• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

روش‌هایی برای پاک کردن تاتو

معرفی روش‌های پاک کردن تاتو

از چند دهه گذشته تا به حال روش‌های متعددی برای پاک‌کردن تاتو وجود داشته است. در هنگام انجام خالکوبی، متخصص تتو برای ایجاد طرح‌های دائمی، جوهر را به لایه درم پوست تزریق می‌کند. در این مقاله به معرفی روش‌های پاک کردن تاتو می پردازیم.

 آر اف سرجیکال

در این روش، پزشک متخصص ناحیه خالکوبی شده را با کمک جراحی برداشته و سپس دو لبه پوست را به‌هم رسانده و بخیه می‌زند. روش آر اف سرجیکال حتی اگر توسط پزشک متخصص نیز انجام شود، باز هم عوارضی مانند اسکار و آوردن گوشت اضافی در پی خواهد داشت. در این روش، لازم است بیمار یک دوره نقاهت طولانی را طی کند.

 درم ابریژن

در این متد نیز پوست ناحیه تاتو شده با کمک دستگاه مخصوص تراشیده می‌شود. فراموش نکنید که درم ابریژن هم بدون عارضه نیست و امکان افتادن لکه‌های تیره روی پوست وجود دارد.

پاک کردن خالکوبی با لیزر؛ یک دستگاه ویژه هر رنگ تاتو

حذف خالکوبی با لیزر به دلیل عدم ایجاد برش روی بدن یا لایه‌برداری، در دسته روش‌های غیر تهاجمی قرار می‌گیرد. هنگام پاک کردن تاتو با لیزر و بین بردن رنگ‌دانه‌های تاتو، از پرتو‌های قدرتمند نور لیزر با طول‌موج‌های یکسان استفاده می‌شود. از بین رنگ‌های موجود در خالکوبی، جوهر مشکی همه طول موج‌های لیزر را به خود جذب می‌کند؛ به عبارتی هرچه جوهر تاتو مشکی‌تر باشد، پاک کردن تاتو با لیزر هم راحت‌تر است. برای پاک کردن سایر رنگ‌ها، باید لیزر‌ها را براساس رنگدانه تتو انتخاب کرد.

برای پاک کردن تتو با لیزر، ابتدا باید با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید. مراجعه به آرایشگاه‌ها و کمک گرفتن از افراد غیرحرفه‌ای، مشکل شما را دو چندان خواهد کرد. پس برای پاک کردن خالکوبی با لیزر، فقط و فقط از یک پزشک حاذق کمک بگیرید. متخصص خالکوبی را بررسی می‌کند و براساس سوابق پزشکی، در مورد روند کار به شما مشاوره می‌دهد؛ همچنین تعداد جلسات ریمو تاتو با لیزر به مدت زمان داشتن تاتو، اندازه، رنگ و عمق تتو بستگی دارد.

بعد از مشاوره رایگان، پزشکان براساس رنگ تتوی شما نوع لیزر دستگاه لیزر کیو سوییچ را انتخاب می‌کند. این لیزر با بهره گیری از تکنیک Q-switched برای درمان انواع لکه‌های پوستی، حذف خال، از بین بردن کک‌ومک و پاک‌کردن انواع تتو به کار می‌رود. انواع لیزر کیوسوئیچ عبارت‌اند از:

  • لیزر کیوسوئیچ روبی (مناسب تاتو‌هایی با رنگ سیاه، سبز و سرمه‌ای)
  • لیزر کیوسوئیچ اندیگ (مناسب خالکوبی‌هایی با رنگ‌های سیاه و سرمه‌ای، با طول موج 1064)
  • لیزر کیوسوئیچ اندیگ (با طول موج 532 نانومتر، مناسب تتو‌هایی با رنگ بنفش، قرمز و نارنجی)
  • لیزر کیوسوئیچ الکساندرایت (مناسبت تتو‌هایی با رنگ سبز، سرمه‌ای و سیاه)
  • لیزر کیوسوئیچ دای لیزرها (مناسب تتو‌هایی با رنگ قرمز، سرمه‌ای و سبز)

همان‌طور که متوجه شدید، لیزر تاتو انواع مختلفی دارد. پزشک معالج با توجه به رنگ‌های به‌کاررفته در طرح‌های خالکوبی شما، نوع لیزر، شدت و درجه آن و تعداد جلسات درمانی را مشخص می کند.

نحوه پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوئیچ

برای پاسخ به پرسش «آیا پاک کردن تاتو با لیزر امکان‌پذیر است؟» ابتدا باید به‌طور‌کامل شرح دهیم که در یک جلسه برای پاک کردن خالکوبی با لیزر چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

بعد از استفاده از بی‌حسی موضعی، متناسب با رنگ تتو، نور لیزر کیوسوئیچ انتخاب می‌شود. در طول جلسات لیزر، بیمار ابتدا محافظ را روی چشمان خود قرار می‌دهد. سپس متخصص هندپیس را روی سطح پوست می‌گذارد و هر پالس لیزر را در فواصل زمانی کوتاه روی ناحیه تاتو زده می‌تاباند. در این روش، پرتو‌های نور لیزر باعث خرد شدن رنگ‌دانه‌های خالکوبی به قسمت‌های کوچک می‌شوند.

رنگدانه‌های پخش شده و خرد شده طرح‌های تتو به‌وسیله سیستم ایمنی بدن هضم و از آن دفع می‌شوند. تتو‌هایی که جوهر سیاه در آن‌ها به‌کاررفته و رنگ خالکوبی را سیاه نشان می‌دهند، در مقابل پرتو‌های لیزر واکنش مطلوبی دارند؛ به همین دلیل به تعداد جلسات لیزر درمانی کمتری نیاز خواهند داشت. برای لیزر تاتو با رنگ‌های روشن و متالیک، به تعداد جلسات بیشتری نیاز است. از لیزر فرکشنال co2 یا دستگاه‌های آر اف جراحی هم می‌توان، برای از بین بردن تاتو استفاده کرد.

 

 

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما می باشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

 

لیزر کیوسوئیچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *