• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

جوانسازی پوست چیست؟

جوانسازی پوست چیست؟

جوانسازی پوست یکی از انواع درمان های زیبایی برای بازگرداندن شادابی جوانی به پوست صورت است. جوان سازی پوست صورت را با روش های مختلف جراحی و بدون جراحی انجام می دهند. با توجه به عمق درمان پوست، روش های جوانسازی با هم تفاوت دارند. جوان سازی پوست صورت می تواند تقارن را به صورت بازگرداند. حتی می توان به صورت موضعی برای درمان چین و چروک ها، شل شدگی و افتاگی پوست و جای زخم ها اقدام کرد.

روش های جراحی و تهاجمی برای جوان سازی پوست شامل لیفت کردن نقاط مختلف صورت از جمله پیشانی، چانه و گردن است. نمونه هایی از روش های غیر تهاجمی و غیر جراحی عبارتند از لایه برداری شیمیایی، بوتاکس، پر کننده ها (filler)، لیزر درمانی، جوانسازی نوری، امواج الکترومغناطیس و فراصوت (اولترا سواند ultrasound). در کلینیک پوست و مو جلوه ی ماندگار بسیاری از روش های نوین غیر جراحی برای جوان سازی پوست صورت انجام می شود. روش های دیگری نیز مانند مزوتراپی، کربوکسی تراپی، از جمله روش های غیر تهاجمی و موثر در جوان سازی پوست صورت هستند.

انواع روش های جوانسازی پوست

لیفتینگ :

لیفت کردن یکی از روش های جراحی زیبایی پوست است و در واقع افتادگی های پوست را درمان می کند. این درمان برای جوان سازی و یا رفع آسیب های وارد شده به پوست انجام می گیرد. با لیفت کردن ظاهر پوست بسیار شاداب تر و جوان تر به نظر خواهد رسید.

 

کربوکسی تراپی :

نام کربوکسی از نام علمی گاز CO2 یا همان دی اکسید کربن گرفته شده است. در این روش درمانی، گاز دی اکسید کربن، که گازی غیر سمی است، را زیر پوست تزریق می کنند تا از این طریق مشکلات ناشی از گردش خون و تجمع چربی در مویرگ های زیر پوست حل شود. این درمان به کلاژن سازی، رفع تیرگی دور چشم، و صاف شدن پوست کمک می کند.

 

میکرونیدلینگ :

در روش میکرونیدلینگ با استفاده از سوزن های بسیار باریک با قطری در حد چند میکرون، صد ها حفره ی ریز روی پوست ایجاد می شود و پوست را مجبور به ترمیم و کلاژن سازی می کند.

 

میکرودرم :

میکرو درم ابریژن (microneedling) را با ابزاری خاص انجام می دهند که دارای نوعی بلور ظریف از جنس اکسید آلومینیوم است و لایه ی بسیار نازکی با ضخامت میکرون را از روی پوست بردارد. از طرفی مکش نیز روی پوست ایجاد می شود و علاوه بر جمع کردن لایه های برداشته شده، جریان خون زیر پوست را نیز بهبود می بخشد.

 

مزوتراپی پوست :

مزوتراپی پوست عنوان روشی است که با تزریق زیر جلدی، محلولی ساخته شده از عصاره ی گیاهان، انواع ویتامین ها و اسید های آمینه و مواد ضروری به جوان سازی پوست صورت کمک می کند. با مزوتراپی می توان پوست را شاداب کرد و تیرگی های دور چشم را رفع نمود.

 

مزایای جوانسازی پوست چیست ؟

مزایا جوانسازی پوست علاوه تأمین اهداف زیبایی و بازگرداندن جوانی، سبب پاکسازی پوست نیز می شود. روش های جوان سازی پوست کمک می کنند تا جای جوش و آکنه نیز از بین برود و این گونه لک ها روی پوست باقی نمانند. یکی از مهمترین مزایایی که جوان سازی پوست با خود به ارمغان می آورد، بهبود کیفیت زندگی افراد است. جوان تر و زیباتر به نظر رسیدن، جذابیت افراد را بالا می برد و روحیه ی شادابی به آن ها می بخشد.

 

بهترین روش برای کلاژن سازی پوست :

کلاژن ماده ای ساختاری در بافت پوست است و عاملی برای صاف، سالم و جوان بودن پوست به شمار می رود. کلاژن به نوعی یکی از فراوان ترین انواع پروتئین در بدن انسان است و پیوستگی و چسبندگی بافت ها را تأمین می کند. میزان تولید کلاژن با افزایش سن در بدن کاهش پیدا کرده و یکی از پیامد های آن ایجاد چین و چروک روی پوست است. بیشتر روش های جوانسازی پوست صورت بر مبنای تحریک پوست به منظور کلاژن سازی بیشتر طراحی شده اند. به غیر از روش های جوانسازی، استفاده از کرم های موضعی حاوی کلاژن و همچنین داشتن تغذیه ی صحیح و نیز مصرف ویتامین های E و C به عنوان تحریک کننده ی تولید کلاژن، برای سلامت پوست و جوانسازی آن موثر واقع می شوند.

سن مناسب برای جوان سازی پوست :

با افزایش سن علائم پیری از جمله چین و چروک های پوستی ظهور پیدا می کنند. مهمترین کار پیشگیری از پیر شدن پوست و به تعویق انداختن آن است. به طور معمول از سن حدود 30 سالگی خطوط روی صورت عمیق تر می شوند و از این سن به بعد پوست به تدریج افتادگی پیدا می کند. رطوبت رسانی مداوم به پوست، تغذیه سالم، ماساژ، استفاده از کرم ضد آفتاب و … همگی از جمله اقدامات پیشگیرانه برای ممانعت از پیر شدن پوست هستند. به محض ظهور علائم پیری و ایجاد چروک های پوستی باید برای رفع آن ها اقدام کرد تا شرایط بدتر نشود. برای این منظور روش های جوان سازی پوست مانند کربوکسی تراپی، مزوتراپی، لیفت کردن، میکرو نیدلینگ و … کارساز خواهند بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *