• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

روشهای مراقبت از پوست صورت

بسیاری از استاندارهای زیبایی شناسی، گویای این واقعیت هستند که یکی از اصلی ترین ارکان جذابیت و زیبایی چهره، داشتن پوستی صاف و یک دست، عاری از هرگونه جوش، لک و تیرگی، دارای حجم، قوام و استحکام مناسب و بدون چین و چروک است. چنین ویژگی‌هایی در پوست، قطعاً بدون تمهیدات ویژه و مراقبتهای دائمی، ایجاد نخواهد شد. در این مقاله به شما خواهیم آموخت، چگونه می‌توانید پوستی زیبا داشته باشید و چه روشهای مراقبتی، می‌تواند شما را در رسیدن به این مهم یاری رساند.

 

انواع روشهای مراقبت از پوست

روشهای مراقبت از پوست به دو گروه عمده خود مراقبتی و مراقبت‌های کلینیکال تقسیم می‌شوند؛ که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

 

روشهای خود مراقبتی پوست

شستشوی پوست
استفاده از مرطوب کننده‌ مناسب پوست
مصرف مواد مغذی پوست
خواب کافی
پرهیز از مصرف مواد مخدر، قلیان و سیگار
مراقبت از پوست در برابر اشعه آفتاب و آلودگی‌های محیطی

 

روشهای کلینیکال مراقبت از پوست

در اغلب موارد به دلیل افزایش سن، عوامل وراثتی و عدم خود مراقبتی صحیح از پوست، عوارضی مانند چین و چروک و ایجاد خطوط، لک و تیرگی، آکنه و اسکار ناشی از آن، تحلیل بافت و … در پوست ایجاد می‌شود که در این شرایط، نیاز به مداخلات درمانی و کلینیکی ضروری به نظر می‌رسد. در ادامه به برخی از این روشهای درمانی اشاره خواهیم کرد و شما را با آنها آشنا خواهیم نمود.

 

رفع چین و چروک‌ها و خطوط پوست

برای از بین بردن چین و چروک‌ها و خطوط ایجاد شده در پوست، روشهای کلینیکی فراوانی مانند تزریق بوتاکس، تزریق ژل، استفاده از برخی لیزرها و … وجود دارد که بسته به شرایط و امکانات بیمار و صلاحدید پزشک پوست، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

درمان افتادگی و لیفت پوست

افتادگی پوست از مواردی است که می‌تواند تأثیر فراوانی در فرتوت به نظر رسیدن چهره داشته باشد. برای لیفت و درمان افتادگی پوست نیز روشهای فراوانی مانند لیفت بانخ، هایفوتراپی، آر اف فرکشنال و … وجود دارد.

 

رفع لکه‌های پوستی

لکه‌های پوستی از موارد قابل درمانی هستند که نقش پر رنگی در خدشه دار نمودن زیبایی و جذابیت پوست خواهند داشت. برای رفع این ضایعات پوستی نیز روشهایی از قبیل برخی لیزرها، لایه بردارها و … وجود دارد که بسیار مؤثر می‌باشند.

 

درمان آکنه و اسکار

آکنه یا جوش صورت و اسکار نیز از مشکلات شایع پوستی بخصوص در سنین نوجوانی هستند که متقاضیان درمان بسیاری دارند. امروزه امکان استفاده از روشهای بسیار مفید و مؤثری در درمان اسکار و آکنه وجود دارد که می‌توانند نتایج بسیار مورد رضایتی هم در پی داشته باشند. استفاده از انواع لیزرها، کراس، سابسیژن، میکرودرم ابریژن و … از آن جمله می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *