• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

فیلر پروفایلو چیست؟

فیلر پروفایلو چیست؟

فیلر پروفایلو یکی از محصولات مورد استفاده در مزوتراپی نیست. پروفایلو نوعی اسید هیالورونیک پایدار است که هیچ گونه ماده شیمیایی با پیوند عرضی ندارد و اولین نوع قابل تزریق از مواد مشابه خود به شمار می‌رود.

روفایلو که توسط شرکت HA Derma توزیع شده، مایعی پرقوام و چسبناک است با ماهیتی جاذب رطوبت که زنجیره‌های هیالورونیک اسید را به هم پیوند داده تا از شکسته شدن آن توسط بدن جلوگیری کند.فیلر پروفایلو برای درمان شلی و افتادگی پوست کاربرد دارد و عاری از ماده شیمیایی 1،4 بوتان دیول دی گلیسیدیل اتر (BDDE) است. با اینکه وجود مقادیر اندک از مواد شیمیایی دارای پیوند عرضی (مانند BDDE) در فیلرهای پوستی بی‌خطر اعلام شده‌اند، اما مواد عاری از BDDE می‌تواند توجه آن دسته از متقاضیان را به خود جلب کنند که از وجود مواد شیمیایی غیرطبیعی و مصنوعی در محصولات آرایشی و زیبایی خسته شده‌اند.

 

توصیف علمی محصول پروفایلو

به گفته شرکت داروسازی IBSA، اسید هیالورونیک به واسطه یک روند حرارتی انحصاری پایدار می‌شود که از طریق آن پیوندهای طبیعی موجود در H-HA با وزن مولکولی بالا شکسته و پیوندهای جدید هیدروژن بین H-HA و L-HA با وزن مولکولی پایین شکل می‌گیرند. بدین صورت امکان ترکیب 32 میلی گرم از L-HA (با وزن اتمی 80 تا 100 kDa) با 32 میلی گرم H-HA (با وزن اتمی 1100 تا 1400 kDA) فراهم می‌شود تا ترکیب هیبریدی پایداری شکل بگیرد (64 میلی گرم در 2 میلی لیتر). در عمل، L-HA به آب‌رسانی به پوست کمک می‌کند، در حالی که H-HA کار حفاظت و پشتیبانی از استحکام ساختار بافت پوست را بر عهده دارد.

 

عوارض

درست مانند هر درمان دیگر که مبتنی بر تزریق است، عوارض خفیفی شامل کبودی و التهاب و همچنین عفونت، واکنش آرژیک، آسیب عروقی و عصبی دور از ذهن نیست؛ با این حال به گفته شرکت داروسازی سوئیسی IBSA چنین عوارضی به ندرت بروز می‌کنند.

هم شرکت داروسازی و هم کلیه متخصصانی که تجربه استفاده از پروفایلو را دارند، ادعا می‌کنند که هیچ دوره نقاهت خاصی پس از استفاده از این محصول وجود ندارد و این به خاطر تعداد اندک نقاط تزریق است. از نظر ایمنی باید گفت که پروفایلو با بافت‌های زنده بسیار سازگار است چون این محصول از اسید هیالورونیک طبیعی و پایدار تهیه شده که هیچ نوع ماده شیمیایی افزودنی با پیوند عرضی ندارد. اما با در نظر گرفتن کلیه این مزایا، همچنان همه متخصصانی که قصد تزریق آن به بیماران را دارند باید از پروتکل‌های لازم برای رسیدگی به هرگونه عارضه جانبی احتمالی اطلاع داشته باشند.

 

نتایج

پس از چهار هفته، بیماران شاهد بهبود در خطوط چین و چروک و سفت شدن پوست خود هستند. پس از هشت هفته، اثر آشکار لیفتینگ و سفت شدن پوست قابل مشاهده است. پوست بیشتر هیدراته شده و جوان‌تر و سالم‎تر به نظر می‌رسد. بعضی از بیماران اعلام کرده‌اند که پس از درمان شاهد نتایج آنی بوده‌اند. در مجموع، بیماران پس از تزریق پروفایلو می‌توانند افزایش سفتی و استحکام پوست، بیشتر شدن قابلیت کشسانی و بهبود کیفیت کلی پوست را انتظار داشته باشند. نتایج حاصل از این درمان تا شش ماه ماندگاری دارند.

 

نتیجه فیلر پروفایلو

تزریق فیلر پروفایلو، مشابه با فیلرهای پوستی حاوی ترکیباتی با پیوند عرضی، به لیفت حجمی یا جایگزین کردن حجم از دست منجر نمی‌شود. با این حال، این ماده به دلیل قدرت پخش بالا باعث می‌شود تا حجم نواحی مورد نظر از بافت افزایش یابد. در نتیجه این ویژگی، تزریق پروفایلو درمانی ایده‌آل برای نواحی چالشی نیز به حساب می‎آید؛ مانند گردن، دور لب، دست‎ها و بازوها که کاهش حجم چشمگیری در آنها دیده نمی‌شود اما پوست آنها خاصیت کشسانی خود را از دست می‌دهند. بعضاً بیمارانی مشاهده می‌شوند که تزریقات زیبایی متعددی در ناحیه گونه‌ها انجام داده‌اند تا به واسطه آن چین و چروک‌ها را از بین ببرند. باید توجه داشته باشید که این امر در واقع ممکن نیست. اما پروفایلو عملکرد بسیاری خوبی در این زمینه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *