• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

فواید پاکسازی پوست چرب و جوش دار

اصول مراقبت از پوست چرب و جوش دار

مراقبتهای پوست چرب اهمیت بسزایی در سلامت و زیبایی پوست چرب دارد این مراقبت ها شامل تونر مناسب پوست چرب ،شستشوی پوست چرب،پاکسازی پوست چرب،ماسک و اسکراپ برای پوست چرب و… ا
مواد لازم جهت تهیه تونر

  •   ۲ قاشق غذاخوری سرکه انگور
  •   ۲ قاشق غذاخوری گلاب

گلاب و سرکه را به نسبت مساوی باهم ترکیب نموده و هر شب با پنبه صورت خود را پاک نمایید. این تونر را می‌توانید به مقدار بیشتری تهیه‌کرده و در یخچال نگهداری کنید.

روش شستن پوست چرب و جوش دار

حداکثر 2 بار در روز پوست خود را بشویید تا پوستتان چربی مفید خود را از دست ندهد. برای شستشوی پوست چرب از آب گرم و ژل‌های شستشوی ملایم مخصوص پوست چرب مانند عصاره درخت چای سبز استفاده نمایید تا چربی اضافی پوستتان تمیز گردد.

پاکسازی پوست چرب و جوش دار

1- ابتدا پوست خود را با تونر خانگی و پنبه پاک‌کنید.
2- از ماسک peeloff یا black mask (ماسک زغال) استفاده نمایید و آن را با آبسلانگ یا چوبک روی پوستتان بزنید و بعد از خشک شدن به سمت بالا کشیده و از پوستتان جدا کنید.
3- صورت خود را مرطوب کنید و کمی اسکراپ (از رایحه دلخواه) روی پوستتان بزنید و به مدت ۲ دقیقه به‌صورت دورانی روی پوستتان ماساژ دهید
نکته: اگر دانه‌های اسکراپ درشت است کمتر ماساژ دهید تا پوستتان زخمی نشود.

4- یک ماسک خانگی درست کنید و روی پوستتان بگذارید.
5- بعد از پاک کردن ماسک از یک مرطوب‌کننده سبک فاقد چربی استفاده کنید.
مهم‌ترین نکته در پاک‌سازی پوست چرب:
فیشیال باید ماهی یک‌بار انجام شود. اگر بیش‌ازحد روال از محصولات مراقبتی و پاکسازی استفاده نمایید، پوست شما چرب‌تر می‌شود. فراموش نکنید که هدف از شستشوی پوست رهایی از چربی اضافی پوست است. اگر پوستتان را بیش از حد بشویید، چربی مفید آن را هم از بین می‌برید. این عمل می‌تواند باعث شود غدد چربی شما حالت تدافعی به خود گرفته و چربی بیشتری تولید نماید.

اسکراپ برای پوست چرب و جوش دار

همه تصور میکنند اسکراپ نوعی لایه بردار است و میتواند جوش های سر سیاه و سر سفید را از بین ببرد و روی جوش ها اثر مطلوب بگذارد این تصور کاملا اشتباه است زیرا جوش های سر سیاه در عمق پوست هستند و باید با روش های تخصصی تخیله شوند ععملکرد اسکراپ به این صورت است که به علت داشتن ذرات ریز و درشت روی پوست خراش ایجاد می کند و نه تنها یک لایه بردار نیست بلکه نوعی آسیب رسان پوستی است بخصوص اگر مداوم از آن استفاده شودپوست را خراش داده و باعث خشکی و حساسیت و نازک شدن پوست می گردد وهمچنین استفاده بیش از حد روی جوش ها باعث تحریک و تشدید جوش ها می گردد .
دودسته اسکراب وجود دارد که برخی دانه درشت و خشن هستند و دسته ای هم دانه ریز و نرم که برای استفاده در صورت مناسب است .

طرز تهیه اسکراب خانگی
1 قاشق شکر
2 قطره عصاره لیمو یا پرتقال
صورت خود را با تونر مخصوص پوست چرب تمیز کنید و مواد را در کاسه باهم ترکیب نمایید و با نوک انگشتان به صورت خود بمالید و به صورت دورانی به مدت 60 ثانیه ماساژ دهید سپس با آب ولرم آبکشی نمایید درنهایت هم از یک مرطوب کننده فاقد چربی استفاده نمایید
این اسکراب باعث لایه برداری سطحی و آنی شده و وجود ویتامین ث موجود در عصاره لیمو یا پرتقال باعث تقویت و شفافیت پوست چرب می گردد .
اسکراب را به دور نواحی چشم نزنید
اسکراب نارگیل برای پوست جرب و جوش دار
1 قاشق روغن نارگیل
2 قاشق شکر
طبق دستور بالا صورت خود را تونر مخصوص پوست چرب تمیز نمایید سپس مواد را باهم ترکیب نموده و به صورت بمالید و 1 دقیقه ماساژ دهید و با آب ولرم آبکشی نمایید .
روغن نارگیل یک د آبرسان قوی و نرم کننده پوست است ،شکر هم یک لایه بردار ملایم است و ترکیب این مخلوط در شفافیت و نرمی پوست چرب بی نظیر است

ماسک‌های مناسب برای پوست چرب و جوش دار

ماسک خاک رس سفید
• ۲ قاشق غذاخوری خاک رس سفید
• ۱ قاشق غذاخوری هیدروسول گزنه
• ۱ قاشق غذاخوری عصاره چای سبز
این مواد را باهم ترکیب نموده و به صورت خود بزنید
نکته مهم: این ماسک نباید روی پوست صورتتان خشک شود. حتماً روی آن آب اسپری نمایید و بعد از ده دقیقه بشویید.
ماسک خاک رس سفید یک تمیزکننده عمیق پوستی است. هیدروسول گزنه باعث می‌شود پوست شما شفاف گردد. عصاره چای سبز نیز التهاب پوست شما را برطرف می‌کند.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

شماره تماس

01341219506-7

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *