• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ گیلان

میکرونیدلینگ در اصطلاح به روشی برای جوانسازی پوست گفته می شود که از سوزنهای بسیار ریز برای ایجاد خراشهای سطحی بر روی پوست و تحریک کلاژن سازی و ترمیم سلولها استفاده می کند. با این روش می توان چین و چروک، خراشهای سطحی، جای جوش و زخم، آکنه، لک و غیره را از بین برد.

همانند سایر روشهای جوانسازی پوست که از طریق تحریک کلاژن سازی و الاستین پوست اقدام به تسریع در ترمیم پوست، افزایش حجم و پر کردن جاهای خالی پوست می کنند، در این روش نیز با ایجاد خراش و سوراخ در پوست این فرآیند را تسریع می کنند. میکرونیدلینگ بصورت سنتی در سالهای دور توسط افراد استفاده می شده است.

در این روش با استفاده از خاک رس و یا خرده های سنگ و شن به لایه برداری و ترمیم صورت و پوست بدن می پرداختند. جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ بصورت فعلی حدود نیم قرن قدمت دارد و در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

 

جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ

یکی از روشهای جوانسازی پوست با استفاده از میکرونیدلینگ است. لایه برداری، تحریک کلاژن سازی، تسریع در ترمیم سلول ها، افزایش حجم و خاصیت ارتجاعی پوست جزو ویژگی های جوانسازی پوست با این روش است.

همچنین برای رفع مشکلاتی مانند ریزش مو، رفع پوسته و تقویت موی سر از روش درمانی میکرونیدلینگ استفاده می گردد. با بکار بردن این روش دارای پوستی جوان و شاداب شده و از زیبایی و شفافیت آن لذت می برید.

از دیگر ویژگی های این روش درمانی سفت شدن پوست و جلوگیری از شل شدن و افتادگی پوست است. رفع چین و چروک و خطوط صورت، ترک و منافذ پوستی بزرگ از دیگر مواردی است که با میکرونیدلینگ پوست بهبود می یابد.

 

میکرونیدلینگ چیست و چه تاثیری در جوانسازی پوست شما دارد؟

میکرونیدلینگ یک روش درمانی پزشکی زیبایی برای جوانسازی پوست محسوب می شود. در این روش با استفاده از سوزنهای ظریف اقدام به ایجاد سوراخ و خراش بر روی سطح پوست می نمایند. اینکار جهت ایجاد منافذی برای ورود و نفوذ مواد و داروهای مورد نظر به داخل پوست است.

در حالت عادی پوست بیرونی همانند یک سد عمل کرده و مانع از نفوذ مواد خارجی به درون خود می شود. با ایجاد سوراخهای متعدد در درون پوست می توان انواع سرم، ویتامین، مواد معدنی، مواد هورمونی و سایر مواد مغذی را تزریق نمود.

علاوه بر نفوذ مواد مورد نیاز برای درمان پوست، به دلیل وارد آمدن آسیب بر سلولهای پوست، کلاژن سازی تقویت می گردد. ساخت کلاژن به داشتن پوستی سفت و محکم و دارای خاصیت انعطاف پذیری بالا کمک می کند. از طرفی با ایجاد سوراخ های متعدد بر روی پوست در فرآیند میکرونیدلینگ، سلولهای مرده لایه برداری شده و سلولهای جدید جایگزین آن می شوند.

 

کاربرد میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ روشی موثر در جوانسازی پوست بشمار می آید. بطور کلی کاربرد این روش درمانی به جوانسازی پوست، رفع جای جوش، آکنه و زخم، تحریک کلاژن سازی پوست، کاهش و حذف ترک های پوست، تقویت مو و قطع و کاهش ریزش مو و رفع شل شدگی پوست است.

پوست شما به مرور زمان به دلیل کاهش تولید کلاژن سفتی خود را از دست داده و شل می شود. همچنین رفع تیرگی و لک های پوست و درمان جای سوختگی با تقویت ترمیم سلولی انجام می گیرد.

 

انواع میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یا جوانسازی پوست از طریق سوزنهای کوچک را می توان به دو روش انجام داد. این دو روش شامل روش دستی و روش دستگاه است. روش دستی با استفاده از دستگاهی به نام درمارولر انجام می گیرد. درمارولر دستگاه غلطک مانندی است که دارای یک دسته برای در دست گرفتن است.

در انتهای درمارولر غلطکی متشکل از سوزنها و تیغه های نازک و برنده است. معمولا جنس تیغه ها از تیتانیوم بوده ولی ممکن است غلطکهای فلزی و سیلیکونی نیز مورد استفاده قرار گیرد. پزشک متخصص درمارولر را بر روی پوست صورت، گردن و یا سر قرار داده و آنرا جابجا می کند.

با حرکت غلطک سوراخها و خراشهایی بر روی سطح پوست ایجاد می شود. در روش میکرونیدلینگ با دستگاه، با استفاده از یک دستگاه که در انتهای آن مجموعه سوزنهای ریز و ظریفی وجود دارد، بر روی پوست فشار وارد می کنند. سوزنهای دستگاه با فشار وارده به درون پوست نفوذ کرده و سوراخ ایجاد می کنند. در این حالت تعداد منافذ ایجاد شده و کیفیت کار بهتر از روش دستی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *