درمان ریزش مو با مزوتراپی مو + عوارض و فواید

مزوتراپی مو چیست؟ درمان کم پشتی مو با مزوتراپی و عوارض آن

مزوتراپی یک شیوه‌ی نوین درمان ریزش مو است که بدون نیاز به جراحی و با کمترین تهاجم انجام می‌شود. مزوتراپی مو یکی از انواع مزوتراپی است که باعث تحریک رشد موها می‌شود و ریزش آن را متوقف می‌کند. در این مطلب قصد داریم شیوه‌ی انجام این روش را توضیح دهیم و مزایای آن را بررسی کنیم.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی Meso Therpy از دو بخش Mezo به معنای میانی و Therapy به معنای درمان تشکیل شده است و همانطور که از اسم آن بر می‌آید به معنای درمان بخش میانی پوست است. مزوتراپی با دستگاه و بر پایه‌ی تزریق انجام می‌شود.

در واقع مزوتراپی مو جهت تقویت رشد موها بر پایه‌ی تزریق فاکتورهای رشد و ویتامین‌ها، آنزم، دارو، عصاره‌ی گیاهی و هورمون انجام می‌شود که نوع مواد تزریقی به بیمار بستگی به وضعیت ریزش مو و نظر دکتر مزوتراپی دارد.

مزوتراپی چه کاربردی دارد؟

نوع تزریق زیر جلدی متناسب با نوع دارو و مواد مصرفی مزوتراپی می‌تواند کاربردهای متفاوتی را برای آن ایجاد کند. مزوتراپی برای درمان مشکلات پوست و مو انجام می‌شود.  با استفاده از مزوتراپی مو می‌توان ریزش مو و آلوپسی را به طور موثری درمان کرد.

درمان ریزش مو با مزوتراپی مو + عوارض و فواید

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای مزوتراپی نیستند؟

مزوتراپی و افزایش حجم مو و تقویت فولیکول برای افراد زیر موثر نیست و بهبودی در پرپشت کردن موهای آن‌ها حاصل نمی‌کند.

• افرادی که علت ریزش موی آن‌ها بیماری‌های زمینه‌ای باشد.
  • افرادی که دیابت کنترل نشده دارند.
  • کسانی که مبتلا به هموفیلی هستند و داروی ضد انعقاد مصرف می‌کنند.
  • کسانی که مبتلا به هپاتیت یا ایدز هستند.
  • در مواردی که علت ریزش مو مصرف داروهای شیمی درمانی باشد، مزوتراپی باید تا تمام شدن دوره درمان به تعویق بیفتد.
  • مردان بالای ۴۰ سال  یا کسانی که طاسی آندروژنی شدید دارند.
  • زنان بالای ۶۰ سال یا کسانی که از طاسی آندروژنی شدید دارند.
  • افراد به طور ژنتیکی جنس موهای کم پشت دارند یا جنس موی خوبی ندارند.
  • کسانی که در محل مزوتراپی زخم یا عفونت فعال داشته باشند.
  • افرادی که به مواد دارویی حساسیت داشته باشند.

فواید مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی موی سر راهکار موثر کم پشتی و ریزش مو و درمان عارضه‌هایی مانند شوره سر است. اما مزایای استفاده از مزوتراپی تنها محدود به این مورد نیست و شامل موارد زیر نیز است.

عوارض مزوتراپی

انجام روش مزوتراپی با درد همراه نیست و تنها دردی که با انجام مزوتراپی احساس می‌شود درد هنگام تزریق است که شدید نیست.به طوری‌که  حدود ۹۰ درصد از بیمارانی که با این شیوه درمان می‌شوند از درد آن شکایتی ندارند. در واقع مزوتراپی یک شیوه‌ی بدون درد است، عارضه‌ی جدی و خطرناکی ندارد. فقط در برخی موارد ممکن است در محل تزریق تورم، کبودی و التهاب رخ دهد.

مراقبت‌های بعد از مزوتراپی مو

بعد از انجام مزوتراپی برای کم شدن عوارض و اثربخشی بهتر پزشک به بیمار توصیه می‌کند موارد زیر را انجام دهد.

• به مدت ۲۴ ساعت بعد از تزریق بیمار نباید از داروهای تقویت مو، حالت دهنده، مواد آرایشی و ماینوکسیدیل استفاده کند.
  • کسی که مزوتراپی انجام داده به مدت ۸ ساعت بعد از انجام تزریقات نباید سر خود را بشوید یا دوش بگیرد.
  • در هفته‌ی اول بعد از مزوتراپی دوش گرفتن بیشتر از ۱۵ دقیقه نباید طول بکشد و از آب گرم نباید استفاده شود.
  • فعالیت بدنی سنگین و ورزش کردن تا ۴۸ ساعت بعد از مزوتراپی ممنوع است، چون باعث تعریق و خارج شدن محلول مزوتراپی می‌شود.
  • کسی که مزوتراپی انجام داده باید آب و مایعات فراوانی بنوشد.

هزینه مزوتراپی مو چقدر است؟

هزینه‌ی انجام مزوتراپی مو یک مقدار مشخص و تعیین شده نیست، بلکه به عوامل مختلفی بستگی دارد. میزان کم پشت بودن موها، تعداد جلسات درمانی، تخصص و تجربه‌ی پزشک و تجهیزات مورد استفاده در مطب و کلینیک بر میزان هزینه مزوتراپی تاثیر گذار است.