• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

روتین مراقبت از پوست

روتین مراقبت از پوست

همه ما دوست داریم پوستی سالم، شاداب و زیبا داشته باشیم. زیرا پوست زیبا و شاداب، شما را سرحال تر و زیباتر نشان می دهد. یکی از بهترین کارها برای مراقبت از پوست و سالم نگه داشتن آن، این است که روتین مراقبت از پوست خود را بلد باشید و بتوانید پوستتان را به صورت زیبا و سالم نگه دارید.

فقط کافی است کمی وقت بگذاریم و به پوستمان برسیم تا پوست ما هم جواب تلاشهایمان را به خوبی نشانمان دهد و با زیبایی و شادابی اش، ما را خوشحال کند. در این نوشته می خواهیم درباره روتین مراقبت از پوست با شما صحبت کنیم و از شما دعوت می کنیم که تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

منظور از روتین مراقبت از پوست چیست؟

منظور از روتین مراقبت از پوست، کارهایی است که شما هر روز یا هر شب باید انجام دهید که از پوستتان بیشتر مراقبت کنید و آن را سالم نگه دارید. یکی از مزایای روتین مراقبت از پوست این است که شما با هزینه کم می توانید آن را انجام دهید. همین ابتدا باید به شما بگویم که برای سالم نگه داشتن پوستتان، باید به برنامه متعهد باشید و این کارها را به صورت منظم انجام دهید تا نتایج فوق العاده اش را روی صورتتان مشاهده کنید و لذت ببرید.

کارهایی که به سلامتی و شادابی پوست شما کمک می کند!

هر مدل پوستی با هر خصوصیاتی داشته باشید، یک سری اقدامات مشترک است که با انجام دادنشان، پوستی سالم و شاداب خواهید داشت. داشتن خواب خوب شبانه، مصرف کمتر فست فودها و غذاهای سرخ شده و آماده ، خوردن غذاهای سالم و سبزیجات، سیگار نکشیدن و نخوابیدن با آرایش و کرمها باعث می شود پوست شاداب تری داشته باشید.

کارهای مهمی که در روتین مراقبت از پوست روزانه باید انجامشان دهید

هرچقدر هم که زندگی شلوغ و پرمشغله ای داشته باشید، باز هم زمان کوتاهی برای انجام روتین مراقبت از پوست خود را در اختیار دارید. بهتر است این روتین پوستی را در ابتدای روز انجام دهید. البته یادتان باشد که باید ترتیبشان را رعایت کنید و بعد از هر مرحله، به سراغ کار بعدی بروید:

اولین کار شما این است که پوست خود را خوب پاک کنید

پوست ما، ناحیه سطحی بدن ماست و به همین دلیل در معرض آلودگی ها و چربی ها قرار می گیرد. جمع شدن این آلودگی ها روی پوست باعث به وجود آمدن جوش و آکنه می شود. پس در انتهای روز، پوست خود را با فوم، دستمال مرطوب، ژل و… خوب بشویید و تمیزش کنید. یادتان باشد که پوست شما مثل برگ گل لطیف است؛ پس دستمال مرطوب را محکم روی پوستتان نکشید. افرادی که پوست خشک، چرب یا مختلطی ندارند، می توانند فقط از آب ولرم برای شستن صورتشان استفاده کنند.

 

در مرحله بعدی به سراغ تونر بروید.

تونر، برای پوستهای چرب، خشک و مختلط، یکی از واجبات است که باعث می شود پوست متعادل تری داشته باشید. وظیفه اصلی تونر، برگرداندن PH پوست به حالت متعادل و مناسب است. وقتی شما از فوم و شوینده برای شستن صورت خود استفاده می کنید، ممکن است PH پوست شما به هم بخورد؛ اما با استفاده از تونر مناسب، شما آن رطوبت را به پوست خود برمی گردانید.

 

بعد از تونر، از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

به شما پیشنهاد می کنیم از کرم های موردعلاقه خود برای مرطوب کردن پوست خود استفاده کنید تا همیشه برای استفاده کردنش، شوق و ذوق داشته باشید! بعد از تونر، شما باید به سراغ کرم مرطوب کننده بروید تا آب و رطوبت را به پوستتان برگردانید.

 

از کرم دور چشم استفاده کنید.

بعد از اینکه پوست خود را خوب به کرم مرطوب کننده آغشته کردید، حالا کرم دور چشم خود را بردارید و مقداری از آن را به اطراف چشمهای خود بزنید. این کرمها، از سیاه شدن زیر چشمهای شما و چین و چروک اطراف چشمهایتان جلوگیری و اطراف چشمهایتان را مرطوب می کنند.

 

از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

یکی از مهمترین بخشهای روتین روزانه مراقبت از پوست، استفاده از کرم ضدآفتاب است که خیلی ها، آن را فراموش می کنند. هر 3 ساعت یکبار از کرم ضدآفتاب استفاده کنید تا پوست شما در برابر آفتاب سوختگی و ایجاد لک محافظت شود. استفاده از کرم ضدآفتاب یکی از مهمترین بخشهای روتین روزانه مراقبت از پوست است.

 

کارهای مهمی که در روتین شبانه مراقبت از پوست باید انجام دهید

 

اول صورت خود را خوب بشویید.

اگر شاغل باشید و ساعتهای زیادی را در بیرون از منزل باشید، فرصت زیادی برای رسیدگی به پوستتان ندارید. پس باید بعد از اینکه به خانه برگشتید، صورت خود را خوب بشویید و از مواد آرایشی و کرمها پاکش کنید. با این کار، پوست شما نفس می کشد و خودتان هم احساس سبکی می کنید.

اگر پوست چربی دارید از اسکراب استفاده کنید.

اسکراب یا لایه بردار، باعث می شود که پوست شما لایه برداری شود و پوستی درخشان تر و براق تر داشته باشید. البته یادتان باشد که از اسکرابهای سبک و متناسب با پوست خود استفاده کنید تا نتیجه بهتری از آن بگیرید.

پوست خود را به تونر آغشته کنید.

یادتان هست که گفتم استفاده از تونر باعث تنظیم PH پوست و برگشتن آن به حالت اولش می شود؟ به همین دلیل است که در روتین شبانه هم باید از تونر استفاده کنید.

از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

کرم مرطوب کننده به پوست شما کمک می کند تا سالم تر و جوان تر بماند. ماساژ صورت با کرم مرطوب کننده را در روتین شبانه مراقبت از پوست خود نیز بگنجانید.

از کرم دور چشم و کرمهای مخصوص پوست در شب استفاده کنید.

دوست دارید پوستی یکدست و درخشان و بدون چروک داشته باشید؟ پس از کرم دور چشم و کرم شب استفاده کنید.

با کمک روتین مراقبت از پوست در روز و شب، شما پوستی سالم تر، سرحال تر و زیباتر خواهید داشت که شما را چندین سال جوان تر نشان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *