• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

دغدغه مراجعان در انجام لیزر موی زائد

دغدغه های مراجعان در انجام لیزر موهای زائد

یکی از دغدغه های اکثر مردم موهای زائد است. تیغ زدن، موچین کردن، استفاده از موم، همه راه حل‌هایی موقتی برای رویش مو هستند؛ اما هیچ کدام نمی‌توانند با نتایج طولانی مدت لیزر رقابت کنند. علاوه بر این، از بین بردن موهای زائد با لیزر یک روش درمانی رایج برای تمامی نقاط بدن است. لیزر موهای زائد یکی از بهترین روش‌ها برای حذف دائمی موهای زائد است.

 

1. دردناک بودن درمان:

در برخی از سیستم ها از پاشیدن ماده ای با دمای پایین بر روی پوست جهت خنک کنندگی پوست استفاده می کنند. در این سیستم ها علاوه بر اثرات مخرب زیست محیطی این ماده ها و آثار مخرب استنشاق گاز و بخار این ماده در فضا در حین درمان لیزر امکان خنک کنندگی دقیقاً در محل تابش لیزر وجود ندارد و با کمی بی دقتی یا در انحنا های صورت و بدن امکان سوختگی و درد بسیار زیاد وجود دارد. در برخی دیگر از لیزرها از هوای سرد به عنوان خنک کننده استفاده می شود.

بدیهی است دمیدن هوای سرد به تنهایی نمی تواند در زمان کم اثر خنک کنندگی زیادی داشته باشد و پوست گرمای خود را حفظ خواهد کرد. دمیده شدن هوای سرد بر روی صورت چشم و مجاری تنفسی می تواند باعث نارضایتی و عدم آرامش بیمار شود. با همه این مشکلات خنک کنندگی آن مانند فوت کردن محل سوختگی خیلی نمی تواند کمک کننده باشد در مقایسه با گذاشتن تکه ای یخ بر روی محل سوختگی.

در لیزر الکس کوترا از تکنولوژی الکس سرد استفاده می شود. در این تکنولوژی با استفاده از کولینگ یاقوت کبود پوست را قبل،حین و پس از شات لیزر بسیار خنک کرده و در مقایسه با دیگر تکنولوژی های لیزر می توان آن را بدون درد خواند.

جلوگیری از تفرق لیزر در سطح پوست و هدایت کامل آن به داخل پوست امکان استفاده از قدرت کمتر لیزر برای انهدام ریشه مو فراهم می شود که کمک شایانی به از بین بردن درد و عوارض خواهد کرد.

2. عوارض جانبی:

سوختگی های شدید و ایجاد لک های قهوه ای مقاوم:

تفرق لیزر در سطح پوست و نیاز به قدرت بالای لیزر سبب افزایش ریسک سوختگی در سیستم هایی می شود که با فاصله لیزر به پوست تابیده می شود. همچنین خنک کردن پوست چنانچه گفته شد در سیستم های هوای سرد و اسپری مایع سرد به خوبی صورت نمی گیرد. خنک کنندگی جهت جلوگیری از ایجاد این عوارض بسیار مهم می باشد. در صورت اختلاف زاویه دمیدن هوای سرد با بیم لیزر امکان سوختگی شدید و یا بجای گذاری لک های مقاوم به درمان بسیار محتمل خواهد بود.

که در لیزر الکس سرد بنام الکس کوترا از تفرق بیم لیزر کاملاً جلوگیری کرده و با استفاده از خنک کنندگی یاقوت کبود ریسک سوختگی و ایجاد لک های قهوه ای را تا نزدیک صفر پایین می برد.

3.تعداد جلسات درمان:

مهم ترین دغدغه پزشکان در درمان موهای زائد با لیزر، جلوگیری از عوارض جانبی نظیر سوختگی می باشد به  همین دلیل معمولاً در لیزرهایی که تا به حال استفاده شده انرژی دستگاه پایین تر از حد نیاز تعیین می گردد که عدم موفقیت را در پی خواهد داشت و نیاز به جلسات بیشتر را پدید می آورد. لیزرهای دایود بیشترین تعداد جلسات را در بین لیزرها دارا می باشند. در لیزر الکس سرد کوترا  تعداد جلسات درمانی بسیار کاهش یافته و در بسیاری از بیماران بعد از چند جلسه اول درمانی نیازی به تکرار جلسات نخواهد بود.

4.بازگشت زود هنگام:

عدم آسیب کامل ریشه مو باعث می شود که موها بعد از چند ماه پس از درمان مجدداً رویش نمایند که در سیستم های IPL و دایود دوره برگشت مو بسیار کوتاه و بین شش ماه تا یک سال می باشد. در الکس کوترا این زمان بنا به ناحیه درمان بین سه سال تا درمان کامل (رفع دائمی موهای زائد) می باشد.

5.کرکی شدن موها:

متأسفانه این اتفاق در اکثر سیتم های لیزر شامل الکس، اندی یگ و دایود  رایج است، موها پس از درمان از بین نرفته و به دلیل آسیب به ریشه مو تبدیل به موهای نازک و کرکی می شوند که در سیستم الکس کوترا علاوه بر اینکه ریشه مو کاملاً از بین می رود از این لیزر می توان جهت درمان موهای نازک و کرکی هم استفاده کرد و تاثیرات شگفت انگیز آن را مشاهده کرد.

6.قابلیت درمان بر روی همه مدل (رنگ) های پوستی

امکان درمان بر روی پوست های بسیار روشن مانند اروپایی ها با اکثر لیزرها فراهم می باشد. در صورتی که رنگ های تیره تر مانند رنگ پوستی مردم کشور عزیزمان معمولاً گندمی یا سبزه می باشد که لیزر الکس برای پوست های گندمی و لیزر اندی یگ NdYag مناسب می باشد. الکس سرد بهترین انتخاب درمان برای پوست های تایپ ۳ و ۴ که اکثر مردم ایران را شامل می شود بکار می رود.

لیزر ان دیاگ برای انوع پوستی تیره استفاده می شود.  اما در سیتم های معمول به دلیل نداشتن پالس حقیقی جواب گیری با ان دی اگ تا امروز در ایران رضایت بخش نبوده. لیزر کوترا با داشتن گواهی ثبت اختراع ان دیاگ با پالس حقیقی در دنیا این امکان را می دهد که انواع مختلف پوستی حتی تیره ترین پوست ها از این دستگاه جواب فوق العاده رضایت بخش دریافت کنند.

7. ممنوعیت استفاده از لیزر در پوست های برنزه شده:

تا قبل از ورود لیزر الکس کوترا به ایران هیچ یک از دستگاه های لیزر توانایی کار کردن بر روی پوست برنز را نداشته اند. پوست برنز به دلایلی که در ابتدا گفته شد به دلیل تحریک بیش از حد رنگدانه پوست بالاترین ریسک سوختگی را دارد و احتمال ایجاد آسیب به سلول های رنگدانه ساز و ایجاد لک های سفید را ایجاد می نماید. به همین دلیل تمامی مرکز ها از لیزر کردن پوست آفتاب گرفته و سلاریم رفته خودداری می کنند.

تنها لیزری که در دنیا مجاز به استفاده بر روی پوست های برنزه با سولاریم یا آفتاب است لیزر ان دی یگ کوترا می باشد. اختراع پالس مربعی لیزر در این سیستم به صورت منحصر به فرد، قابلیت درمان بر روی پوست های برنزه که این روزها بسیار مد شده است را فراهم نموده است.

8.استفاده از ترمیم کننده بعد از درمان:

به دلیل سیستم خنک کنندگی تنها قبل از شات لیزر، پوست باید بعد از درمان با لیزر  با کرم های ترمیم کننده و ضد سوختگی محافظت شود که معمولاً این کرم ها به خوبی جذب نشده و استفاده از آنها بعد از لیزر مشکلاتی از جمله ظاهر نامناسب در صورت و کثیف کردن لباس ها را در پی خواهد داشت. در لیزر سرد کوترا قبل از درمان از لایه نازک آلوورا استفاده می شود که در حین درمان به صورت کامل جذب شده و علاوه بر از بین بردن التهاب ناشی از لیزر، سبب آبرسانی به پوست نیز می شود.

 

 

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما می باشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

 

لیزر بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *