• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

عوامل موثر بر ماندگاری لیزر موهای زائد به چه مواردی بستگی دارد؟

با استفاده از لیزر می‌توان موهای زائد را برای مدتی طولانی از بین برد. این روش به فولیکول مو آسیب می‌رساند یا آن را برای همیشه از بین می‌برد. با این حال ممکن است مو دوباره رشد کند خصوصا اگر فولیکول مو کاملا از بین نرفته باشد و لیزر تنها به آن آسیب وارد کرده باشد. همچنین تغییرات هورمونی مانند بارداری یا یائستگی می‌تواند منجر به رویش موهای جدید شود که برای حذف این موهای تازه به چند جلسه لیزر درمانی دیگر نیاز خواهد بود. به همین علت امروزه بسیاری از پزشکان از لیزر برای حذف طولانی مدت موهای زائد استفاده می‌کنند و عوامل موثر بر ماندگاری لیزر این درمان را راه حلی برای حذف دائمی موهای زائد نمی‌دانند.

پس از لیزر موهای زائد می‌توان انتظار داشت که حداقل به مدت چند ماه مویی رشد نکند حتی در برخی افراد تا چند سال در ناحیه لیزر شده مویی رشد نمی‌کند. درصورت رویش مجدد مو در ناحیه لیزر شده معمولا این موها نسبت به قبل نازک تر و کم پشت تر هستند. بسته به نیاز شما ممکن است پس تکمیل دوره اول لیزر درمانی نیاز باشد یک یا دو جلسه لیزر در سال داشته باشید تا اثرگذاری درمانتان حفظ شود و از رویش دوباره موهای آن ناحیه جلوگیری شود.

عوامل موثر بر ماندگاری لیزر موهای زائد

یکی از عوامل موثر بر ماندگاری لیزر، رنگ موهایی است که می‌خواهید لیزر شود و عامل دیگر این است که این مو ها در چه ناحیه از بدنتان می‌روید. عوامل دیگری نیز مانند رنگ پوست ناحیه مورد نظر بر ماندگاری نتیجه لیزر اثر گذار است. همچنین عواملی مانند به هم خوردن تعادل هورمونی،‌ بیماری های زمینه ای، ژنتیک و عوامل ارثی بر ماندگار بودن نتایج لیزر تاثیر می‌گذارد.

رنگ پوست

رنگ پوست عاملی بسیار مهم در میزان اثرگذاری و ماندگاری لیزر موهای زائد است. هرچه رنگ پوست روشن تر باشد نتیجه به دست آمد معمولا بهتر است. با این وجود لیزر موهای زائد برای افراد با هر رنگ پوستی بی خطر است. این روش ممکن است روی پوست های تیره هم اثرگذار باشد اما احتمالا این افراد به تعداد جلسات بیشتری نیاز خواهند داشت.

رنگ مو

رنگ مو در میزان اثرگذاری لیزر نقش دارد. هرچه رنگ مو تیره تر باشد لیزر این موها موثر تر و نتایج به دست آمده نیز ماندگارتر خواهند بود زیرا هدف قرار دادن فولیکول موهای تیره برای پالس های لیزر راحت تر است.

عوامل موثر بر ماندگاری لیزر موهای زائد به چه مواردی بستگی دارد؟

سطح هورمون ها

بالا رفتن غیرنرمال سطح هورمون های بدن می‌تواند سبب رویش مجدد مو در نواحی لیزر شده شود. بیماری هایی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک (Polycystic Ovarian Syndrome | POS) یا هیرسوتیسم (hirsutism) می‌تواند تعادل هرمونی را بهم زند و منجر به رویش مجدد موهای زائد شود. هرچه سطح هورمون های بدن بالاتر باشد موهای بدن نیز سریعتر رشد می‌کنند و احتمالا به جلسات لیزر درمانی بیشتری نیاز باشد.

لیزردرمانی برای حذف موهای زائد فعلی موثر است اما نمی‌تواند از رویش مو در آینده که احتمالا علت رویششان عدم تعادل هورمونی باشد جلوگیری کند. داوطلبان لیزر که مبتلا به اختلالات هورمونی هستند می‌توانند برای حذف موهای زائدشان از لیزر درمانی استفاده کنند اما احتمالا برای دستیابی به نتایج دلخواه و حفظ آنها به جلسات بیشتری نیاز خواهند داشت.

چرخه رشد موها

حتی بهترین روش حذف موهای زائد هم نمی‌تواند در یک جلسه تمام فولیکول های یک ناحیه را از بین ببرد. دلیل این مسئله این است که موهای یک ناحیه در چرخه های مختلفی رشد می‌کنند. لیزر موهای زائد زمانی بهترین اثرگذاری را دارد که موها به طور فعال رشد کنند اما تمام موهای یک ناحیه از بدن به طور همزمان رشد نمی‌کنند به همین خاطر نمی‌توان تنها در یک جلسه تمام موهای یک ناحیه را هدف قرار داد. به همین علت لیزر موهای زائد زمانی اثرگذار است که در چند جلسه و با فاصله زمانی مشخصی انجام شود.

ژنتیک 

ژنتیک نقش مهمی در رویش موهای زائد در بدن دارد. اگر رویش موهای زائد در والدین شما زیاد است احتمالا شما نیز الگوی رویش مویتان مشابه والدینتان است. لیزر می‌تواند راه حلی با اثرگذاری بلند مدت برای حذف موهای زائد باشد. پس از پایان دوره اولیه لیزر درمانی نیاز به یک یا دو جلسه لیزر در سال برای حفظ نتایج درمان خواهید داشت.

ماندگاری لیزر موهای زائد در نواحی مختلف بدن


با اینکه می‌توان از لیزر برای از بین بردن موهای زائد نواحی مختلف بدن استفاده کرد اما اثربخشی کلی و تعداد جلسات مورد نیاز برای از بین بردن موهای زائد در نواحی مختلف بدن با یکدیگر فرق دارد.

لیزر مو‌های زائد پا

لیزر درمانی در حذف موهای زائد پاها بسیار موثر است. عموما پاها نبست به دیگر نواحی بدن موهایی ضخیم تر و تیره تر دارند. به همین علت لیزر درمانی در این ناحیه در تعداد جلسات کمی نتایج شگفت انگیزی ایجاد میکند.

لیزر موهای زائد صورت

در حالی که لیزر می‌تواند عملکرد خوبی در حذف موهای زائد صورت داشته باشد اما مهم است بدانید که برای حذف موهای نازک و کمرنگ صورت به تعداد جلسات بیشتری نیاز است. همچنین در چرخه رشد موهای صورت، فاز استراحت طولانی تر است به همین خاطر باید فاصله زمانی طولانی تری میان جلسات لیزر موهای صورت در نظر گرفته شود.

لیزر موهای زائد زیربغل

زیربغل از نواحی محبوب برای لیزر موهای زائد است. لیزر موهای این ناحیه حتی می‌تواند سایه سیاه رنگی را که پس از شیو کردن یا اپیلاسیون در پوست این ناحیه باقی می‌ماند از بین ببرد.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

شماره تماس

01341219506-7

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *