• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

جوانسازی پوست (آر اف فرکشنال)

آر اف فرکشنال چیست؟

آر اف فرکشنال جزء روش های غیرتهاجمی در عرصه ی جوانسازی پوست می باشد و باعث تحولی عظیم را در این عرصه شده است. این روش همانگونه که از نامش پیداست از امواج رادیویی استفاده می کند. وقتی این امواج در بافت پوست رد و بدل شوند تولید گرما میکنند که این تولید گرمادر پوست باعث تغییرات اساسی در پوست می شود. آراف فرکشنال با حروف اختصاری MRF نیز شناخته می شود.

 

آیا آر اف فرکشنال باعث جوانسازی پوست می شود؟

با گذشت عمر، پیر شدن بافت ها و سلول ها هم به سرعت انجام می شود. اما از آنجا که پوست انسان آشکارترین بافت بدن است، آثار پیری در این بافت، واضح تر است و می توان هر روزه آن را مشاهده کرد. به علاوه، پوست اولین سد دفاعی خارجی بدن محسوب می شود و به همین دلیل هر روز در معرض انواع صدمه های فیزیکی و شیمیایی محیطی خارجی و داخلی است پس بیشتر دچار تغییرات ظاهری مانند چین و چروک، لک، خشکی و… می شود.
قسمت هایی از پوست که سبب استحکام پوست می شود از رشته هایی به نام کلاژن و الاستین تشکیل شده است. این رشته ها طی روند پیری و آسیب های محیطی ساختار خود را از دست می دهند و طول آنها افزایش می یابد. به همین دلیل، شل و بی استحکام می شوند که نمود بیرونی آن ایجاد شلی و چین و چروک در پوست است. برای نوسازی کلاژن، باید کلاژن های قدیمی تخریب و کلاژن های جدید ساخته شود.

آر اف فرکشنال پینکسل (RF fractional Pinxel) -

کلاژن ها انواع متفاوتی دارند که هر نوع در درجه حرارت خاصی شکسته می شود، پس برای نوسازی آن باید انرژی گرمایی را به صورت هدفمند به عمقی از پوست برسانیم که کلاژن در آن قرار دارد تا کمترین آسیب به بافت های اطراف برسد. برای این کار، دستگاه های RF (مخفف رادیوفرکوئنسی) به کار می روند. کار این دستگاه ها ایجاد گرما با امواج رادیوفرکوئنسی است که طیفی از نور هستند ولی چون به صورت غیرانتخابی ایجاد حرارت می کردند ، کارایی آنها کم و دارای عوارض بود.
با پیشرفت تکنولوژی، فرکشنال آر اف به این منظور استفاده شد. این لغات از کلمه قطعه قطعه گرفته شده است به این ترتیب که تکه تکه در بافت پوست ایجاد حرارت می کند، بنابراین در قطعه ای از بافت که در آن گرما ایجاد می شود، کلاژن های قدیمی تخریب و نوسازی می شود و قسمت های اطراف فرصت خنک شدن و ترمیم به پوست می دهند.

آر اف فراکشنال سوزنی چیست؟

در آر اف فراکشنال سوزنی در کسری از ثانیه امواج رادیویی به لایه‌های میانی و زیرین پوست واردمی شود و بتدریج به علت افزایش کلاژن سازی باعث شفاف شدن پوست، تنگ شدن منافذ باز پوست، سفت شدن صورت و نهایتا جوانسازی پوست می شود.

تفاوت آر اف فراکشنال سوزنی با ار اف های معمولی

لیزر آر اف فرکشنال | آر اف برای لک صورت | بهترین دکتر برای آر اف صورت -  دکتر حمیده آقایی

آر اف فراکشنال معمولی

در آر اف فراکشنال معمولی قدیمی ( غیر سوزنی ) در پروسه جوانسازی پوست صورت تاثیر خیلی آرام و تدریجی بوده و پزشک مجبور است برای رسیدن به نتیجه مطلوب درمانی هم تعداد جلسات درمانی برای درمان چین و چروک و شلی و افتادگی صورت را زیاد کند (حدو ۸تا ۱۰جلسه) و یا اینکه هر جلسه باید وقت زیادی را برای انجام لیزر صرف کند (حدود ۱ ساعت ) تا به نتیجه مطلوب درمانی برسد.

آر اف فراکشنال سوزنی

در آر اف فراکشنال سوزنی با کم شدن تعداد جلسات درمانی کم (۳ تا ۴ جلسه) باعث کاهش جلسات درمانی شده است. در آر اف فراکشنال سوزنی تعدادی سوزن همزمان بسیار آرام و بدون درد وارد پوست می‌شود و مدت بسیار کوتاهی (یک دهم ثانیه) بعد از ورود سوزن‌ها به زیر پوست و در کسری از ثانیه امواج رادیوفرکانس مستقیم وارد می شود.

آر اف فرکشنال و کاربرد آن چیست؟ - دکتر سحر عماد مستوفی

مهمترین کاربردهای دستگاه آر اف فرکشنال

  1. سفت کردن پوست (Skin Tightening)
  2. درمان شلی پوست (Skin Laxity)
  3. سفت کردن غبغب و ناحیه فک
  4. جوانسازی و درمان چین و چروک های پوستی
  5. درمان ترشح بیش از حد چربی پوست (Excessive Sebum Secretion)
  6. درمان منافذ باز پوست (Enlarged Pores)
  7. اسکارهای آکنه (Acne Scar)
  8. درمان ترک های پوستی (Striae)
  9. درمان تعریق بیش از حد

عوارض احتمالی آر اف فرکشنال

عوارض جانبی آر اف فرکشنال به طور معمول کم و به صورت کوتاه مدت هستند، بسته به درمان ممکن است تورم ملایم و موقت، قرمزی و سوزش ایجاد شود.

  • قرمزی پوست حداکثر به مدت سه روز
  • لکه ی بعد از التهاب PIH

موارد منع آر اف فرکشنال

  • خانم های باردار
  • افرادی که فشار خون بالا دارند
  • افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند
  • افرادی که به تازگی پوستشان را برنزه کرده اند، یا در معرض نور خورشید قرار داشته اند
  • افرادی که از باتری قلب (پیس میکر) یا دفیبریلاتور قلب استفاده می کنند
  • افراد مبتلا به بیمارهایی چون التهاب شدید پوستی، کلوئید یا گوشت اضافه

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت ما میباشد.

شماره تماس

01341219506-7

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *