• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

درمان همیشگی موهای زائد چانه

آشنایی با درمان همیشگی موهای زائد چانه

کشف موهای عجیب چانه کاملا طبیعی است و معمولاً جای نگرانی نیست. تغییر دادن هورمون ها، پیری و حتی ژنتیک می تواند پشت چند تار چانه باشد که برجسته می شوند. برای این منظور، روشهای ساده و کارآمدی وجود دارد که اگر آنها را نمی خواهید حذف کنید.

اگر بزرگسالی هستید که بیش از چند موی زبر نسبت به سایزهای دیگر مو دارید یا اگر افزایش ناگهانی موهای صورت را مشاهده کرده اید. وقت آن است که به پزشک مراجعه کنید. موهای زبر صورت در زنان می تواند نشانه ای از یک بیماری پزشکی باشد که نیاز به درمان دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درمان همیشگی موهای زائد چانه با ما همراه باشید.

 

چه چیزی باعث ایجاد موی چانه می شود؟

همه افراد موی چانه دارند و این کاملا طبیعی است. همه ما فولیکول های ولوس داریم که موهایی بسیار ریز و کم رنگ با رنگ روشن تولید می کنند که اغلب به آنها “هلو فازی” می گویند. موهای ولوس هدفی دارند که کمک به تنظیم دمای بدن ما است. در دوران بلوغ، افزایش تولید هورمون آندروژن باعث بزرگتر شدن این فولیکول ها شده و شروع به ساختن موهای انتهایی، بلندتر، درشت و تیره می کند.

بدن همه آندروژن تولید می کند، اما مردان سطح بالاتری دارند، به همین دلیل مردان معمولاً دارای موهای انتهایی بیشتری نسبت به زنان هستند.

سطح هورمون های شما به دلیل افزایش سن، افزایش وزن و سایر عوامل از جمله بارداری و یائسگی به طور دوره ای و در طول زندگی تغییر می کند. حتی افزایش اندک آندروژن یا عدم تعادل بین هورمون های جنسی زنانه و مردانه، که همه دارند. می تواند منجر به ایجاد موهای انتهایی در مکانهایی شود که ممکن است مانند چانه، انتظار نداشته باشید.

تعدادی از عوامل در مورد موهای صورت نقش دارند. برخی از موهای صورت طبیعی و بی ضرر هستند. در حالی که برخی می توانند نشانه یک مسئله پزشکی اساسی باشند. در بیشتر موارد، موهای چانه طبیعی هستند.

 

خلاص شدن و درمان همیشگی موهای زائد چانه

برای جلوگیری از رشد موهای چانه کار زیادی نمی توانید انجام دهید. آنها فقط بخشی از انسان بودن هستند. اگرچه شما گزینه های زیادی برای از بین بردن موهای چانه در اختیار دارید.

گزینه های خلاص شدن از شر چانه شامل موارد زیر است:

موچین
تراشیدن
اپیلاسیون در خانه یا توسط یک متخصص
نخ حرفه ای
لیزر موهای زائد
الکترولیز

وقتی موی چانه پرچم سلامتی است

زمان هایی وجود دارد که موهای چانه پرچم قرمز برای سلامتی میباشد، که ممکن است چیزی مخالف با سلامتی شما جریان داشته باشد. موی چانه بیش از حد، موهای صورت بیش از معمول یا افزایش ناگهانی رشد مو در هر قسمت از صورت، ممکن است نشانه ای از بیماری به نام هایپرتریکوز باشد.

به نوع هایپرتریکوز مخصوص زنان هیرسوتیسم گفته می شود. طبق گزارشات، هیرسوتیسم شایع است و 5 تا 10 درصد از زنان در سنین باروری را تحت تأثیر قرار می دهد. این می تواند باعث رشد موهای تیره و درشت در چانه، لب بالا، قفسه سینه، شکم و پشت شود. اگرچه علت دقیق هیرسوتیسم همیشه مشخص نیست. اما همچنین می تواند ناشی از چندین بیماری پزشکی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *