• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

رفع عدم تقارن فک با تزریق کردن ژل/دلایل عدم تقارن صورت

درمان نامتقارن بودن فک با تزریق ژل

فک یکی از مهم‌ترین قسمت‌های صورت است که تأثیر زیادی در جوانی و زیبایی فرد دارد. بسیاری از افراد از ظاهر فک خود ممکن است احساس نارضایتی داشته باشند. تغییر ظاهر فک میتواند دلایل متفاوتی داشته باشد. از عوامل ژنتیکی گرفته تا افزایش سن، میتواند در تغییر ظاهر فک تأثیرگذار باشد.این افراد ممکن است تصمیم بگیرند ظاهر ناحیه فک خود را تغییر دهند. برای اصلاح عدم تقارن‌های جزئی ولی قابل توجه، می‌توان از تزریق ژل استفاده کرد. این روش به دلیل آنکه یک روش غیر تهاجمی (بدون نیاز به عمل جراحی) است، برای تغییر ظاهر فک میتواند مفید واقع شود. ژل ها برای برجسته‌سازی برخی قسمت‌های صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند تا تقارن صورت بازگردد. نتایج حاصل از تزریق این ژل‌ ها دائمی نیست.

بسته به نوع ژل مورد استفاده، برای افرادی که تمایل به انجام عمل‌های جراحی و نیاز به ایجاد تغییرات دائمی در صورت خود ندارند، یا دارای عدم تقارن‌های جزئی در صورت خود هستند، باید از چند ماه تا یک سال بعد دوباره تزریق را تجدید کرد. طی جلسه درمانی، مقادیر مختلفی از ژل های پر کننده، به قسمت های مختلفی از فک تزریق می شود. در این فرایند، با پر کردن بعضی از قسمت های فک از داخل، فرم زوایا و منحنی های فک و چانه را تغییر و یک فک برجسته تر و خوش فرم ایجاد می شود.

دلایل عدم تقارن صورت

ژنتیک

گاهی اوقات عدم تقارن صورت به دلیل تفاوت در رشد و نمو ژنتیکی عضو‌های صورت بروز می‌کند. بیماری‌های ژنتیکی مانند شکاف لب و کام (لب شکری) می‌توانند منجر به نامتقارن بودن صورت شوند.

سیگار کشیدن

از آنجایی که سیگار کشیدن صورت را در معرض سموم قرار می‌دهد، این عمل می‌تواند به طور مستقیم با عدم تقارن صورت ارتباط داشته باشد.

پیری

با افزایش سن، نامتقارن شدن صورت به خصوص در ناحیه فک افزایش می‌یابد و غالب اوقات نیاز به اصلاح عدم تقارن صورت و فک خواهد بود.

عادات سبک زندگی

برخی از افراد در زمان خواب دائماً بر روی شکم یا صورت می‌خوابند. یک مطالعه معتبر نشان داده است که خوابیدن بر روی صورت می‌تواند باعث نامتقارن شدن صورت شود.

سکته

افتادگی صورت می‌تواند نشانه‌ای از سکته مغزی باشد. اگر لبخند شما ناگهان ناهموار و کج شد یا در یک طرف صورت خود احساس بی‌حسی کردید، باید فوراً به پزشک مراجعه نمایید.

آسیب

ضربه یا آسیب به صورت در دوران کودکی یا بزرگسالی می‌تواند باعث عدم تقارن شود. صدماتی مانند شکستگی بینی یا بریدگی عمیق نیز می‌تواند منجر به عدم تقارن چهره شما گردد.

مزایای تزریق ژل به فک

از ژل های پرکننده فک می توان برای موارد زیر استفاده کرد:

  • جبران کردن کاهش حجم فک در اثر افزایش سن
  • ایجاد ظاهری زیبا و بیضی شکل برای صورت
  • متقارن کردن خط فک
  • ایجاد چارچوبی محکم برای صورت
  • تقویت کردن چانه

مراقبت های قبل از تزریق ژل

قبل از اقدام به تزریق ژل، لازم است برای کاهش کبودی های احتمالی، از یک هفته قبل از هیچ نوع آسپیرین، ایپوبروفن و داروهای مشابه استفاده نکنید و از مصرف روغن ماهی و ویتامین E بپرهیزید.

مراقبت های بعد از تزریق ژل

بعد از تزریق ژل، نیاز است که مراقبت هایی نسبت به نقاط تزریق شده صورت گیرد. باید از لمس و فشار دادن و تحریک کردن محل تزریق شده و همچنین اطراف نواحی تزریق شده تا حدود 6 ساعت خودداری کرد. از کشیدن سیگار و قلیان، استفاده از سونا و جکوزی و نوشیدن مایعات خیلی گرم بعد از تزریق بپرهیزید. این مراقبت ها در سه روز ابتدایی بعد از تزریق، حساس تر و مهم تر هستند.

کلینیک زیبای میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما می باشد.

شماره تماس

01341219506-7

01342217120

09113405504

09021453930

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *