• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

راهکارهای طبیعی درمان جوش

√ حدوداً بیش از 85% از افراد در سنین مختلف دچار جوش می ‏شوند. جوش‏ ها علاوه بر داشتن ظاهری ناخوشایند مشکلات پوستی مختلفی را به همراه می‏ آورند. می‏ خواهیم چند روش خانگی برای درمان جوش ‏ها معرفی کنیم:

 

1- روغن درخت چای (TTO) به درمان جوش کمک می کند

› این روغن برای مبارزه و دفع باکتری ‏های عامل جوش بسیار مناسب است و باعث کاهش التهابات پوستی می‏ گردد.
باید توجه داشت که روغن درخت چای بسیار قوی است؛ باید تنها 10 الی 15 دقیقه و روزی یک یا دو بار روی جوش‏ ها باقی بماند. سپس با آب خنک آن را بشوئید. در صورت تمایل بعد از استفاده از روغن درخت چای می‌توانید از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

 

2- درمان جوش با استفاده از دیگر روغن‌های طبیعی

› علاوه بر روغن درخت چای، روغن‌های دیگری نیز برای درمان جوش به کار می‌روند. روغن دارچین، گل رز، اسطوخودوس و رزماری نیز برای دفع باکتری‌های عامل جوش مؤثر هستند. این روغن‌ها مانند روغن درخت چای التهاب جوش‌ها را کاهش می‌دهد. آن‌ها را مستقیماً بر روی پوست بزنید.

 

3-چای سبز یکی از راهکارهای طبیعی در درمان جوش

› روی پوست خود چای سبز بزنید. افراد زیادی چای سبز را به علت فوایدی فراوانی که دارد می ‏نوشند.چای سبز سرشار از آنتی‏ اکسیدان، آمینواسید و ویتامین‏های گروه B است. تماس مستقیم چای سبز با پوست باعث شفاف شدن پوست، از بین رفتن لک ‏ها و رادیکال‏ های آزاد خطرناک می ‏شود.

 

4-گیاه آلوئه ‏ورا در درمان جوش موثر است

› پوست و موی خود را با آلوئه ‏ورا مرطوب کنید. ژل آلوئه‏ ورا بهترین ماده برای پاک‌سازی پوست می ‏باشد. علاوه بر آن موادی که در ژل آلوئه ‏ورا وجود دارد روند ترمیم زخم‏ ها را سرعت می‏ بخشد و تورم جوش‏ ها را از بین می‏ برد. این ژل پوست را اکسیژن‏ رسانی می‏ کند و باعث بهبود بافت آن می‏ گردد. هر روز یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه‏ ورا را به پوست و موی خود بمالید و بعد از 30 دقیقه آن را با آب بشویید.

 

5-تاثیر مکمل‏ های غذایی در درمان جوش

› بررسی پزشکان نشان داده افرادی که جوش می‏ زنند، سطح زینک خون در آزمایشات آن‏ها پایین است. همچنین مصرف امگا3 کلاژن ‏سازی را در پوست تقویت می کند. ویتامین C از پوست در مقابل اشعه UV محافظت می‏ کند و باعث جلوگیری از بروز نشانه‏ ها پیری می ‏شود. این ویتامین برای جلوگیری از ایجاد جای جوش و لک بسیار مؤثر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *