• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

رفع ترک پوستی با میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک روش درمان پوستی غیرجراحی است که از میکرو سوزن های ریز برای ایجاد سوراخ های کوچک در لایه بالایی پوست و نفوذ به درم استفاده می کند.

زخم‌ها به پوست آسیب می‌زنند و واکنش طبیعی بدن را برای ایجاد کلاژن و الاستین جدیدی برای بهبود زخم‌ها تولید می کند. روند درمان میکرونیدلینگ آسان است. این به این معنی است که پس از درمان، شما نیازی به زمانی برای بازیابی نخواهید داشت. بیشتر مردم پس از جلسه میکرونیدلینگ در محل درمان کمی قرمزی و تحریک دارند، اما این عوارض جانبی معمولاً چند روز پس از درمان رفع می‌شوند. بهبود طبیعی پوست در سه مرحله انجام می شود:

  1. التهاب: هنگامی که پوست سوراخ می شود، پاسخ سیستم ایمنی را برای ضدعفونی طبیعی زخم ها، افزایش جریان خون و ایجاد بافت جدید ایجاد می کند.
  2. تکثیر: زخم با سلول های جدید و کلاژن و الاستین موقت و همچنین شبکه جدیدی از رگ های خونی شروع به بازسازی خود می کند.
  3. بازسازی: کلاژن تولید شده در فاز 2 با کلاژن قوی تری جایگزین می شود و به پوست اجازه می دهد منقبض شود و یک اثر سفت کننده روی پوست ایجاد کند.

از آنجایی که ترک‌های پوستی باعث اختلال در تولید طبیعی کلاژن می‌شوند، میکرونیدلینگ نه تنها به شروع مجدد این تولید کمک می‌کند، بلکه تولید بیش از حد الاستین و کلاژن به بهبود بافت همبند آسیب‌دیده در درم کمک می‌کند. روشی مانند میکرونیدلینگ برای ترک‌های پوستی نیز عالی است، زیرا به اندازه کافی به عمق پوست نفوذ می‌کند تا در همان لایه‌هایی که ترک‌ها به جای قرار گرفتن روی سطح هستند، واکنش ایجاد کند.

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ ترک پوستی

مراقبت‌های بعد از میکرونیدلینگ (Microneedling) بسیار مهم هستند تا پوست شما به درستی بهبود یابد و عوارض جانبی حداقل شود:

پس از میکرونیدلینگ، پوست شما ممکن است خشکی و ترک‌خورده باشد. بنابراین، مرطوب‌کننده با کیفیت و محصولات ضدالتهاب مناسب برای پوست خود استفاده کنید تا پوست نرم و مرطوب باقی بماند. پوست شما بعد از میکرونیدلینگ حساسیت بیشتری نسبت به نور خورشید دارد. بنابراین، حتماً از محصولات ضدآفتاب با میزان SPF مناسب استفاده کنید تا از آفتاب محافظت کنید و جلوی ایجاد تیرگی‌های پوستی بگیرید.

پوست شما بعد از میکرو حساسیت زیادی دارد، بنابراین آن را لمس نکنید و شما باید از آب گرم خودداری کنید و به جای آن از آب خنک یا ملایم استفاده کنید تا پوست تحریک نشود.

مصرف مواد غذایی با ویتامین C و A می‌تواند به بهبود بهبود سریع‌تر پوست بپردازد. میوه‌، سبزیجات و ماهی از منابع معتبر ویتامین C و A هستند.

استفاده از محصولات شیمیایی قوی، مانند اسیدهای آلفا هیدروکسی یا رتینوئیدها، پس از میکرونیدلینگ تا زمانی که پوست بهبود نیافته اجازه داده نمی‌شود. این محصولات ممکن است تحریک شدید به پوست وارد کنند.

آیا میکرونیدلینگ برای درمان ترک پوستی دائمی است؟

یکی از روش‌های موثر برای بهبود ظاهر ترک‌های پوستی است، اما نمی‌توان آن را به عنوان درمان دائمی تلقی کرد. معمولاً می‌تواند ترک‌ها را کمتر قابل مشاهده کند و ظاهر آنها را بهبود بدهد، اما به طور کامل آن ها را از بین نمی‌برد.

نتایج میکرونیدلینگ ممکن است متناسب با عمق و عرض ترک‌ها، تعداد جلسات درمانی و توانایی بهبود پوست فرد متغیر باشد.

ترک‌های کمتر عمیق و سطحی تر بهتر به میکرونیدلینگ پاسخ می‌دهند. ترک‌های عمیق‌تر و دائمی‌تر ممکن است به مراقبه مستمر و تکرار جلسات درمانی و نیاز به درمان‌های مکملی داشته باشند.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما می باشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *