• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

علت افتادگی پلک بعد از بوتاکس

افتادگی پلک بعد از بوتاکس که به آن پتوز (Ptosis) نیز می‌گویند عارضه ای است که افراد بعد از تزریق بوتاکس به آن دچار می‌شوند اما ابتلا به آن در تمامی افراد اتفاق نخواهد افتاد و تنها درصد نادری از افراد دچار آن خواهند شد که در ادامه به شرح کاملی از آن خواهیم پرداخت.

افتادگی پلک بعد از بوتاکس به چه صورت خواهد بود؟

افتادگی پلک بعد از بوتاکس سبب می‌شود که از لحاظ ظاهری چهره‌ی فرد دستخوش تغییراتی شود. با ابتلا به این عارضه، شاهد عدم تقارن در صورت خواهیم بود که می‌تواند برای افراد ناخوشایند باشد، چون از لحاظ زیبایی، تقارن در چهره یکی از عوامل و فاکتورهای مهم و غیر قابل انکار می‌باشد.

 

افتادگی پلک بعد از بوتاکس چه مدت زمانی همراه فرد خواهد بود؟

باید دانست که افتادگی پلک یا پتوز (Ptosis)نمی تواند دائمی و همیشگی باشد و به صورت موقت وجود آن را درچهره‌ی افراد شاهد خواهیم بود. خوشبختانه این عارضه بعد از گذشت چند هفته رفع خواهد شد و نیازی به نگرانی در این خصوص وجود ندارد. افتادگی پلک به صورت متوسط در بازه‌ی زمانی بین 4 تا 6 هفته به صورت خود به خود رفع خواهد شد، اما باید گفت که در موارد نادر این ماندگاری به بیشتر از 6 هفته هم طول خواهد کشید.

 

آیا همه‌ی افراد بعد از تزریق بوتاکس دچار افتادگی پلک می‌شوند؟

یکی از عوارض جانبی نادر تزریق بوتاکس، افتادگی پلک می‌باشد ولی باید گفت که تمامی افرادی که این تزریق ها را انجام می‌دهند دچار این عارضه نخواهند شد. به صورت کلی این عارضه به ندرت در افراد پیش خواهد آمد و نیازی به نگرانی در این خصوص وجود ندارد. در صورتی که فرد مبتلا به این نامتقارنی صورت در اثر تزریق بوتاکس شود بعد از گذشت مدت زمانی خاص شاهد رفع آن به صورت خود به خود خواهیم بود.

 

چه چیزی سبب افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس می‌شود؟

سم بوتولینوم (Botulinum toxin) در تزریق بوتاکس عاملی است که نقش اصلی را در معجزه‌ی بوتاکس دارد. این ماده، با فلج کردن عضلانی قسمت های مورد نظر، نتایج دلخواهی را حاصل خواهد شد. متأسفانه باید گفت که در عمل، پزشک به صورت 100 درصد نمی تواند کنترلی بر این مورد که مواد بوتاکس بعد از تزریق به کجا خواهند رفت داشته باشد. به همین دلیل قسمتی اندکی از مواد تزریق شده می‌تواند به قسمتی از پلک ها نقل مکان کنند و سبب افتادگی پلک به صورت موقت شوند.

دلیل افتادگی پلک از نظر علمی

ماهیچه‌ی بالا برنده پلک بالا، ماهیچه ای در کاسه چشم می‌باشد که وظیفه آن بالا و پایین کشیدن پلک می‌باشد. می‌توان گفت این ماهیچه هم مانند درب گاراژی می‌باشد که هر دو چشم شما را محافظت می‌نماید. متأسفانه با وارد شدن احتمالی قسمتی از مواد بوتاکس بعد از تزریق به این نواحی نامتوازنی و یا همان افتادگی پلک را شاهد خواهیم بود.

 

توجه به چه مواردی می‌تواند ریسک ابتلا به افتادگی پلک بعد از بوتاکس را کاهش دهد؟

موارد زیر از مهم ترین فاکتور هایی هستند که می‌توانند ریسک افتادگی پلک بعد از بوتاکس را کاهش دهند. لازم به ذکر است که نمی توان مدعی بود که با در نظرگیری موارد زیر فرد به صورت 100 درصد از این افتادگی های احتمالی در امان خواهد بود. موارد زیر تنها خطر مواجه شدن با این مورد را کاهش خواهد داد:

– تزریق صحیح بوتاکس در محل مناسب توسط پزشک متخصص پوست و مو

– تزریق صحیح با در نظر گیری عمق تزریق

– استفاده از برند های معتبر و دارای مجوز از وزارت بهداشت و درمان برای تزریق

– رعایت مراقبت هایی که پزشک متخصص گوشزد می نماید (مانند خم نکردن سر و یا عدم استفاده از موبایل، نخوابیدن و دراز نکشیدن بعد از تزریق بوتاکس، بلند نکردن اجسام سنگین به مدت یک روز، استحمام نکردن تا ۲۴ ساعت، ماساژ و مالش ندادن منطقه تزریق، ورزش نکردن)

 

آیا افتادگی پلک به خودی خود برطرف خواهد شد؟

به صورت معمول افتادگی های پلک بعد از چند هفته به صورت خود به خود برطرف خواهند شد، اما باید دانست که راه های درمانی نیز وجود دارد که بتوان روند درمان این عارضه را سرعت بیشتری بخشید. برای برخی از افراد این درمان ها می‌تواند مفید واقع شود.

عوامل موثر در افتادگی پلک

به گفته‌ی دکتر Todd Minars دلیل افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس، می‌تواند به خاطر تزریق بیش از حد مواد و یا تزریق بیش از حد نزدیک مواد به پلک باشد. در واقع مهاجرت مواد حاصل از تزریق بوتاکس می‌تواند سبب این افتادگی های به صورت موقت شود.

 

معجزه ای به نام بوتاکس

به اعتقاد برخی ها، بوتاکس را می‌توان معجزه‌ی مدرن نامید؛ با یک تزریق ساده و کوچک در هر سه یا چهار ماه، می‌توانیم شاهد نتیجه ای متفاوت و باورنکردنی باشیم و چین و چروک های اطراف پلک و همچنین پیشانی را برطرف کرده، پوستی جوان تر و زیباتر داشته باشیم. سهولت و سرعت انجام این عمل توانست به محبوبیت این تزریق ها بی افزاید.

 

دلیل محبوبیت بوتاکس

نتیجه‌ی عمل تزریق بوتاکس به سرعت خود را نشان خواهد داد و فرد به راحتی شاهد برطرف شدن نقص بر روی صورت خود خواهد بود، از این رو این روش توانسته در میان افراد محبوبیت ویژه ای کسب نماید. شکی در این خصوص وجود ندارد که عمل تزریق در کلینیک های زیبایی از مهم ترین و رایج ترین اقداماتی است که افراد برای جوانسازی و زیبایی به آن روی آورده اند.

 

تجربه‌ی پزشک متخصص پوست در هنگام تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس به قسمت های مورد نظر نیاز به مهارت و تخصص خاصی دارد و به همین دلیل است که هشدار هایی در این زمینه وجود دارد که این عمل زیبایی را به افراد متخصص بسپارید. تجربه‌ی پزشک متخصص به هنگام تزریق مواد بوتاکس می‌تواند سبب شود این تزریق در قسمت درستی صورت بپذیرد و ریسک افتادگی پلک بعد از بوتاکس کاهش یابد.

باید دانست که یافتن محل درستی برای تزریق و اطلاع از میزان عمق تزریق از مهم ترین عواملی است که به هنگام تزریق باید به آن توجه شود. در واقع باید گفت که تخصص در زمینه‌ی ماهیچه های موجود در صورت برای پزشک متخصصی که عمل تزریق بوتاکس را انجام می‌دهد لازم و ضروری می‌باشد و در غیر این صورت شاهد تزریقی موفق و بدون نقص داشته باشید.

 

اهمیت استفاده از برند های معروف و شناخته شده برای تزریق بوتاکس

برای اجتناب از این افتادگی پلک بعد از بوتاکس لازم است تا قبل از اقدام برای تزریق از پزشک متخصص خود در خصوص نوع برند مواد تزریق شونده مشاوره ای بگیرید. می‌دانیم که مواد بوتاکس در برند های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند که کیفیت بالای این مواد می‌تواند خطرات و عوارض جانبی مرتبط به این کار را در حد چشمگیری کاهش دهد.

 

زمان از بین رفتن افتادگی پلک به چه عاملی بستگی دارد؟

میزان مهاجرت مواد بوتاکس به قسمت های که مد نظر ما نبوده است عاملی مهم در تعیین زمان از بین رفتن این افتادگی ها می‌باشد. می‌توان گفت هر چه میزان این انتقال مواد بیشتر باشد برای از بین رفتن آنها مدت زمان بیشتری نیاز خواهد بود.

 

آیا افتادگی پلک بعد از بوتاکس خطرناک می‌باشد؟

باید دانست که این افتادگی ها یکی از عوارض جانبی تزریق بوتاکس می‌باشد ولی خوشبختانه این عارضه خطرناک نخواهد بود و بعد از گذشت مدت زمانی خاص رفع خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *