• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

سن مناسب برای لیزر موهای زائد چه سالی است؟

سن لیزر موهای زائد ؛ سن مناسب برای لیزر موهای زائد چه سالی است؟

سن لیزر موهای زائد هنگامی است که فرد به دوران بلوغ رسیده و تمام موهای زائد بدن به‌صورت کامل رشد کرده‌اند. سن مناسب لیزر موهای زائد هنگامی است که هورمون‌های پایدار و تعادل پیدا کرده باشد. معمولاً بهترین سن برای لیزر بین 18 تا 19 سالگی است، چراکه هورمون‌‎های بدن تنظیم شده و درمان در این سن دائمی و تأثیرگذار خواهد بود. چنانچه سن مناسب برای لیزر موهای زائد رعایت نشود نمی‌توانید انتظار نتایج مثبت را داشته باشید. یکی از عوامل مهم در افزایش زیبایی ظاهری ازبین‌بردن موهای زائد است، به‌همین دلیل معمولاً برخی از افراد از همان ابتدای دوره نوجوانی به‌دنبال یک روش مطمئن برای ازبین‌بردن موهای زائد خود هستند.

استفاده از لیزر برای ازبین‌بردن موهای زائد یک روش ایمن و کاربردی محسوب می‌شود. این روش را می‌توان برای تمام افراد مناسب دانست. افرادی که به‌دنبال یک روش مناسب و مطمئن برای زیبا شدن ظاهر خود هستند می‌توانند از لیزر استفاده نمایند.

از چه سنی می‌توانیم لیزر موهای زائد را شروع کنیم؟

امروزه یکی از رو‌ش‌ها برای حذف و ازبین‌بردن موهای زائد استفاده از لیزر است. در این روش براساس درخواست فرد پزشک متخصص می‌تواند موهای هر ناحیه از بدن را با استفاده از لیزر به طور کامل از بین ببرد. نظرات متفاوتی در مورد سن مناسب برای شروع لیزر موهای زائد وجود دارد، متخصصان زیبایی بهترین سن برای لیزر را بالای 18 سال می‌دانند.

آیا لیزر موهای زائد برای هر سنی قابل انجام است؟

امروزه ممکن است نوجوانان تمایل بسیاری به استفاده از لیزر را داشته باشند. اگر لیزر موهای زائد به‌صورت صحیح و توسط یک متخصص زیبایی انجام شود، مشکلی پیش نمی‌آید. بهتر است افراد کم سن در اولین جلسه مشاوره لیزر موهای زائد با والدین خود حضور داشته باشند، اما خطرات و عوارض آن برای آن‌ها به همان اندازه‌ای است که برای یک بزرگ‌سال بالغ وجود دارد. برای ازبین‌بردن موهای زائد روش‌های مختلفی وجود دارد و شما می‌توانید از هرکدام از آن‌ها استفاده کنید، اما بهترین روش برای ازبین‌بردن موهای زائد لیزر به‌شمار می‌رود.

استفاده از ژیلت می‌تواند موجب برآمدگی‌های اصلاح یا موهای زائد شود. استفاده از کرم‌ها می‌تواند موجب سوختگی شیمیایی شوند و برای اپیلاسیون نیاز است رشد موها به‌صورت کامل باشد. لیزر موهای زائد در هر ناحیه‌ای انجام شود، ایمن است، چرا که لیزر در لایه دوم پوست گذر نمی‌کند. در این روش از پرتوهای غیریونیزان استفاده می‌شود؛ بنابراین هیچ‌گونه خطر و عوارضی برای پوست شما به‌همراه نخواهد داشت. در سنین پایین می‌توانید لیزر انجام دهید، اما اکثر متخصصان پیشنهاد می‌کنند تا اتمام دوره بلوغ منتظر بمانید. در هنگام انجام لیزر برای ازبین‌بردن موهای لیزر بهتر است چرخه قاعدگی خود را شروع کرده باشید. همچنین خانم‌ها باید از نظر هورمونی سالم باشند و نباید دارای شرایط پزشکی از جمله سندروم تخمدان پلی‌کیستیک باشند.

چنانچه هدف از لیزر تنها ازبین‌بردن مو باشد در هر سنی قابل‌اجرا است، اما بهتر است سن لیزر موهای زائد را در نظر بگیرید. لیزر در سن پایین ممکن است تمام موهای زائد به وجود نیامده باشند و بعد از لیزر موهای دیگری به وجود آیند و علاوه‌بر آن برای سنین پایین لیزر موهای زائد احساس درد و سوختگی ایجاد کند، زیرا پوست‌نازک‌تر و آستانه تحمل درد کمتر است.

حداقل سن مناسب لیزر موهای زائد

افرادی که قصد دارند با استفاده از لیزر موهای زائد خود را از بین ببرند باید ابتدا اجازه دهند موهای زائد بدن به طور کامل رشد کنند و بعد از آن اقدام به لیزر موهای خود کنند، زیرا اگر در سن پایین این کار را انجام دهد ممکن است وقت و هزینه خود را هدر دهد و نتیجه دلخواه را نگیرند. نتایج لیزر در سنین پایین و در دوره نوجوانی ممکن است موقتی باشد، چراکه در این سن هورمون‌ها درحال‌رشد هستند و به‌سرعت تغییر می‌کنند و رشد مو افزایش می‌یابد. حداقل سن مناسب لیزر موهای زائد بعد از تنظیم هورمون‌ها بین 18 یا 19 سالگی به بالا است که می‌تواند مؤثرتر و دائمی باشد.

بهترین زمان برای لیزر موهای زائد

از سن 14 سالگی می‌توانید از لیزر برای ازبین‌بردن موهای زائد خود استفاده کنید، اما بهتر است در این زمان لیزر موهای زائد را انجام ندهید و تا 18 یا 19 سالگی منتظر بمانید. در سن 14 سالگی هنوز هورمون‌ها ثبات ندارند و در صورت لیزر ممکن است در آن محل موهای زائد جدیدی رشد کند. هنگامی‌که بعد از اتمام دوران بلوغ و پایدار شدن هورمون‌ها لیزر انجام دهید نتیجه بهتری برای شما خواهد داشت. در این صورت می‌توان گفت سن لیزر موهای زائد بعد از 18 یا 19 سالگی است.

نکات قبل از لیزر موهای زائد برای سنین مختلف

نکاتی که باید پیش از انجام لیزر موهای زائد رعایت شود شامل موارد زیر است:

  • استفاده‌نکردن از دستگاه‌های سولاری از دوهفته قبل برای برنزه کردن پوست
  • طبیعی بودن پوست شما
  • اجتناب از قرارگیری در معرض نور مستقیم و شدید خورشید
  • استفاده از کرم ضدآفتاب برای دست و صورت با حداقل 30SPF
  • به طول انجامیدن ریزش مو در بخش‌های لیزر شده تا 2 هفته

عوارض لیزر موهای زائد برای سنین مختلف

به‌طورکلی عوارض لیزر موهای زائد برای تمام سنین مختلف یکسان است. این عوارض اغلب بسیار ناچیز و جزئی است و به دستگاه لیزر، مهارت و تخصص پزشک شما بستگی دارد که شامل موارد زیر هستند:

  • ممکن است لکه‎های تیره و یا روشن در اثر تغییر رنگ پوست ایجاد شود.
  • ممکن است سوختگی سطحی ایجاد شود.
  • حساسیت‌های پوستی ممکن است رخ دهد.
  • در برخی از مواقع ممکن است کبودی رخ دهد.
  • در مراکز نامعتبر امکان عفونت وجود دارد.

آیا لیزر موهای زائد برای نوجوانان خطرناک است؟

لیزر موهای زائد در صورتی می‌تواند خطرناک باشد که در یک مرکز نامعتبر و توسط یک فرد غیرحرفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای انجام گیرد. اگر لیزر در کلینیک‌های معتبر و توسط یک متخصص زیبایی باتجربه انجام شود، هیچ خطری برای شما نخواهد داشت. این نکته را در نظر داشته باشید، اگر دستگاه لیزر موهای زائد مناسب و باکیفیت از طریق یک پزشک متخصص کنترل شود هیچ تفاوتی بین سنین مختلف نمی‌بیند.

لیزر موهای زائد برای چه سنی مناسب است؟

بهترین سن برای لیزر بعد از اتمام دوره بلوغ است، چرا که در این سن تعادل هورمون‌ها ثابت شده و موهای بدن شما به‌صورت کامل رشد کرده‌اند. برخی از متخصصان زیبایی لیزر را برای نوجوانان توصیه نمی‌کنند. بزرگ‌ترین مانعی که وجود دارد این است هورمون‎‌های دختران نوجوان ممکن است موجب رشد سریع موها شود، حتی بعد از جلسات لیزر موهای زائد این اتفاق رخ دهد. این روش برای ازبین‌بردن موهای زائدی است که در حال حاضر بر روی بدن وجود دارند؛ بنابراین تأثیری بر روی موهایی که بعد از چند ماه بعد از اتمام جلسات لیزر رشد می‌کنند ندارد.

در این مقاله آموختیم سن لیزر موهای زائد برای چه دورانی مناسب است. سن مناسب لیزر موهای زائد بعد از اتمام دوران بلوغ و ثابت شدن هورمون‎‌ها است. اگر قصد دارید برای ازبین‌بردن موهای زائد خود از روش لیزر استفاده کنید می‌توانید ابتدا با پزشک متخصص زیبایی مشورت کنید.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

شماره تماس

01341219506-7

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *