• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

درمان جای جوش در لاهیجان

درمان جای جوش

تغییرات هورمونی مخصوصا در سنین بلوغ و نوجوانی باعث می شود غدد چربی بزرگتر شود . در صورت افزایش غدد چربی میکروبی در دهانه غدد چربی قرار می گیرد . در نتیجه مجرای غده چربی را می بندد و باعث رشد این میکروب و در نهایت ایجاد جوش می شود . جوش را می توان با محلول های مخصوص و آنتی بیوتیک های خوراکی از بین برد اما بعد از آن جای جوش یا آکنه بر روی پوست باقی می ماند برای درمان آن چه باید کرد ؟

 

کرم برای از بین بردن جای جوش

روش های درمانی معمول شامل کرم های موضعی که روش های سطحی شیمیایی پوست می باشد . از آنجائیکه در این فرم از اسکار های آکنه ،افزایش رنگدانه های ملانین پوست وجود دارد و تغییر رنگ مشاهده می شود ، کرم های روشن کننده و لک بر می توانند در این راستا مورد استفاده قرار بگیرند . اما باید بدانید اینگونه لک ها با کک و مک یا با لکه های ملاسما ( لکه هایی که در دوران بارداری ایجاد می شود ) متفاوت است . هم از نظر مکانیسم تولید و هم از نظر روش درمان . زیرا این لکه ها به دنبال التهاب پوستی ایجاد شده اند و تغییر رنگدانه های پوستی و موارد دیگر را شامل می شود . ولی خوشبختانه برای درمان آن پزشک متخصص پوست می تواند با استفاده از کرم های موضعی در دوره زمانی می تواندآن را بهبود بدهد

 

درمان جای جوش با میکرونیدلینگ

جای جوش تنها در سنین بلوغ وجود ندارد بلکه در سنین بزرگسالی نیز دیده می شود . برخی از آکنه ها به صورت چاله بوده و عمیق می باشد به گونه ای که با کرم های موضعی بهبود نمی یابند . یکی از روش های موثر در درمان این مشکل میکرونیدلینگ است . در این روش سوزن های ریز و کوچکی در سطح پوست ایجاد می شود . این سوزن زخم سطحی در قسمت مورد نظر ایجاد می کند . در این زمان پوست شروع به ترمیم و کلاژن سازی می کند در نتیجه به تدریج پوست در این ناحیه شروع جوان می شود و جای جوش پر می شود .

 

تعداد جلسات میکرونیدلینگ برای درمان جای جوش

در صورتی که سطحی باشد 3 تا 4 جلسه لازم است .
در صورتی که جای جوش عمیق باشد و به همراه ترک های پوستی باشد نیاز به 5 جلسه درمان دارد .
البته تعداد جلسات درمان به نظر دکتر پوست بستگی دارد و فاصله بین هر جلسه معمولا 1 ماه یا بیشتر می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *