• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

در مورد لیزر بیشتر بدانیم

اولین بار در سال 1960 لیزر برای درمان های پوستی به کار گرفته شد. بعد از گذشت حدودا 20 سال سازمان غذا و دارو امریکا در سال 1984 اولین دستورالعمل استفاده از تکنولوژی لیزر جهت درمان مشکلات پوستی را انتشار داد و از آن زمان به بعد هر ساله آن را به روز رسانی می کند و گسترش می دهد. در سال های اخیر دستگاه های لیزر پرفروش ترین و پرطرفدارترین تجهیزات پزشکی موجود در بازار در زمینه زیبایی می باشد.

 

لیزر بهترین روش حذف موهای زائد

سالیان درازی است که مردان و زنان در آرزوی حذف موهای زائد بدن خود می باشند. به همین علت روش های گوناگونی برای برداشتن موها مانند: بند انداختن، تراشیدن با تیغ، اپیلاسیون و … اختراع شد. تاکنون لیزر بهترین تکنیک شناخته شده برای حذف موهای زائد در جهان می باشد که به مرور زمان پیشرفت کرده و به روشی کاملا موثر تبدیل شده است.

 

فولیکول مو چیست؟

فولیکول مو از سه قسمت غلاف خارجی ریشه، غلاف داخلی ریشه و شفت تشکیل شده است. به طور کلی مو ساختمان ساده ای دارد. فولیکول تار مو را به پوست سر متصل می کند. ملانین تعیین کننده رنگ موها در فولیکول قرار دارد و با افزایش سن از بین می روند.

اگر فولیکول مو ملتهب شود (فولیکولیت) نشانه عفونت است و موجب ریزش موی سر می گردد. از علائم فولیکولیت می توان به جوش های سطح پوست اشاره کرد. فولیکول های مو حاوی DNA فرد هستند.

عملکرد حذف موهای زائد توسط لیزر بر اساس دو اصل مهم انتخاب می شود:

طول موج مناسب جهت جذب انتخابی

ملانین فولیکول مو و عرض پالس جهت تخریب حرارتی فولیکول مو بدون آسیب به بافت های مجاور. در واقع تخریب سلول های بنیادی که خارجی ترین لایه فولیکول موها است باعث از بین رفتن موهای زائد می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *