• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

عوامل ماندگاری بوتاکس پیشانی چیست؟

  • ۲۶ اردیبهشت, ۱۴۰۰
  • دیدگاه: ۰
  • بوتاکس

بررسی بوتاکس پیشانی

همانطور که می‌دانید بوتاکس نام تجاری سمی به نام بوتولینوم است. بوتاکس به منظور متوقف نمودن حرکات اضافی عضلات انجام می شود. در گذشته از بوتاکس به منظور درمان استفاده می‌کردند

اما با گذشت زمان و پیشرفت علم پزشکی، محققین این موضوع را دریافتند که این محلول برای زیبایی هم می تواند بسیار اثر بخش باشد. بوتاکس پیشانی یکی از اولین و شایع ترین بوتاکس محسوب می‌شود. انجام بوتاکس جزو درمان‌های موقت بوده و اثرات آن با گذشت زمان کمرنگ خواهد شد و نیاز به تمدید مجد خواهد داشت همچنین این روش بدون عوارض می‌باشد.

 

چه عواملی موجب ماندگاری بوتاکس‌پیشانی می‌شوند؟

عواملی متعددی چون جنس پوست و ماهیچه های صورت بر میزان ماندگاری بوتاکس تاثیرگذارند. به بیانی دیگر، بوتاکس ماندگاری خود را در 6 الی 12 ماه حفظ می کند البته در برخی موارد ممکن است این میزان افزایش یابد که همه ی این موارد مستلزم مراقبت کردن درست است به طوری که عوامل خارجی بر روی آن ها تاثیر نگذارند.

جنس پوست یکی از مهم ترین عوامل ماندگاری بوتاکس از جمله بوتاکس پیشانی می‌باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. به دلیل حرکات زیاد عضلات پیشانی، میزان ماندگاری تزریق بوتاکس 6 تا 8 ماه می باشد. البته این نکته بسیار حائز اهمیت است که پس از تزریق بوتاکس در ناحیه پیشانی، خط اخم تکرار نشود و فرد اخم کردن را کاهش دهید. این حرکت ماندگاری بوتاکس را تا حد امکان افزایش می‌دهد.

 

جنس پوست در ماندگاری بوتاکس‌پیشانی

جنس پوست و ماهیچه صورت، از موارد مهم و تاثیرگذار بر میزان ماندگاری بوتاکس پیشانی است. میزان ماندگاری بوتاکس در اشخاصی که جنس ماهیچه و عضله های صورتشان ضخیم می باشد، کمتر است.

به بیانی دیگر ضخامت و عمق چین و چروک های ایجاد شده در پوست های ضخیم، مقدار بوتاکس تزریقی را به مراتب بیشتر می کند که این مقدار زیاد، باعث می شود عضلات صورت بیش از اندازه فلج شوند که به هیچ عنوان توصیه نخواهد شد.

 

آیا تزریق بوتاکس پیشانی درد دارد؟

قبل از پاسخ به این سوال باید به مرکز و دکتر انجام این کار دقت نمود زیرا انتخاب دکتر خوب و مرکز انجام این روش بسیار مهم می باشد، کلینیک زمانی یکی از بهترین مرکز بوتاکس تهران به حساب می‌آید که در آن تزریق بوتاکس، توسط دکتر بوتاکس خوب انجام می‌پذیرد.

به طور کلی روش های متعدد تزریقی همچون بوتاکس، در مقایسه با جراحی‌های دیگر زیبایی، علاوه بر این که عوارض کمتری دارد بلکه خطر آن نیز بسیار ناچیز است. اگر بوتاکس توسط دکتر خوب و با تجربه انجام شود، درد حاصل از انجام آن نیز بسیار اندک خواهد بود.

در حین انجام بوتاکس پیشانی، درد احساس نخواهد شد، البته ممکن است پس از انجام، محل تزریق با تورم، قرمزی و کبودی همراه باشد که طبیعی بوده و از بین خواهد رفت.

 

آیا بوتاکس پیشانی عوارض دارد؟

به طور حتم هر درمانی علاوه بر مزایا دارای عوارض هر چند اندک می‌باشد، در موارد خیلی نادر ممکن است انجام بوتاکس پیشانی باعث عفونت و تورم پوست گردد. در بعضی از موارد هم دیده شده که شخص بعد از انجام بوتاکس، دچار حساسیت‌ های متعددی چون قرمزی، کبودی و خارش شده است که همگی طبیعی بوده و پس از گذشت چند ساعت رفع خواهد شد.

 

بوتاکس پیشانی و لیفت ابرو

عضله پیشانی تنها عضله ای است که باعث بالا کشیدن ابرو و پیشانی می‌شود. ابرو تحت دو اثر کاهش می یابد: انقباض عضله اربیکولاریس پلک ها و افتادگی پوست پیشانی، در صورت عدم افتادگی واضح پوست در پیشانی، بوتاکس پیشانی می‌تواند به بالا کشیدن ابرو کمک کرده و عملکرد عضلات مسئول پایین آمدن آن را کاهش دهد. از طرف دیگر، پوست پیشانی و ابرو خیلی شل هستند، فقط جراحی لیفت گیجگاهی (برای دم ابرو) یا لیفت پیشانی (برای کل ابرو) راه حل خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *