• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

سوالات متداول لیزر موهای زائد

آیا با یک بار لیزر کردن، همه­ ی موهای زائد صورت به طور دائمی حذف می­ شود؟

لیزر فقط روی موهایی اثر دارد که در مرحله­ ی رشد (کاتاژن) قرار داشته باشند. هیچ­گاه همه ­ی موهای یک ناحیه از بدن مثل صورت، در یک مرحله از چرخه­ ی زندگی خود قرار ندارند. به همین دلیل با یک جلسه لیزر، نمی­ توان همه ­ی موهای زائد صورت را از بین برد. برای جبران این موضوع، توصیه ­ی ما جلسات متعدد لیزر است که امکان موفقیت در حذف موهای زائد صورت را افزایش می­ دهد.

آیا لیزر کردن، روش دائمی حذف موهای صورت است؟

اگر لیزر با استفاده از دستگاه استاندارد و مناسب و با یک برنامه ­ی درمانی صحیح انجام شود، تقریبا باعث حذف دائمی موهای زائد صورت هم در آقایان و هم در خانم ­ها می­ شود. یعنی انتظار داریم با انجام لیزر به روش صحیح، بین ۶۰ تا ۹۰ درصد موهای زائد صورت از بین برود.

آیا امکان رشد مجدد موهای زائد حذف شده در ناحیه ­ی صورت وجود دارد؟

در صورت آسیب و تخریب فولیکول مو، به طور معمول دیگر تار مویی از آن رشد نمی­ کند. اما در برخی شرایط خاص مثل سندرم تخمدان پلی کیستیک که در آن افزایش هورمون تستوسترون در خانم­ ها اتفاق می ­افتد، امکان فعالیت مجدد فولیکول لیزر شده وجود دارد.

آیا انجام لیزر صورت می ­تواند باعث آسیب به پوست صورت و چروکیدگی آن شود؟

اگر لیزر با دستگاه مناسب و توسط اپراتور مجرب صورت بگیرد، احتمال آسیب پوست صورت شما بسیار اندک است و جای نگرانی وجود ندارد.

آیا می ­توان قبل از شروع به استفاده از لیزر، از ژیلت استفاده کرد؟

استفاده از ژیلت می  ­تواند باعث ضخیم شدن موهای زائد بشود. همان طور که بالاتر گفته شد، هرچه موهای زائد ضخیم و تیره ­تر باشند، انجام لیزر نتایج بهتری به دنبال دارد. به همین دلیل برخی از کلینیک ها ممکن است به مراجعین توصیه کنند تا قبل از جلسه­ ی اول لیزر، اصلاح با ژیلت توصیه کنند.

در فواصل بین جلسات لیزر، پوست صورت می ­تواند ملتهب باشد. به همین دلیل بهتر است در این زمان­ ها از ژیلت استفاده نشود.

آیا لیزر موهای زائد صورت دردناک است؟

تجربه ­ی شما از لیزر موهای زائد صورت مستقیما به آستانه­ ی تحمل درد شما بستگی دارد. گروهی از افراد ذکر می­ کنند که لیزر موهای صورت فقط باعث کمی سوزش می­ شود در حالی که گروه دیگری این فرایند را مثل برخورد کش با پوست صورت می دانند و کمی دردناک اعلام می کنند. در صورتی که آستانه ­ی درد پایینی دارید، مصرف یک قرص مسکن پیش از انجام لیزر، کمپرس سرد آن ناحیه یا استفاده از ژل های بی حسی موضعی می­ تواند به شما کمک کند. اگر در هر مرحله از درمان شدت درد شما را اذیت کرد، اپراتور ما می­ تواند انجام لیزر را متوقف کند.

آیا انجام لیزر برای حذف موهای صورت می ­تواند باعث آسیب به چشم شود؟

پیش از شروع لیزر موهای زائد صورت، یک عینک مخصوص به شما داده می­­ شود که آن از آسیب رسیدن به چشم­ های شما جلوگیری می­ کند.

آیا امکان بروز واکنش پوستی به دنبال لیزر موهای زائد صورت وجود دارد؟

پزشک معالج قبل از شروع دوره­ ی درمان، ابتدا به طور آزمایشی یک نقطه از بدن شما را با لیزر مورد امتحان قرار می ­دهد تا مطمئن شود واکنش غیر طبیعی به دنبال لیزر ایجاد نمی­ شود. بعد از کسب اطمینان، جلسات لیزر موهای زائد صورت آغاز می ­شود.

آیا استفاده از لیزر برای موهای زائد صورت می تواند سرطان­ زا باشد؟

پرتوهای به کار رفته در لیزر، به طور سطحی وارد پوست می­ شوند و عمقی نیستند. انرژی این پرتوها عمدتا جذب ملانین می­شود و بر روی سایر ساختارهای پوست اثر ناچیزی دارد. به همین دلیل گفته می­شود که با استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد بدن، خطری بدن شما را تهدید نمی­ کند. توجه داشته باشید که از لیزر در درمان برخی از بیماری­ های پوستی استفاده می­ شود. به همین دلیل اگر به درستی استفاده شود، نمی­ تواند وسیله ­ای مضر باشد.

آیا کلینیک­ های لیزر موهای زائد صورت با هم تفاوت دارند؟

بله، کلینیک­ های مختلف با همدیگر تفاوت­ هایی دارند که این تفاوت­ ها عبارتند از:

  • پزشک معالج شما: مسئولیت کلینیک­ های لیزر بایستی بر عهده ­ی پزشک متخصص پوست و مو باشد. انتخاب دستگاه مناسب پوست شما، تعیین تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت و مدیریت عوارض احتمالی همگی بر عهده ­ی پزشک معالج است.
  • اپراتورهای انجام لیزر: به شخصی که کار لیزر درمانی را زیر نظر پزشک انجام می­دهد، اپراتور گفته می­ شود. تجربه، مهارت و تعهد اپراتور فاکتورهای مهمی در نتیجه ­ی نهایی لیزر موهای زائد صورت هستند.
  • دستگاه­های لیزر: همان طور که می­ دانید، دستگاه­ های مختلفی برای لیزر موهای زائد وجود دارد که هر ساله دستگاه­های جدیدتری نیز وارد بازار می ­شود. این دستگاه ­ها از نظر کیفیت، اثرگذاری، ایمنی و ایجاد عوارض احتمالی با هم تفاوت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *