محل تزریق، از مصرف ترکیباتی که شامل داروهای مسکن هستند و از بروز التهاب جلوگیری می کنند و البته با دوز بالا هستند، استفاده نکنید. از این داروها می توان به آسپیرین، ایبوپروفن و همچنین  ویتامین E و روغن ماهی می توان اشاره کرد. رعایت این نکته در 3 تا 5 روز قبل از تزریق مناسب است. بهتر است از بهترین پزشک زیبایی خود در مورد نام و برند ژل سوال کنید و از کیفیت آن اطمینان حاصل فرمایید. تزریق ژل باید در محیط مناسب و شرایط استریل صورت گیرد. ضد عفونی کردن مناسب محل تزریق از بروز عفونت و مشکلات التهابی بعد از آن جلوگیری می کند. در مورد عوارض کوتاه مدت تزریق مثل کبودی و تورم که 2 تا 3 روز پس از تزریق برطرف میشوند نگران نباشد.

تزریق ژل آقایان _ کلینیک

مدت زمان ماندگاری تزریق ژل

زمان ماندگاری ژل تزریقی در انواع مختلف ژل متفاوت است. با مراجعه به بروشور داخل جعبه ژل می توانید از زمان استاندارد دوام آن مطلع شوید. البته این مدت زمان با توجه به بدن افراد مختلف ممکن است در بازه ای چند ماهه تغییراتی داشته باشد. یکی دیگر از مسائل مهم و تاثیرگذار در ماندگاری تزریق ژل نحوه تزریق آن است. پزشک یا متخصص مربوطه با تکنیک مناسب تزریق می تواند دوام مناسب ژل را تضمین کند.
تکنیک تزریق به معنای تزریق ژل در عمق مناسب و تاثیرگذاری آن است، مثلا ژل هایی که باید در لایه میانی پوست تزریق شوند با تزریق در سطح یا تزریق عمیق تر، دوام مورد نظر را نخواهد داشت. به این نکته توجه داشته باشید که زمان ماندگاری ژل به معنای بازه زمانی تزریق تا جذب کامل آن می باشد، بنابراین در تمام مدت نباید انتظار تاثیر روز اول تزریق را داشته باشد. ژل ها معمولا تا نصف مدت زمان ماندگاری، اثر خود را حفظ می کنند و در نیمه دوم زمان مورد نظر رو به کاهش می گذارند تا زمانی که اثر آنها از بین برود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *