• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

تزریق ژل چانه چطور انجام می شود و چقدر ماندگاری دارد؟

تزریق ژل چانه چیست؟

تزریق ژل چانه همانطور که از نام آن مشخص است، یک روش غیر تهاجمی (بدون نیاز به عمل جراحی) به شمار می‌رود و به همین علت مورد توجه قرار گرفته است. این روش با تزریق ژل مخصوص به نواحی موردنظر در چانه باعث زیباتر شدن این ناحیه می‌شود. علاوه بر این، با تزریق ژل چانه دیگر نیازی به عمل بیهوشی نیست و این یکی از مزایای استفاده از این روش می‌باشد.

مواد مورد استفاده در ژل چانه چیست؟

ژل هیالورونیک اسید (hyaluronic acid) ماده ای است که عموما برای تزریق ژل استفاده می‌شود. این ماده به صورت طبیعی در بدن وجود دارد و از این رو برای بدن انسان ضرری ندارد. هیالورونیک اسید با جذب آب و ترشح کلاژن به جوانسازی پوست کمک می‌کند. نکته قابل ذکر اینست که این ماده دائمی نیست و نیاز به تزریق مجدد دارد.

توجه داشته باشید که یکی از مهمترین عوامل در بهره وری تزریق ژل چانه مشورت با پژشک متخصص می‌باشد. بنابراین توصیه میکنیم قبل از انجام هر گونه اقدامات زیبایی با پزشک خود مشاوره کنید تا با بررسی شرایط شما، توصیه های لازم را ارائه کند.

روش تزریق ژل چانه

به صورت ایده آل خطی عمودی از لب به سمت پایین کشیده می‌شود که این خط باید به چانه برسد. اگر نوک چانه عقب تر از این خط باشد، باید فرم آن اصلاح شود. برای اینکار ابتدا ناحیه مورد نظر توسط پزشک با استفاده از بی حسی موضعی، بی حس می شود. سپس پزشک به وسیله سوزن ریز ژل را داخل لایه میانی پوست چانه تزریق می‌کند. نتیجه تزریق بلافاصله قابل روئیت خواهد بود و حدود ۱۰ الی ۳۰ دقیقه زمان می‌برد.

مزایا و معایب تزریق ژل چانه

هر گونه عمل زیبایی که بر روی صورت انجام میگیرد، مزایا و معایبی را نیز به همراه دارد. تزریق فیلر چانه تاثیرات مثبتی در صورت و چهره افراد می گذارد. در چهره زیبا و ایده آل در یک نمای نیم‌رخ، خط عمودی که از کنار لب پایین کشیده می‌شود، باید به چانه شما برسد. اگر نوک چانه عقب تر از این خط باشد، باید بدانید که چانه شما عقب تر از حالت ایده آل است و باید برای اصلاح آن دست به کار شوید.

12 مراقبت ضروری پس از تزریق ژل چانه - کلینیک زیبایی پوست و مو دکتر مسعود جعفری

همچنین کسانی که گونه های برجسته ای دارند  و یا استخوان های گونه به میزان کافی رشد نکرده و گونه های بی حالتی دارند، میتوانند از این روش استفاده کنند. علاوه بر آن با افزایش سن، گونه ها فرمی افتاده به خود میگرند و حالت برجستگی خود را از دست می دهند. این افتادگی در ناحیه کنار فک نیز احساس می‌شود.

معایب تزریق فیلر چانه

همانطور که گفته شد تزریق فیلر چانه یک روش غیر تهاجمی و بدون نیاز به عمل جراحی است. تا به حال هیچ عوارض جانبی از این روش گزارش نشده اما با این حال مواردی که تا پس از گذشت ۳ روز در محل تزریق مشاهده می‌شود عبارتند از:

  • قرمز شدن ناحیه تزریق
  • متورم شدن ناحیه تزریق
  • کبود شدن

توجه داشته باشید که این موارد دائمی نبوده و با گذشت حداکثر ۳ روز برطرف خواهد شد.

فیلر چانه چقدر ماندگاری دارد؟

یکی از متداول ترین سوالات مراجعه کنندگان که باید به آن پاسخ داده شود این است که فیلر چانه چقدر ماندگاری دارد؟ همانطور که در فوق نیز اشاره شد، این روش یک روش دائمی برای اصلاح فرم چانه نبوده و ماندگاری آن بستگی به کیفیت ژل دارد. در هر حالت بهتر است بدانید که ماندگاری این ژل ها بین ۹ تا ۱۸ ماه است و پس از آن باید مجددا برای تزریق اقدام کرد. این ماندگاری در افراد مختلف متفاوت می باشد و ممکن است بیشتر و یا کمتر از بازه زمانی ذکر شده باشد.

هزینه تزریق ژل چانه چقدر است؟

برای دانستن این مورد باید سعی کنید با پزشک مشورت نمایید. هزینه این روش بستگی به میزان دز تزریقی و نوع ماده آن میتواند متفاوت باشد.

مراقبت‌های پس از تزریق ژل چانه

برای کاهش عوارض جانی تزریق ژل چانه باید مواردی را پس از تزریق رعایت کنید. با رعایت این موارد می‌توان عوارضی جانبی این روش را به حداقل رساند. در ادامه میخواهیم به برخی از این موارد اشاره کنیم:

استفاده نکردن از مواد آرایشی تا یک روز

نواحی تزریق شده برای بهبود نیاز به زمان دارند. سعی کنید حداقل تا ۱ روز آرایش نکنید. این کار باعث تسریع در روند بهبود نواحی تزریق خواهد شد.

کنسل کردن فعالیت های ورزشی

سعی کنید به مدت ۲ تا ۳ روز از انجام هرگونه فعالیت ورزشی بپرهیزید. رفتن به باشگاه و فعالیت های سنگین باعث تعرق شده و روند بهبودی را کند خواهد کرد.

شستشوی مرتب دست

از آنجایی که برخی از افراد عادت دارند مدام به صورتشان دست بزنند، بهتر است دست های خود را به صورت مرتب شسته و یا ضد عفونی کنید. در غیر اینصورت میکروب ها و باکتری ها در نواحی تزیق نفوذ خواهند کرد.

خودداری از مصرف برخی داروها

سعی کنید از داروهایی که باعث رقیق شدن خون می‌شوند، برای مدتی حتی قبل از مراجعه به کلینیک کنار بگذارید. قرص هایی مثل آسپرین، ایبوپروفن و… باعث رقیق شدن خون شده و ممکن است حین تزریق باعث خونریزی شود.

پرهیز از مصرف الکل

همانطور که میدانید مصرف الکل باعث کاهش آب بدن و افزایش گردش خون می‌شود. این عامل باعث کبودی نواحی تزریق خواهد شد. پس سعی کنید مصرف نوشیدنی های الکلی را به حداقل برسانید.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما می باشد.

شماره تماس

01341219506-7

01342217120

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *