• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

روش دائمی لیزر کردن موهای زائد بدن

روش دائمی لیزر کردن موهای زائد بدن

لیزرکردن موهای زائد بدن یک روش موثر برای راحت شدن از روش های دائمی شیو کردن می باشد. لیزر توسط اشعه تولید شده فولیکول های مو را نابود می کند. بنابراین راه کاری مناسب برای حذف وسیعی از موهاست. نتیجه لیزر کردن موهای زاید داشتن اندامی صاف و بدون تار مویی می باشد.لیزر کل بدن خیلی ها از شیو کردن موهای خود هر یکی دو روز یک بار خسته شده اند و یا دیگر تحمل درد اپیلاسیون را ندارند، استفاده از این روش برایشان مناسب است.

 

مزیت استفاده از لیزر

مهم ترین مزیت این روش، خلاص شدن از موهای زائد صورت به مدت طولانی می باشد. چرا که در این روش درمان مدت زیادی طول می کشد تا موهای زائد رشد کنند.
درد کمتری نسبت به بقیه روش ها مانند وکس، اصلاح با نخ، موچین در ناحیه لیزر احساس می شود.
رشد دوباره موها بسیار نازک و ضعیف می باشد.
عوارض لیزر صورت بسیار کم است و تورم و قرمزی ناشی از درمان دائمی نمی باشد.

 

اقدامات لازم برای لیزر کردن

پزشک بعد از درمان لیزری اقدامات لازم را در اختیار شما قرار می دهد تا دوره بهبودی را بدون هیچ مشکلی بگذرانید.

برای کاهش عوارض جانبی مانند تورم و کبودی کافی است از کمپرس یخ استفاده کنید. کیسه ی یخ را برای چند ساعت بر روی ناحیه مورد نظر قرار دهید. سعی کنید این کار را برای چند روز متوالی بعد از لیزر انجام دهید.

برای نواحی غیر پوشیده مانند دست ها و صورت حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. چرا که پس از لیزرکردن موهای زائد بدن پوست در وضعیت حساسی قرار می گیرد و در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید آسیب پذیر می شود که ممکن است پوست بر اثر نور خورشید تیره شود و رنگ پوست حالت یکنواختی خود را از دست می دهد.

برای تسکین قرمزی و تورم روی پوست خود می توانید از ژل آلوئه ورا استفاده نمایید. برخی مواقع تاول و پوسته هایی بعد از درمان لیزر روی پوست شکل می گیرد که پس گذشت مدتی از بین خواهد رفت و جای نگرانی وجود ندارد.

در طول جلسات لیزر سعی کنید به موهای خود دست نزنید. به دلیل این که در روند درمان لیزر خود اختلال ایجاد می کنید تا فولیکول ها دست نخورده باقی بماند.

برای اصلاح موهای خود از تیغ استفاده نمایید و از وکس انداختن یا اپیلاسیون خودداری کنید. این نکته را تا زمانی که تمام جلسات لیزر انجام شود رعایت کنید. درصورتی که اگر بعد از درمان لیزر پوست ناحیه دچار تاول شده باشد هرگز تیغ نکشید.

در بین جلسات لیزر درمانی هرگز اقدام به برنزه کردن پوست نکنید. و هم چنین برای استفاده از حمام آفتاب و یا سولاریوم، آن را به بعد از دوران انجام لیزر موکول کنید.

برای دو روز پس از انجام لیزر از قرار گرفتن در مکان هایی با حرارت بالا و گرم بپرهیزید. برای مثال از رفتن به سونا، جکوزی و حمام آب داغ خودداری کنید.

اگر لیزر را روی صورت انجام داده اید باید برای ۲ روز از مواد آرایشی استفاده نکنید. استفاده مواد آرایشی باعث تحریک پوست و بسته شدن منافذ پوستی می شود. اگر از پمادهای دارویی و ضد لک استفاده می کنید برای ۲ روز آنها را کنار بگذارید.

 

چه کسانی مناسب لیزر کردن موهای زائد نیست؟

معمولا بیشتر کسانی که مشکل پرمویی دارد، مناسب لیزر کردن هستند. اما کسانی هستند که علت پرمویی آن ها، اختلالات هورمونی است. برای این گونه افراد روش لیزر زمانی مناسب است که مشکل خود را برطرف کرده باشند.پس اگر با مشکل پرمویی مواجه هستید، قبل از اقدام به لیزر، ابتدا دلیل آن را بیابید.

 

موهای کم رنگ در لیزر کردن سر سخت تر هستند

موهای تیره بهترین جواب را برای لیزر کردن می دهند و به سرعت نسبت به آن واکنش نشان می دهند. اما موهای روشن تر شامل موهای قهوه ای، بلوند، قرمز و خاکستری نسبت به لیزر سر سخت تر عمل می کند. لیزرکردن موهای زائد بدن اما به این معنا نیست که هرگز از بین نمی روند. امروزه دستگاه های جدیدتری وجود دارند که پاسخ گو لیزر موهای روشن هستند.

 

در درمان لیزر صبور باشید

برای لیزر کردن، نیاز به چند جلسه است. با انجام یک جلسه شما به نتیجه دلخواه نمی رسید. نتیجه لیزر کم کم و بعد از گذشت چند جلسه درمان نشان داده می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *