• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد

امروزه لیزر موهای زائد، به عنوان روشی پرطرفدار برای از بین بردن موهای زائد بدن شناخته می‌شود. روش‌های دیگر مثل استفاده از تیغ و اپیلاسیون(Epilation) روز به روز به دلیل صرفه جویی در وقت منسوخ تر شده و بیشتر افراد به دنبال روشی دائمی برای خلاص شدن از دست موهای زائد خود هستند. حال ممکن است از خود بپرسید که برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب، چه تعداد جلسه برای لیزر موهای زائد نیاز است. این موضوع بسته به شرایط شما ممکن است متفاوت باشد که در ادامه این مقاله به بررسی عوامل مختلف در این زمینه پرداخته می‌شود.

 

بدن شما نقش مهمی در تعیین تعداد جلسات دارد

هر شخصی میزان متفاوتی مو بر روی بدن خود دارد و موی هر کس نیز با سرعت مختلفی رشد می کند. برای رها شدن از شر همه‌ی موهای زائد در یک ناحیه خاص، باید چندین جلسه متناسب با چرخه رشد موهای شما برنامه ریزی شود. چرخه رشد مو در ادامه توضیح داده خواهد شد. بنابراین میتوان گفت، تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد از فردی به فرد دیگر متفاوت است زیرا بدن هر شخص متفاوت است.

 

ناحیه‌ای که میخواهید لیزر کنید

بسته به اینکه چه ناحیه‌ای از بدن را لیزر کنید، تعداد جلسات متفاوت خواهد بود. مناطق متداول برای زنان شامل موارد زیر است:

۱. خط بیکینی

۲. زیر بغل

۳. نواحی صورت

۴. پاها

برای اکثر این نواحی، ۴-۶ جلسه کافی است. به ندرت اتفاق می افتد که مراجعه کنندگان به بیش از 8 جلسه برای رسیدن به نتیجه مطلوب خود نیاز داشته باشند.

 

میخواهید موها کامل از بین بروند یا از حجم آن‌ها کاسته شود؟

تقریبا بیشتر افرادی که تصمیم به از بین بردن موهای زائد خود دارند، لیزر موهای زائد را انتخاب می‌کنند. اما این روش برای کاهش حجم موها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، چرا که برخی فقط می خواهند مقدار موها را کاهش دهند. افرادی که تصمیم به حذف کامل موهای خود ندارند معمولا به جلسات کمتری نیاز دارند.

مثلا بعضی از آقایان یک یا دو جلسه برای صورت خود درخواست می کنند. زیرا به جای از بین بردن کامل موها، این تعداد جلسه فقط باعث کاهش حجم آنها می شود و اصلاح آن ناحیه را آسان تر می‌کند.

 

چرخه رشد موها

برای درک اینکه چرا شما در وهله اول به چندین جلسه درمانی نیاز دارید، مهم است که چرخه رشد مو را درک کنید. وقتی تعداد جلسات برای لیزر موهای زائد، به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود، برنامه آنها مطابق با چرخه رشد موهایشان تنظیم می‌شود و اطمینان حاصل می‌شود که همه موها قابل حذف شدن هستند.

 

چرخه های متفاوت برای رشد موها

موها بر روی بدن شما مراحل رشد متفاوتی را به صورت یک چرخه طی می‌کنند که عبارتند از:

۱.در مرحله اول، موها بر روی پوست شما فعال و قابل مشاهده هستند(آناژن)
۲.در این مرحله، موها از حالت فعال رشد کرده و خارج می‌شوند و به حالت استراحت می روند(کاتاژن)
۳.مو در این مرحله هنوز خفته است. در پوست شما باقی می ماند، اما بالای پایه قرار می گیرد. در زیر آن، فولیکول‌ها شروع به تولید موی جدید می کنند(تلوژن)
۴.در این مرحله، موهایی که در مرحله تلوژن هستند، رشد می‌کنند و به سطح پوست می‌رسند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *