• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

تفاوت هایفوتراپی و لیزر آر اف

هایفوتراپی و لیزر آر اف فرکشنال دو فناوری پیشرفته هستند که در زمینه درمان‌های پزشکی و زیبایی نتایج چشمگیر به دست آورده‌اند. این رویکردهای نوآورانه مزایای منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند و ثابت کرده‌اند که در رفع نواقص پوستی به خوبی عمل می‌کنند. هر دو روش دارای ویژگی‌ها و کاربردهای متمایز خود هستند که آن‌ها را به ابزارهای ارزشمندی در دست متخصصان پوست و زیبایی تبدیل می‌کند.

آر اف چگونه عمل می‌کند؟

در این روش با استفاده از دستگاهی که به همین نام شناخته می‌شود، امواج رادیویی در داخل پوست نفوذ کرده و گرما تولید می‌کنند. این گرما و انرژی به لایه‌های پوستی زیرین وارد شده و کلاژن‌هایی که عامل جوان نگه داشتن پوست بوده و پس از سال‌ها ناتوان شده‌اند را بازیابی خواهد کرد. کلاژن‌ها سفتی پوست و حالت ارجاعی پوست را بازیابی خواهند کرد. یادتان باشد که هرچند امواج دستگاه آر اف از نوع امواج رادیویی هستند، اما با امواج رادیویی خطرناک برای سلامتی همچون امواج آنتن‌های موبایل و یا امواج مایکروفر متفاوت است.

برای بهتر شناختن هایفوتراپی و آر اف فرکشنال باید گفت که آر اف در واقع به لایه میانی پوست بیشترین اثر خود را وارد می‌کند و حداکثر سه میلی متر به داخل پوست اثر می‌کند. امواج این دستگاه به لایه رویی پوست اثر نکرده و در نتیجه آسیبی نیز به این لایه نخواهد رساند. تحریکی که این امواج، درون بافت‌ها و کلاژن پوست ایجاد می‌کنند، ماه‌ها در درون پوست فعالیت کرده و با فشرده شدن کلاژن، پوست سفت‌تری را تجربه خواهید کرد. همچنین این امواج جریان خونی را نیز تقویت کرده و با افزایش جریان خون، پوست شاداب‌تر و درخشان‌تر خواهد شد.

هایفوتراپی چیست؟

هایفو روش دیگر موج درمانی پوست است. در این روش با استفاده از امواج فراصوت، پوست تحریک شده و شروع به ترمیم طبیعی خود خواهد کرد. این امواج، شدت زیادی دارند و از آنجایی که متمرکز هستند می‌توانند به عمق زیادی از پوست نفوذ کنند. با نفوذ عمیق هایفو به پوست، لایه عضلانی پوست تحریک خواهد شد. در نتیجه بدون اینکه لایه رویی پوست دچار آسیبی بشود، کلاژن‌های پوست دوباره فعال خواهند شد. این روش با توجه به عمق نفوذ در پوست خود، می‌تواند با یک جلسه نتیجه خوبی را نشان دهد. این نتیجه در بلند مدت باعث سفتی پوست و کشیده شدن آن خواهد شد.

اگر بهترین دستگاه هایفو را بخواهیم برای جوان کردن پوست نام ببریم می‌توانیم دو دستگاه دابلو (Doublo) و همچنین اولترا (Ulthera) را نام برد. هرچند برخی از متخصصین بر این باور هستند که دستگاه دابلو نسبت به اولترا بهتر است اما به یاد داشته باشید که انتخاب دستگاه بهتر است به پیشنهاد پزشک متخصص انجام شود.

مزایای هایفوتراپی برای جوانسازی پوست

هایفوتراپی یک روش زیبایی غیر تهاجمی است که نتایج خوبی برای فرد دارد. در ادامه به تمام مزایای هایفوتراپی برای جوانسازی پوست اشاره خواهیم کرد.

سفت کردن پوست

هایفو تولید کلاژن را تحریک می‌کند. اثر سفت‌کنندگی هایفو به دلیل انعقاد حرارتی، می‌تواند منجر به لیفت‌ شدن پوست تا حد خوبی شود و افتادگی پوست را کاهش داده و بهبود رنگ کلی پوست را به دنبال داشته باشد.

کاهش چین و چروک

با افزایش سن، تولید کلاژن کاهش می‌یابد و منجر به ایجاد چین و چروک و خطوط ریز می‌شود. هایفو باعث سنتز کلاژن می‌شود که به کاهش ظاهر چین و چروک و خطوط ریز کمک می‌کند.

کانتورینگ صورت

هایفو می‌تواند نواحی خاصی از صورت مانند چانه، خط فک و گونه‌ها را هدف قرار دهد تا خطوط صورت را بهبود بخشد. با تحریک تولید کلاژن و سفت کردن پوست، هایفو می‌تواند ظاهری صاف و براق به پوست دهد.

جوانسازی پوست

هایفوتراپی می‌تواند بافت و کیفیت کلی پوست را بهبود بخشد. چرخش سلولی را تقویت و گردش خون را تحریک می‌کند. این موضوع می‌تواند منجر به روشن‌تر و درخشان‌تر شدن پوست شده و کاهش ظاهر تیرگی یا رنگ ناهموار پوست را به دنبال داشته باشد.

غیر تهاجمی و حداقل زمان ریکاوری

یکی از مزیت‌های مهم هایفو این است که یک روش غیر جراحی و غیر تهاجمی است. هایفو کمترین زمان ریکاوری را دارد و بیشتر افراد می‌توانند بلافاصله پس از درمان فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرند.

نتایج طولانی مدت

اثرات هایفو در مقایسه با سایر درمان‌های غیرتهاجمی طولانی مدت است. از آنجایی که تولید کلاژن را تحریک می‌کند، نتایج به مرور زمان با توسعه الیاف کلاژن جدید بهبود می‌یابند.

مزایای آر اف فرکشنال برای جوانسازی پوست

RF فرکشنال نیز مانند هایفو یک روش غیر جراحی جوانسازی پوست شناخته می‌شود که از انرژی فرکانس رادیویی برای بهبود ظاهر پوست استفاده می‌کند. در ادامه به مزایای RF فرکشنال برای پوست اشاره می‌کنیم.

کاهش چین و چروک

 آر اف تولید کلاژن را در لایه‌های عمیق‌تر پوست تحریک می‌کند که می‌تواند به کاهش ظاهر چین و چروک و خطوط ریز کمک کند.

سفت کردن پوست

گرمای تولید شده توسط آراف می‌تواند فیبرهای کلاژن موجود را سفت کند و تولید کلاژن جدید را تحریک کند و در نتیجه پوست سفت‌تر و محکم‌تر شود.

بهبود اسکار

لیزر آر اف می‌تواند در کاهش ظاهر انواع خاصی از اسکارها، از جمله اسکار آکنه و اسکار جراحی، با ترویج بازسازی کلاژن و بازسازی بافت موثر باشد.

تقویت بافت و بهبود رنگ

این درمان می‌تواند بافت و رنگ پوست را با هدف قرار دادن رنگدانه‌های ناهموار، آسیب‌های ناشی از نور خورشید و پوست خشن بهبود بخشد و در نتیجه پوستی صاف‌تر و یکدست‌تر ایجاد کند.

کاهش اندازه منافذ

لیزر آر اف می‌تواند با تحریک تولید کلاژن و سفت کردن بافت اطراف، ظاهر منافذ بزرگ شده را به حداقل برساند.

حداقل زمان ریکاوری

برخلاف روش‌های جراحی و تهاجمی، آر اف دارای حداقل زمان ریکاوری است. بیماران ممکن است قرمزی یا تورم موقتی را تجربه کنند، اما معمولا می‌توانند فعالیت‌های معمول خود را در مدت کوتاهی پس از درمان از سر بگیرند.

تطبیق پذیری

آراف را می‌توان در نواحی مختلف بدن از جمله صورت، گردن، قفسه سینه، دست‌ها و سایر قسمت‌های بدن انجام داد که آن را به گزینه‌ای همه کاره برای رفع ناهنجاری‌های مختلف پوست تبدیل می‌کند.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما می باشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

ار اف یا هایفو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *