• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

عوامل موثر بر جوابدهی لیزر دائمی کل بدن

آیا لیزر موهای زائد برگشت پذیر است؟ عوامل موثر بر جوابدهی لیزر دائمی کل بدن

لیزر دائمی کل بدن و خلاص شدن از شر موهای زائد پس از اتمام جلسات لیزر، یکی از دغدغه‌های این روزهای افراد محسوب می‌شود. بسیاری از افراد مایل به از بین بردن مو‌های زائد از طریق لیزر هستند، اما نمی‌دانند که  آیا لیزر موهای زائد دائمی است یا خیر!

روزانه عده بسیاری برای لیزر مو زائد شروع به تحقیق و پرس‌وجو می‌کنند و در آخر به پاسخ درستی نیز نمی‌رسند. در این مطلب سعی کرده‌ایم اطلاعات صحیح و کارآمدی درباره لیزر بدن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. برای افزایش اطلاعات خود درباره لیزر دائمی موهای زائد، چند دقیقه از زمان ارزشمند خود را به خواندن این مقاله اختصاص دهید.

عملکرد لیزر دائمی کل بدن چگونه است؟ نابودی فولیکول‌های مو

قبل از اینکه به پاسخ «ایا لیزر موهای زائد برگشت پذیر است؟» بپردازیم، باید در مورد چگونگی عملکرد لیزر بدانیم. پرتو‌های لیزر رنگ‌دانه‌های موجود در مو را هدف قرار می‌دهند؛ این پرتوها توسط ساقه مو جذب می‌شوند و به فولیکول مو موجود در زیر پوست می‌رسند. فولیکول‌ها که مسئولیت تولید مو‌های جدید بدن را بر عهده دارند، با حرارت بالای پرتو لیزر داغ شده و از بین می‌روند. با نابودی فولیکول‌ها، مو نیز دیگر توانایی رشد دوباره نخواهد داشت.

سوال همه زیباجویان این است که چرا با یک‌بار انجام لیزر، همه مو‌های زائد بدن از بین نمی‌رود؟ باید بگوییم که مو یک چرخه رشد مشخص دارد، موی به تازگی برداشته شده و در حال استراخت در زیر پوست، برای لیزر قابل رویت نیست.

یعنی اگر هنگام لیزر مو زائد، فولیکول مو در حال استراحت باشد پرتو لیزر قادر به از بین بردن آن نیست؛ به همین دلیل است که بعد از اتمام اولین جلسه لیزر، جلسات دیگری برای لیزر با فواصل زمانی معین مشخص می‌شود.

عوامل موثر بر جوابدهی لیزر دائمی کل بدن

عوامل موثر بر تعداد جلسات لیزر موهای زائد؛ از حجم مو تا جنسیت

مشخص کردن تعداد جلسات لیزر، به نوع پوست، منطقه لیزر، حجم مو‌های زائد، سن و میزان هورمون بستگی دارد. اغلب اوقات لیزر بدن برای خانم‌ها شش تا هشت جلسه و برای مردان ده الی دوازده جلسه توصیه می‌شود. بیشتر افراد بعد از کاهش مو‌های زائد بدن، تعداد جلسات تعیین شده را به پایان نرسانده و درمان را نیمه‌کاره رها می‌کنند. در چنین شرایطی حدود 70 الی 90 درصد از مو‌های زائد بدن، از بین رفته اما فرد به‌طوردائمی جواب نگرفته است.

عوارض لیزر موهای زائد؛ خارش و التهابات جزئی

پرتوی لیزر برای رسیدن به فولیکول مو، از اپیدرم عبور می‌کند و مقداری هم جذب آن می‌شود. رنگدانه پوستی موجود در اپیدرم پرتو لیزر را جذب می‌کند؛ به همین دلیل است که بعد از لیزر بدن عوارضی مانند سوختگی، خارش، التهاب و قرمزی روی پوست ایجاد می‌شود. کلیه این عوارض موقتی هستند و بعد از گذشت چند ساعت از بین می‌روند.

امکان سوختگی و صدمه پوستی بعد از لیزر برای افراد با پوستی تیره یا کسانی که سولاریوم کرده‌اند بسیار زیاد است؛ پس این دسته از افراد باید از لیزر پرهیز کرده و قبل از هر کاری ابتدا با یک پزشک متخصص پوست مشورت کنند. رفع موهای زائد با لیزر توسط اشخاص غیر متخصص، برای افراد با پوست تیره باعث ایجاد سوختگی‌های شدید با لک‌های همیشگی خواهد شد.

بدن افراد مبتلا به بیماری لوپوس و پورفیری نسبت به لیزر واکنش شدیدی نشان می‌دهد؛ بنابراین چنین اشخاصی نباید سراغ لیزر دائمی کل بدن بروند. حالا که در مورد لیزر اطلاعات لازم را کسب کرده‌اید، باید به اصلی‌ترین پرسش یعنی «آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟» پاسخ دهیم.

عوامل موثر بر جوابدهی لیزر موهای زائد؛ آیا لیزر موهای زائد برگشت پذیر است؟

پرتو‌های لیزر بدن فولیکول یا پیاز مو را از بین می‌برند؛ اما پوست و هورمون شما دوباره فولیکول‌های جدیدی می‌سازد. برای ریشه‌کن کردن کامل فولیکول‌ها، پزشک متخصص تعداد جلسات لیزر با فواصل مشخصی را برای شما تجویز می‌کند.

لیزر مو زائد دائمی محسوب می‌شود که برای یک‌سال پس از شرکت در کلیه جلسات، مو‌های لیزر شده مجددا رشد نکنند؛ مگر اینکه فرد دچار اختلالات هورمونی و غددی شده باشد. در این صورت بدن فولیکول‌های جدیدی در زیر پوست می‌سازد.

برای بهترین جوابدهی لیزر مو‌های زائد، باید در کلیه جلسات تعیین شده توسط پزشک متخصص شرکت کرده و پروسه درمان را کامل کنید.

هزینه لیزر دائمی موهای زائد مردان بیشتر است یا زنان؟

هزینه لیزر مو‌های زائد بدن به عوامل مختلفی بستگی دارد: تعداد جلسات تعیین شده، محدوده مشخص شده برای لیزر، میزان رشد دوباره مو. عواملی هم‌چون پزشک معالج، میزان مهارت و دانشی متخصص و نوع دستگاهی لیزر نیز روی قیمت لیزر مو‌های زائد موثراند. فراموش نکنید که جنسیت نیز عامل موثری بر قیمت نهایی لیزر بدن محسوب می‌شود؛ بنابراین حتما در جلسه مشاوره با پزشک متخصص خود از هزینه تقریبی لیزر حذف موها سوال کنید.

کلینیک زیبایی و لیزر میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

شماره تماس

01341219506-7

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *