• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

روشهای از بین بردن موهای صورت

همه خانم ها موهای صورت دارند ، حتی افراد مشهور . رشد موی زائد در صورت می تواند به دلایل ژنتیکی و یا تغییرات هورمونی باشد. برای اطلاع از همه موارد و نبایدهای از بین بردن موهای زائد در این منطقه بسیار ظریف ، تکنیک های موجود برای از بین بردن موهای صورت در کوتاه مدت و بلند مدت را در این مطلب بخوانید.

 

روشهای از بین بردن موهای صورت

برای خلاص شدن از شر موهای صورت، یک لیست طولانی از روش های از بین بردن موهای صورت وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید ، از جمله موچین ، اپیلاسیون ، تراشیدن ، نخ کشیدن، لیزر موهای زائد و … .در ادامه توضیحات مربوط به هر کدام از این روشها آمده است:

 

لیزر موهای صورت

لیزر موهای زائد صورت انتخابی است که اکثر افراد امروزی برای از بین بردن موهای صورت انجام می دهند. لیزر یکی از راحت ترین تکنیک ها برای از بین بردن موهای زائد بدن برای مدت طولانی است و بنابراین برای افرادی که زمان لازم برای اصلاح زود به زود را ندارند ، بهترین گزینه است. معمولاً خانم ها برای از بین بردن موهای بالای لب ، چانه یا قسمت ریش و داشتن پوست صاف صورت به دنبال لیزر موهای زائد صورت هستند. حتی مردان برای از بین بردن موهای زائد صورت اقدام به تکنیک های دائمی موزدایی از جمله لیزر می کنند. از بین بردن موهای صورت با لیزر می تواند نتایج طولانی مدت و حتی دائمی داشته باشد. خصوصا لیزر موهای زائد آقایان آنها را از دردسر تراشیدن مکرر موهای ناخواسته خلاص می کند.

لیزر موهای زائد صورت با استفاده از یک پرتو نور ضربان دار انجام می شود که از لایه های پوست عبور می کند و فولیکول مو را هدف قرار می دهد. گرمای پرتو نور ، فولیکول های مو را از بین می برد و باعث ضعیف شدن مو می شود و سپس موها می ریزند. فولیکول مو آسیب دیده توانایی تولید موهای دیگر را برای مدت زمان طولانی از دست می دهد و گاهی اوقات منجر به کاهش دائمی مو می شود. این روش بهتر است در کلینیک زیبایی معتبر و توسط متخصص انجام شود تا احتمال هرگونه عوارض به صفر برسد.

 

تراشیدن مو

تراشیدن یکی از سریع ترین و آسان ترین راه ها برای از بین بردن موهای صورت است. خواه از یک ژیلت یکبار مصرف استفاده کنید و یا از نوع برقی آن ، هر دو دارای یک تیغه داخلی هستند که موهای سطح پوست را از بین می برند.

تراشیدن مو می تواند در قسمت های مختلف بدن کاربرد داشته باشد ، از جمله: پاها ، بازوها ، زیر بغل، منطقه بیکینی، صورت. با این حال ، نتایج آن دائمی یا طولانی مدت نیست. صورت شما به مدت یک تا سه روز بدون مو می ماند و سپس باید مجدد موهای اضافی را بتراشید.

در صورت تراشیدن مو برای گرفتن بهترین نتیجه ، صورت خود را تمیز کرده و یک لایه صابون یا کرم اصلاح بزنید. این کار باعث ایجاد سطح صاف می شود. ماشین اصلاح و یا ژیلت را در جهت رشد مو روی صورت خود بکشید.

بخاطر داشته باشید که گرچه این روش نسبتاً بی خطر است ، اما رشد موی زیر پوستی می تواند از عوارض جانبی اصلاح باشند. رشد موهای زیر پوستی می تواند باعث ایجاد برجستگی های کوچک روی پوست شود که معمولا در چند روز بهبود می یابد.

 

موچین

موچین یکی دیگر از روش های موثر و ارزان برای از بین بردن موهای صورت است. این روش کمی متفاوت از تراشیدن عمل می کند. موچین به جای برش مو ، برای کندن یا کشیدن مو از ریشه ساخته شده است.

موچین روی تمام موی صورت کار می کند. به خصوص هنگام فرم دادن به ابرو بسیار مفید است. به طور معمول ، دوام نتایج موچین بیشتر از تراشیدن طول می کشد. ( سه تا هشت هفته)

برای استفاده از موچین به نکات زیر توجه کنید:

قبل از شروع ، صورت خود را با یک دستمال گرم بپوشانید تا پوست نرم شود. در حالی که پوست خود را محکم نگه داشته اید ، هر بار یک تار مو را بکشید. و همیشه در جهت رشد مو اینکار را انجام دهید.

استفاده از موچین می تواند ناراحتی جزئی ایجاد کند ، اما معمولاً دردناک نیست. اگر درد دارید ، یک تکه یخ را روی ناحیه بمالید تا قرمزی و التهاب را کاهش دهد.

موچین را قبل و بعد از استفاده حتماً با الکل ضد عفونی کنید. موچین می تواند باعث رشد موهای زیر پوستی شود. هچنین اگر به تازگی بوتاکس صورت انجام داده اید ، استفاده از موچین را برای مدتی به تعویق بیاندازید.

 

اپیلاتور

دستگاه اپلیدی گزینه دیگری برای از بین بردن موهای صورت است. این تکنیک می تواند تا چهار هفته موها را از بین ببرد ، که اگر نمی خواهید به طور مرتب موهایتان را بتراشید و یا از موچین استفاده کنید ، انتخاب بهتری خواهد بود.

اپیلاتورها مانند موچین و تراشیدن عمل می کنند. با این تفاوت که اپیلاتورها موهای صورت را با گرفتن همزمان چند مو و از بین بردن آنها از ریشه از بین می برند. از آنجا که مو از ریشه برداشته می شود ، رشد مجدد آن بیشتر زمان می برد. گاهی اوقات ، استفاده از دستگاه اپلیدی منجر به نرم شدن و ریز شدن موها می شود.

اپیلاتورها در اندازه های مختلف وجود دارند و برای از بین بردن مو در تمام قسمت های بدن ایده آل است.

هنگام استفاده از اپیلاتور لازم نیست پوست خود را آماده کنید. با این حال ، چند روز قبل از استفاده، لایه برداری به نرمی پوست کمک می کند و خطر موهای زیر پوستی را کاهش می دهد.

برای استفاده از دستگاه اپلیدی به نکات زیر توجه کنید:

اپیلاتور را با زاویه ۹۰ درجه نگه دارید.

پوست خود را محکم نگه دارید. اپیلاتور را در جهت رشد مو حرکت دهید.

برای جلوگیری از شکستن موها ، اپیلاتور را خیلی سخت روی پوست خود فشار ندهید و به آرامی روی صورت خود بکشید.

دستگاه اپلیدی می تواند دردناک باشد ، اما نازک شدن مو پس از چند بار استفاده می تواند باعث کاهش ناراحتی شود. اگر بعد از آن حساسیت پیدا کردید ، یک تکه یخ را روی نقاط دردناک بمالید تا تورم و التهاب را کاهش دهد.

 

اپیلاسیون

اپیلاسیون یک روش موثر برای از بین بردن تمام موهای یک منطقه است. دو نوع مختلف از کیت های اپیلاسیون وجود دارد:

نوارهای مومی که قبل از استفاده بین دستان خود گرم می کنید

مومی که در یک گرم کننده ذوب شده و سپس با یک چوب بر روی منطقه قرار می گیرد

وقتی در حال خرید موم هستید ، به دنبال موم نرم یا مومی که برای استفاده در صورت تهیه شده است ، بگردید. موم سخت برای پاها و ناحیه بیکینی بهتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *