• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

لایه برداری پوست و درمان جای جوش با TCA تراپی

تری کلرواستیک اسید TCA (اسید غیرسمی و ایمن) یک روش درمانی برای جای جوش و بهبود ظاهر پوست است که جزو دسته بندی های لایه برداری شیمیایی قرار می گیرد. به طور کلی مواد لایه بردار دارای قدرت و غلظت های متفاوتی از اسیدها هستند.

لایه برداری پوست با TCA تراپی

TCA تراپی با از بین بردن سلول های مرده پوست و تحریک رشد سلول های جدید کار می کند. در نتیجه پوست دوباره خود را بازسازی و ترمیم می کند و لطیف تر خواهد شد. افراد مختلف با هرگونه تایپ پوستی می توانند از این روش برای درمان جای جوش های خود استفاده کنند. این روش غیرتهاجمی برای درمان جای زخم و کاهش خطوط و چین های صورت نیز کاربرد دارد.

درمان جای جوش با TCA تراپی

جای جوش همیشه یکی از معضلات پوستی برای افراد می باشد که همواره درصدد رفع آن هستند. روش های بسیار زیادی برای رفع این عارضه وجود دارند و انتخاب روش موثر و کارآمد تقریبا سخت است. به دلیل اینکه جای جوش ها بر اساس ناحیه صورت و عمق فرورفتگی ایجاد شده متفاوت هستند. TCA تراپی برای جای جوش هایی که در اصطلاح پزشکی به آن ها آیس پیک (ice peak) گفته می شود بسیار مناسب و کاربردی است. در کنار این درمان بهتر است از روش های مکمل مانند میکرونیدلینگ یا یولیزر نیز استفاده شود. گاهی ممکن است پزشک از ترکیب لایه بردارهای دیگری مانند اسید گلیکولیک، اسید سیتریک و اسید لاکتیک نیز استفاده کند.

لایه برداری پوست با TCA چگونه انجام می شود؟

روند درمانی به این صورت است که قبل از شروع کار پوست کاملا بی حس می شود بنابراین هیچگونه احساس درد و ناراحتی پیش نمی آید. مدت زمان لازم بین 30 تا 45 دقیقه است. با توجه به شرایط پوست هر فرد لایه برداری میتواند سطحی، متوسط یا عمیق انجام شود. به همین علت حتما باید توسط پزشک حرفه ای و آموزش دیده، تشخیص و انجام گردد.

TCA تراپی برای چه نواحی استفاده می شود؟

به جز درمان صورت نواحی دیگری که با تری کلرواستیک اسید درمان می شوند که شامل پشت (بالای کمر)، قفسه سینه، گردن، شانه و بالای بازوها هستند.

چه کسانی نمی توانند TCA تراپی انجام دهند؟

خانم های باردار و یا شیرده.
افراد مبتلا به بیماری های پوستی مانند روزاسه، اگزما، هرپس سیمپلکس و یا پسوریازیس.
سابقه پوست کلوئید ساز.
کسانی که در حال مصرف داروهای ایزوترتینوئین برای درمان آکنه هستند.

مراقبت های بعد از TCA تراپی

یکی از مراقبت های ضروری بعد از این درمان محافظت از پوست در برابر نور مستقیم خورشید می باشد. این نکته را حتما جدی بگیرید. در صورت رعایت نکردن این مورد ممکن است جای جوش ها لک شوند.
باید از پمادهای ترمیم کننده که پزشک تجویز می کند به طور مرتب استفاده کنید. همچنین پس از بهبود کامل پوست، مرطوب کننده را فراموش نکنید.
در صورت بروز احساس خارش اصلا به ناحیه تحت درمان دست نزنید.
تا دو هفته بعد از ترمیم کامل پوست موهای آن ناحیه را اصلاح نکنید زیرا ممکن است باعث تحریک پوست شود.
می توانید جلسه بعدی TCA تراپی را حدودا با فاصله زمانی سه ماه انجام دهید.
عوارض احتمالی
از عوارض جانبی بعد از TCA تراپی می توان به التهاب، تورم، سوزش، زخم های کوچک و قرمزی اشاره کرد.

دوره درمان و نقاهت

در نهایت دوره نقاهت و درمان پوست سه یا چهار روز ادامه دارد. اگر علائم متفاوتی مشاهده نمودید حتما به پزشک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *