• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

حذف موهای زائد با الکترولیز چقدر موثر است؟

موهای زائد بدن همیشه مورد آزار و اذیت افراد بوده‌اند. به همین دلیل همیشه راهکارهای مختلفی برای از بین بردن آن‌ها معرفی شده است. اما هیچ یک از این روش‌های باعث نشده‌اند تا موهای ناخواسته بدن را به طور کلی و به صورت همیشگی از بین ببرند. خوشبختانه پیشرفت علم و تکنولوژی سبب شده تا شاهد فواید آن در حوزه زیبایی شده و محققان بتوانند روشی را برای حل کردن این مشکل پیدا کنند. حذف موهای زائد با الکترولیز یکی از بهترین و موثرترین این روش‌ها می‌باشد.

همچنین بهتر است بدانید که الکترولیز تنها روشی است که برای حذف موهای ناخواسته بدن توسط سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) تایید شده است. برای افرادی که دوست دارند بدانند الکترولیز موهای زائد چیست؟ باید بگوییم که در این روش سوزن و یا میله خیلی نازکی درون فولیکول موها توسط پزشک متخصص قرار داده می‌شود؛ سپس جریان الکتریکی درون این سوزن‌ها ایجاد شده و باعث صدمه زدن به فولیکول مو می‌شود.

آسیبی که به فولیکول‌ها وارد می‌شود سبب مختل کردن چرخه رشد موها شده و در نتیجه به مرور زمان و با اعمال چندین جلسه الکترولیز موهای زائد بدن دیگر شاهد رشد دوباره موها نخواهید شد. یکی دیگر از روش‌های مشابهی که این روزها روی کار آمده و سبب از بین روفتن همیشگی موهای ناخواسته صورت و بدن می‌شود لیزر موهای زائد است. برای اینکه بدانید برای چنین کاری الکترولیز بهتر است یا لیزرموهای زائد و همچنین کسب اطلاعات کامل‌تر در خصوص الکترولیز موهای زائد صورت شما را به خواندن ادامه مقاله دعوت می‌کنیم.

حذف موهای زائد با الکترولیز

نکات قبل الکترولیز موهای زائد

برای اینکه بتوان به بهترین نتیجه در اثر انجام الکترولیز رسید، رعایت برخی نکات ضروری است. به همین دلیل تاکید می‌کنیم حتما قبل از انجام عمل حذف موهای زائد با الکترولیز حتما از پزشک خود بخواهید نکات لازم برای این کار را به شما یادآوری کند. از جمله مهم‌ترین نکات قبل الکترولیز موهای زائد بدن عبارتند از:

  1. حدود ۴۸ ساعت قبل از انجام کار، از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب خودداری کنید.
  2. هرگز ۱۰ روز قبل از جلسه درمانی، پوست خود را برنزه نکنید.
  3. در صورتی که آستانه درد پایینی دارید از پزشک خود بخواهید ۳۰ دقیقه قبل از شروع کار پماد بی‌حسی در ناحیه انجام الکترولیز اعمال کند.
  4. آرامش و خونسردی خود را حفظ کرده و هرگونه استرس را از خود دور نگه دارید.
  5. سعی کنید از چند روز قبل، رژیم غذایی خود را سالم کنید. به عنوان مثال خوراکی‌هایی نظیر کافئین، شکلات یا شکر را کنار گذاشته و مایعات بیشتری مصرف کنید.
  6. در صورتی که داروی خاصی را مصرف می‌کنید آن را به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین باید داروهایی نظیر آکوتان را در ۶ ماه اخیر مصرف نکرده باشید.
  7. برای نتیجه‌گیری بهتر، از انجام اپیلاسیون به مدت ۴ هفته قبل از انجام الکترولیز موهای زائد بدن خودداری کنید.

مراقبت های بعد از الکترولیز موهای زائد

همانقدر که انجام یک سری مراقبت‌ها قبل از انجام الکترولیز اهمیت دارد، رعایت یکسری مراقبت‌های بعدی نیز مهم است. چند مورد از اساسی‌ترین مراقبت های بعد از الکترولیز موهای زائد که انجام آن‌ها تاثیر بالایی در نتیجه کار خواهند داشت به شرح زیر هستند:

  1. بعد از انجام الکترولیز هرگز ناحیه تحت درمان را با دست یا ناخن خود تحریک نکنید.
  2. در طول ۲۴ ساعت بعد از الکترولیز موهای زائد از تماس هر گونه آب و رطوبت به آن بخش از بدن خودداری کنید.
  3. استفاده از لوازم آرایشی در ۲۴ ساعت اول به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.
  4. هرگز در ۷۲ ساعت اول زیر نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید.
  5. از انجام فعالیت‌های ورزشی و بدنی سنگین که باعث تعریق شما می‌شود اجتناب کنید.
  6. تا دو روز بعد از الکترولیز به فکر استخر و یا حمام نباشید.
  7. در صورت مشاهده هر گونه پوسته پوسته شدن یا التهاب، ناحیه هدف را دستکاری نکنید. اگر مشکل شما شدید بود حتما با پزشک خود مشورت کنید.
  8. در فاصله بین دو جلسه هرگز موهای خود را اپیلاسیون نکنید. برای حذف موهای خود می‌توانید از شیو کردن استفاده کنید.

.

عوارض جانبی الکترولیز

الکترولیز کردن موهای ناخواسته بدن عوارض جانبی اذیت‌کننده و شدیدی ندارد. اما برخی افراد می‌توانند با توجه به نوع پوستی که دارند شاهد برخی تغییرات کوچک در پوست خود باشند. از جمله چند مورد از عوارض جانبی حذف موهای زائد با الکترولیز می‌توان به قرمز شدن، التهاب، پوسته پوسته شدن پوست، تورم و مواردی از این قبیل اشاره کرد. البته تمامی این عوارض به قدری خفیف هستند که می‌توان از آن‌ها به طور کامل چشم‌پوشی کرد. رعایت نکات قبل و بعد از انجام جلسه درمانی با الکترولیز نیز تا حد بسیار زیادی در میزان این عوارض جانبی موثر خواهد بود. فراموش نکنید برای اینکه بتوانید به نتیجه ایده‌آل و مورد نظر خود برسید و به طور کلی از شر موهای ناخواسته خود خلاص شوید، باید تمامی جلسات درمانی را به تعداد نیاز خود پشت سر بگذارید. تعداد این جلسات معمولا می‌تواند بین ۱۵ تا ۳۰ جلسه متغیر باشد.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

شماره تماس

01341219506-7

09021453930

09113405504

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *