• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

درباره جوانسازی پوست

جوانسازی پوست : پوست از مهم ترین پارامترهایی است که زیبایی چهره به میزان قابل توجهی تحت تاثیر آن قرار دارد ؛ تا جایی که بروز کوچک ترین اخلالی در آن می تواند بر زیبایی صورت تاثیر سوء گذاشته و به کاهش اعتماد به نفس بیانجامد. ( تزریقات زیبایی )

افزایش سن ، منجر به کاهش پروتیئن های پوستی ( کلاژن و الاستین ) می شود و این اتفاق ، کاهش خاصیت الاستیسیته ( قوام ) پوست را به دنبال دارد ، لذا افزایش سن به عنوان یکی از بدیهی ترین علل بروز مشکلات پوستی ؛ بخصوص در صورت به شمار می رود که می تواند درخشندگی و شادابی پوست را به چالش کشیده و از طراوت و زیبایی آن بکاهد.

از دیگر عواملی که می توانند زیبایی پوست را تهدید کنند ، می توان به برخی علل محیطی ؛ نظیر کم تحرکی ، رژیم نادرست غذایی ، استعمال دخانیات ، قرارگیری در معرض اشعات مضر و نور مستقیم خورشید و مواردی از این قبیل اشاره نمود.

در حال حاضر با پیشرفت چشمگیری که علم پزشکی و همچنین فناوری های این حوزه داشته اند ، امکان رفع مشکلات پوستی و علائم و نشانه های کهولت سن ؛ از قبیل چین و چروک ، آکنه و کک و مک ، از دست رفتن قوام پوست ، جای زخم ( اسکار ) و غیره از چهره به راحتی میسر گشته است.

روش های جوانسازی پوست
جوانسازی پوست ؛ به تکنیک و متدهای مختلفی که به رفع چین و چروک ها و خطوط پوستی و همچنین بازیابی جوانی ، شادابی و طروات چهره می انجامند ، اشاره دارد.

 

از جمله متداول ترین و موثرترین تکنیک های جوانسازی پوست عبارتند از :

لیزر RF فرکشنال
لیزر CO2 فرکشنال
هایفوتراپی
مزوتراپی
میکرودرم
پی آرپی
توجه داشته باشید که انتخاب هر یک از متدهای جوانسازی فوق ؛ بر اساس نیاز فرد تعیین می گردد و باید توسط پزشک متخصص ، صورت پذیرد.

لازم به ذکر است که روش های مذکور ، تنها در صورتی به نتایج قابل قبول و رضایت بخش خواهند انجامید که در کلینیک های معتبر و توسط پزشکان مجرب و ماهر انجام پذیرند.

 

لیزر CO2 فرکشنال

لیزر فرکشنال CO2 روشی بسیارموثر در بهبود بافت و کیفیت پوست، ایجاد چهره جوانتر، طبیعی تر، نرم تر و کشسانی بیشتر بافت است. گرمای لیزر به عمق بافت زیر لایه بیرونی پوست نفوذ و سلولها را برای تولید کلاژن تحریک می کند، در حالی که بافت اطراف را سالم نگه می دارد. پوست خود را بطور طبیعی جوانسازی می کند. از لیزر CO2 برای رفع نقایص پوستی مانند رنگدانه ها، لکه های پیری، جوش های آکنه، چین و چروک استفاده میشود.

 

لیزر آراف

لیزر آراف ( رادیو فرکانس ) فرکشنال پوست را سفت، پر و ترمیم می کند. انرژی لیزر باعث تحریک تولید کلاژن، سفت شدن پوست و بازسازی سلول¬ها می¬شود. با هدف قرار دادن خطوط ریز، چین و چروک، شلی پوست، علائم کشیدگی و منافذ باز پوست، در سه جلسه درمانی با بازه زمانی 4 هفته نتایج قابل مشاهده ای را ارائه می دهد.

 

هایفوتراپی

تکنیک زیبایی نسبتاً جدید برای سفت شدن پوست است که برخی آن را جایگزین غیرتهاجمی و بدون درد لیفت صورت می دانند. این تکنیک از پرتوهای فراصوت برای تحریک سلولهای تولیدکنده کلاژن، انقباض و سفت شدن پوست استفاده می کند.

هایفوتراپی ، بویژه برای نفوذ عمیقتر به لایه عمیق زیرجلدی پوست و لایه عضلانی سطحی پوست طراحی شده است. با هایفوتراپی می توان خطوط ظریف پیشانی، خطوط اخم، خط خنده اطراف چشم و لبخند، علائم پیری در ناحیه گردن، گونه و چانه را درمان کرد.

 

مزوتراپی

تکنیک غیر جراحی و دائمی برای از بین بردن چربی و پیری پوست است. این روش شامل تزریق برخی مواد در زیر لایه سطحی پوست و بافت چربی زیر جلدی است. ترکیب مواد تزریق به پزشک یا ‘مزوتراپیست’ بستگی دارد. ممکن است حاوی مقادیر اندکی از عصاره های گیاهی، ویتامین ها، آنزیم ها، مواد مغذی، هورمون ها و داروهایی مانند گشادکننده عروق، عوامل ضد التهاب غیر استروئیدی، آگونیست های گیرنده بتا و آنتی بیوتیک ها باشد.

تزریقات مزوتراپی به پوست سر، گردن، قفسه سینه، دکلته، دست ها، علائم کشیدگی پوست و نواحی موضعی تجمع چربی انجام می شود. مزوتراپی معمولاً به 3 تا 15 جلسه درمانی با بازه زمانی 2 هفته ای نیاز دارد.

 

میکرودرم

تکنیک لایه برداری ایمن و کنترل شده پوست است. میکرو کریستال ها لایه رویی پوست را به آرامی برمی دارند، سلول های مرده پوست را از بین می برد، جوان سازی پوست را تسریع و تولید کلاژن را تحریک می کند. این روش برای درمان خطوط ظریف و جای زخم خفیف مانند اثرآکنه مناسب است. هرجلسه از میکرودرم می تواند از 45 دقیقه تا 60 دقیقه طول بکشد. استفاده از کرم ضد آفتاب در طول دوره و تا چهار هفته بعد از درمان بسیار مهم است. سرم آنتی اکسیدان نیز توصیه می شود.

 

پی آرپی

پلاسمای غنی شده از پلاکت خون است. مواد شیمیایی طبیعی موجود در PRP تهیه شده از خون بیمار را بر روی صورت خود فرد وارد می کنند. وقتی پلاسما وارد پوست می شود ، کار خود را برای جوان سازی کل صورت ، سفت شدن مناطق چروکیده و صاف کردن ظاهر کلی شروع می کند. عناصر شیمیایی ضروری PRP رشد کلاژن را تحریک می کنند.

هرچه تعداد جلسات بیشتر باشد، نتایج طولانی تر خواهد بود ، یعنی حدود سه تا شش ماه. واکنش آلرژیک وجود ندارد زیرا پلاسما از بدن خود بیمار تهیه می شود.

پلاسما و پلاکتو در سانتریفیوژ از سلول های قرمز جدا می شود. سلول های قرمز در این روش استفاده نمی شوند. پلاسمای غنی از پروتئین همان چیزی است که هنگام تزریق در پوست صورت به تحریک تولید کلاژن کمک می کند.

تزریق پی آر پی ، نه تنها به بدن در ایجاد الاستین و کلاژن جدید کمک می کند ؛ بلکه می تواند چین و چروک ، جوش های آکنه و سایر زخم ها را از بین ببرد.

از آن جا که PRP از پلاسمای خون و پلاکت های شخصی شما استفاده می کند، هیچ خطر ابتلا به عفونت در این روش وجود ندارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *