• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

تزریق ژل لب طبیعی چگونه است؟

تزریق ژل لب طبیعی برای جلوگیری از کم‌حجم شدن، کاهش ارتفاع و برجستگی لب که معمولا با افزایش سن رخ می‌دهد، می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. فیلر لب برای رفع این تغییرات حاصل افزایش سن و برگرداندن زیبایی صورت می‌تواند بسیار مفید باشد. لب تحتانی اکثر افراد به طور طبیعی از لب فوقانی بزرگ‌تر و حجیم‌تر است و نیمه راست و چپ هر کدام از لب‌ها شبیه به هم می‌باشند که حجم و تقارن در این دو نیمه در ظاهر فرد، بسیار حائز اهمیت است. برای افزایش آگاهی خود پیش از تزریق ژل لب، تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

نحوه تزریق ژل لب طبیعی چگونه است؟

نحوه تزریق ژل یا طریقه تزریق ژل در مطلوب‌تر انجام شدن آن و کم خطرتر بودن تزریق، بسیار اهمیت دارد. ضروری است که پزشک معالج شناخت دقیق و کافی‌ از ساختمان پوست انسان و اجزای صورت داشته باشد و همچنین به تکنیک‌های رایج که شامل محل مناسب، مقدار تزریق و قرار دادن این مواد در لایه‌های‌ مناسب پوستی است، به طور کامل مسلط باشد.

بوتاکس و ژل (فیلر) چه تفاوت‌هایی دارند؟

یکی از کاربردهای ژل یا فیلر، رفع چین و چروک‌های پوستی می‌باشد. از همین جهت میزان معینی از ژل را به خطوط صورت و چروک‌های ایجاد شده در اثر افزایش سن تزریق می‌کنند. هر چند که تزریق ژل روشی نچرال‌تر به حساب می‌آید، اما برخی افراد تمایل دارند با تزریق بوتاکس (Botox) لب از شر چین و چروک‌های صورت خود خلاص شوند. ماده بوتاکس دارای ویژگی‌ای می‌باشد که می‌تواند سیستم عصبی ناحیه تزریق شده را از کار بیاندازد و به نوعی آن را فلج کند. با انجام بوتاکس ناحیه مورد نظر انقباض پیدا نمی کند و به دنبال آن چین و چروکی نیز پدیدار نمی‌شود. بنابراین می‌توانید تفاوت عملکرد هر دو روش نام برده شده را درک کنید. در حالی که بوتاکس روی سیستم عصبی قسمتی از بدن فرد اثر می‌گذارد و شکلی غیر نرمال به آن می‌دهد، تزریق ژل لب عوارض کمتری را به دنبال دارد و از سوی دیگر طبیعی تر روی لب‌ها جلوه می‌کند.

یا ژل لب دائمی است؟ ماندگاری ژل لب چقدر است؟

نتایج تزریق ژل لب به طور میانگین بین ۶ تا ۱۸ ماه ماندگاری دارد.
ماندگاری ژل لب می‌تواند به عواملی مانند:

1. نوع محصول مورد استفاده
2. ناحیه مورد نظر جهت درمان
3. شرایط سنی و بدنی بیمار بستگی داشته باشد.
در کل، هرچقدر برند ژل لب متراکم تر باشد (بستر تشکیل دهنده ژل لب هر مقدار که غلیظ‌تر و هرچه عمیق‌تر تزریق شود) دوام و ماندگاری بیشتری روی لب خواهد داشت، البته این یک قانون همیشگی نیست. برای حفظ نتایج در مدت طولانی، پزشک درمانگر تزریق ژل لب قادر است درمان را مجددا پس از چند وقت تکرار کند. مقدار و داشتن تکنیک‌های لازم و اصولی جهت تزریق، نتایج بهینه‌تری را برای شما تضمین می‌کند.

تزریق ژل لب طبیعی چگونه است؟

مراقبت بعد از تزریق ژل لب | بعد از تزریق ژل چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

  • در فاصله‌ای کوتاه پس از تزریق ژل لب، مرسوم‌ترین عارضه‌ی جانبی گزارش شده، التهاب موقتی و تورم در محل تزریق می‌باشد. این اثرات اغلب اوقات طی 2 الی 3 روز برطرف خواهندشد.
  • استفاده از کمپرس سرد بلافاصله پس از تزریق ژل لب، برای کاهش تورم مفید است. اگر تورم بیش از 48 یا 72 ساعت ادامه داشت و یا اگر واکنش‌های دیگری رخ داد، لطفا به پزشک خود خبر بدهید.
  • تا هنگامی که التهاب و تورم کامل برطرف نشده است، از قرار دادن لب خود زیر گرمای شدید (آفتاب یا حمام آفتاب، شنا، سونای خشک و بخار و جکوزی) اکیدا خودداری کنید.
  • اگر که پیش از این سابقه تبخال زدن داشته اید، به پزشک خود در مورد داروهایی که استفاده کرده‌اید و یا می‌کنید اطلاع دهید، زیرا ممکن است بعد از تزریق تبخال بزنید.
  • از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و دوزهای زیاد مکمل‌های ویتامین E به مدت 7 روز پس از تزریق ژل لب خودداری کنید. خوردن این داروها امکان کبودشدگی یا خونریزی در محل تزریق را افزایش می‌هند.
  • به مدت 24 ساعت پس از تزریق ژل لب از ورزش کردن، مصرف الکل، سیگار و قلیان اکیدا خودداری کنید. همچنین اگر که کبودی و خونریزی زیادی داشتید، توصیه می‌شود تا بهبودی کامل ناحیه‌ی تزریق صبر کنید.
  • پس از سپری شدن حدود 6 ماه، حجم دهنده‌های اسید هیالورونیک کم‌کم و به طور طبیعی توسط بدن تجزیه خواهند شد. در نتیجه برای حفظ ظاهر لب خود می‌بایست سالی 1 یا 2 بار تزریق ژل لب خود را تکرار کنید.
  • برای  جلوگیری  از حرکت کردن ژل‌های تزریق شده، تا حد ممکن به محل تزریق ژل لب خود دست نزنید؛ زیرا این ژل‌ها به شیوه‌ای توسط پزشک تزریق شده که هماهنگی و تقارن را در لب شما برقرار کند و در صورت جابه‌جایی توازن لب‌ها بهم خواهد ریخت.

شستن صورت بعد از تزریق ژل لب

در 6 ساعت نخست پس از تزریق ژل لب از تماس آب با منطقه تزریق شده، خودداری کنید. پس از گذشت حدود 6 ساعت، می‌توانید صورت خود را به آرامی با آب و صابون شست‌شو دهید.

نحوه خوابیدن بعد از تزریق ژل لب

بهتر است که پس از تزیق ژل لب، نحوه‌ی خوابیدن خود را تا مدتی تغییر دهید و ضروری است که به توصیه‌هایی که در این زمینه می‌کنیم توجه نمایید؛ زیرا ماندگاری ژل لب وابسته به همین مراقبت‌ها می‌باشد. توصیه‌های زیر درباره نحوه خوابیدن بعد از تزریق ژل می‌باشد:

  1. تحت هیچ شرایطی بر روی صورت خود و همچنین بر پهلو‌های خود نخوابید، شما مجاز هستید در  حالتی که بر روی کمر خود (طاق باز) هستید بخوابید. هر نوع حالت خواب دیگری، فیلرهای تزریق شده در نواحی گوناگون لب شما را به خطر خواهد انداخت.
  2. سعی کنید بر زیر سر خود 2 بالش قرار دهید، تا گردن شما کمی بالاتر از حد معمول همیشگی قرار بگیرد.

بوسیدن بعد از ژل لب طبیعی

  • معمولاً گذشت 24 ساعت زمان برای صبر کردن کافی می‌باشد. از آن جهت که چندین بار سوزن در لب شما فرو رفته است، ممکن است کمی بوسیدن عزیزانتان دردناک باشد.
  • بوسیدن معمولی، مانند بوسیدن گونه یا پیشانی فرزندتان، و یا حرکت ساده لب مانند لبخند زدن،  پس از گذشت مدت کوتاهی از تزریق موردی ندارد. برای بوسه‌های عمیق‌تر پزشکان کلینیک گلشید توصیه می‌کنند که حداقل ۱ تا ۲ روز صبر کنید تا ژل لبتان کاملا ساکن شود و با بافت لب‌های شما به خوبی ادغام شود.
  • در لحظات نخست پس از تزریق ژل ممکن است لب‌ها متورم و زخم باشند، بنابراین برخی افراد ممکن است تمایلی برای بوسیدن نداشته باشند. در حال حاضر مدرک اثبات شده‌ای موجود نیست که نشان دهنده این باشد که بوسیدن معمولی منجر به از بین رفتن ژل و یا حرکت آن می‌شود. در هر حال، دستکاری شدید لب‌ها در فاصله کوتاهی پس از تزریق توصیه نمی‌شود.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

شماره تماس

0134219506-7

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *