• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

راه و روش های جوانسازی پوست

پیری پوست چگونه اتفاق میافتد؟

بالا رفتن سن باعث تخریب اجزای شکل دهنده پوست مثل پروتئین های کلاژن و الاستین میشود که این موارد روی زیبایی و جوانی پوست تاثیر زیادی دارند.

سیگار کشیدن، ورزش نکردن، آلودگی هوا، قرار گرفتن در معرض اشعه‌های مضر نور خورشید و تغذیه نامناسب در کنار بالا رفتن سن، باعث تخریب و تحلیل رفتن پوست می‌شوند که به مرور زمان لایه‌ی سطحی پوست نازک و بافت پیوندی آن ضعیف می‌شود.

برای اینکه بیشتر علائم پیری پوست را بشناسید باید لایه و بافت های پوست را بشناسید.

پوست از سه لایه تشکیل شده که شامل روپوست (اپی درم)، درم و زیرپوست (هیپودرم) است.

لایه روپوست بخشی است که شما با چشم آن را مشاهده میکنید ، لایه میانی شامل سلول های تولید کننده روپوست و گیرنده های حسی است.زیر پوست یا هیپودرم هم از بافت پیوندی یا همبند و بافت چربی تشکیل شده است. هیپودرم، پوست را به لایه‌ی عضلانی زیرین متصل می‌کند. عضلات هم روی استخوان‌ها قرار گرفته‌اند.

سن افراد که افزایش پیدا میکند باعث میشود که سلول های موجود و مفید درون لایه ها کم کم ضعیف شوند و از بین بروند و همین ها باعث میشود که چین و چروک هایی روی پوست ایجاد میشود و افراد در سنین بالا به دنبال بهترین روش های جوانسازی پوست باشند.

 

چه عواملی باعث پیری پوست میشوند؟

حالا علائمی هستند که روی پیری ظاهر و پوست صورت تاثیر میگذارند که عبارتند از :

اشعه ماورای بنفش
استرس و مشکلات عصبی
آب و هوای خشک و سرد
بیماری های عفونی درونی
عدم رطوبت کافی در پوست صورت
استفاده از شوینده های نامناسب با نوع پوست
استفاده از محصولات آرایشی نامناسب

 

علائم و نشانه های پیری پوست صورت

1 . چین و چروک

خطوط ریز و درشت روی پوست اولین علامتی است که بعد از رد کردن 25 سالگی کم کم روی پوست ایجاد میشود و اگر این چین و چروک ها زودتر درمان نشوند ، به چین و چروک های ثابت روی صورت تبدیل میشوند.

خطوط افقى پیشانی که در اثر حرکت بالا انداختن ابروها ایجاد مى‌شوند خطوط عمودی بین ابروها که با اخم کردن‌هاى مکرر مرتبط است و خطوط شعاعى دور چشم، خطوط پنجه کلاغى یا که هنگام لبخند زدن و خندیدن ظاهر مى‌شوند تا خط خنده و خطوط شعاعى دور لب‌ها که در سنین بالاتر ایجاد مى‌شوند، همگى از علائم فرآیند پیرپوستى هستند.

شایع‌ترین محل‌های چین و چروک :

خط افقی پیشانی
خط اخم (بین ابروها به صورت عمودی)
خطوط شعاعی دور چشم و خطوط پنجه کلاغی
خط خنده (کناره‌های بینی تا بالای لب)
خطوط شعاعی دور لب

 

2 . کاهش حجم پوست

صورت، روى داربستى از استخوان، عضلات صورت و یک بالشتک چربى کشیده شده، شکل و فرم صورت ما وابسته به مجموعه این چهار ارگان است که با مروز زمان و افزایش سن :

استخوان صورت کم کم تحلیل مى‌رود و باعث مى‌شود تا برجستگى پیشانى، گونه‌ها، فک فوقانى و تحتانى و زوایاى فکى کاهش یابد.
عضلات صورت کوچک شده
چربى زیرپوست تحلیل مى‌رود
پوست هم نازک‌تر مى‌شود و استحکام و کشسانى خود را از دست مى‌دهد، مجموعه این تغییرات باعث شلى و افتادگى پوست مى‌شوند.
البته این فرایند و تغییرات یک شبه اتفاق نمیافتد و با مرور زمان کم کم ایجاد میشود که روش های مختلف تازه سازی پوست مثل لیفت صورت با نخ باعث جلوگیری از پیشرفت این فرایند میشود و اگر روش های جوانسازی پوست به موقع انجام شود ، در سنین بالا هم ظاهری زیبا خواهید داشت.

 

شایع‌ترین محل‌های کاهش حجم :

زیر چشم
گونه‌ها
زوایای فک و چانه
اطراف لب و بینی

3 . خمیری شدن و از بین رفتن کشسانی پوست

بخش عمقى پوست، شباهت زیادى به ساختار بتون مسلح دارد، رشته‌هاى کلاژن مانند میلگرد، درهم تنیده شده و هیالورونیک اسید به منزله سیمان، ماتریکس بین رشته‌هاى کلاژن را پر کرده‌اند، این ساختار، باعث استحکام و سفتى پوست مى‌شود، رشته‌هاى الاستین هم، کشسانى و الاستیسیته پوست را تأمین مى‌کند.

از سنین ٣۵-٣٠ سالگی به بعد، با پیشرفت فرآیند پیرى پوست، رشته‌هاى کلاژن و الاستین هم دچار فرسودگى و آسیب مى‌شوند و بتدریج پوست خاصیت کشسانی و استحکام خود را از دست می‌دهد. ساختار پوست ضعیف شده و پوست خمیرى مى‌شود و ابتدا خطوط ریز و سپس چین و چروک‌های عمیق شکل می‌گیرند. همچنین، پوست خشک‌تر مى‌شود و شفافیت و یکنواختى سطح پوست از دست مى‌رود.

 

شایع‌ترین محل‌های کاهش خاصیت کشسانی :

 

دور لب
کناره‌های فک
زیر چشم
پیشانی

 

4 . بروز ضایعات پوستی

چهارمین نشانه پیری پوست ، ایجاد لکه های پوستی ، خال ها و اختلالات رنگدانه ای روی سطح پوست است که این لکه های پوستی هم با لیزر فوتونا از بین میروند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *