• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

لیزر فرکشنال چیست ؟

لیزر فرکشنال به طور چشمگیری بافت پوست را بهبود می بخشد ، جای زخم های آکنه را صاف می کند ، مشکلات رنگدانه ای مانند ملاسما و لکه های قهوه ای را درمان و خطوط ظریف تا متوسط را ، فقط در چند جلسه درمانی و بدون نیاز به دوره استراحت پس از درمان ، از بین می برد و در نهایت به جوانسازی پوست منجر می شود.

همه ما با پوستی نرم و لطیف به دنیا آمده ایم. با این حال ، در گذر سالهای زندگی ، پوست در معرض خطرات بی شماری است. افزایش سن ، وراثت و … باعث افزایش خطوط و چین و چروک به خصوص در اطراف دهان و چشم ها می شود. همچنین ، قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب ، مصرف الکل و استعمال دخانیات به طور چشمگیری توسعه این علائم طبیعی پیری تسریع می کنند.

 

کابردهای لیزر فرکشنال

لیزرهای فرکشنال طیف اثر وسیعی دارد بدین معنی که علاوه براینکه این لیزرها درجوانسازی پوست وکاهش چروکهای پوست بسیارموثرهستند، در درمان مواردی مثل لکهای مقاوم به درمان ، منافذ باز صورت ، ترکهای دوران بارداری نیز اثرات فوق العاده ای داشته است.

رفع خطوط و چین و چروک های ظریف – مانند خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم و خظوط بین ابروها
رفع زخم های سطحی و پاک کردن اثرات آکنه و سایر زخم ها
رنگدانه سازی و به حداقل رساندن لکه های پیری
درمان آسیب های ناشی از نور خورشید و کمک به بهبود آسیب های خطرناک پوست
درمان اکتینیک کراتوز (AK) که یک بیماری پوستی پیش سرطانی شایع است
به حداقل رساندن منافذ باز پوست
اسکار (آکنه، جراحی، سوختگی)
قوام و استحکام پوست
جوانسازی پوست

 

نحوه عملکرد لیزر فرکشنال

لیزر فرکشنال برای تغییر بخشهایی از بافت پوست طراحی شده اند. این روش باعث ایجاد صدمات حرارتی متعدد در میکروسکوپی سطحی زیرین پوست می شود. این آسیب های میکرو باعث تغییر در کلاژن و الاستین می شود که به تدریج ظاهر پوست پیر و آسیب دیده را بهبود می بخشد. همچنین زمان بهبودی لازم در این روش بسیار اندک است. علاوه بر این ، انرژی لیزر تا عمق بسیار دقیق و کنترل شده ای نفوذ می کند به همین دلیل این روش کاملا ایمن و قابل پیش بینی است و خطر ایجاد زخم یا مشکلات رنگدانه را کاهش می دهد.

 

روش انجام لیزر فرکشنال

ابتدا ناحیه تحت درمان پاکسازی می شود و سپس از یک پماد بی حس کننده موضعی استفاده می شود. متخصص پوست از دستگاه لیزر بر روی سطح پوست تمام صورت استفاده می کند و بر روی مناطق مشکل ساز تمرکز می کند. هنگام انجام کار، حداقل ناراحتی و درد وجود دارد. با این حال ، پس از اتمام این روش ، صورت شما احساس گرما می کند مانند اینکه شما دچار “آفتاب سوختگی خفیف” شده اید و ممکن است تورم خفیفی داشته باشید. هر جلسه به طور معمول حدود ۲۰-۲۵ دقیقه طول می کشد.

 

مزایای لیزر فرکشنال

عوارض کمتر در مقایسه با روشهای قبلی
هزینه لیزر فرکشنا مناسب می باشد
بهبود واضح قوام و ترکیب پوست در یک جلسه
حداقل زمان بهبودی به صورتیکه فرد می تواند فعالیت معمولی خود را ظرف ۳ روز ادامه دهد.
کاربرد آسان

نکات مهم قبل از انجام لیزر فرکشنال

قبل از شروع لیزر درمانی و در فواصل دوره های درمان بیمار موظف است از داروهای خاصی که پزشک تجویز می کند، استفاده کند تا پوست او برای انجام لیزر درمانی آماده باشد.

لیزر درمانی برای افراد باردار، کسانی که حساسیت زیادی به نور دارند و همچنین در صورت وجود بدخیمی و عفونت پوست به هیچ عنوان توصیه نمی شود. اما سایر افراد بالای ۲۰ سال می توانند زیر نظر پزشک در صورت نیاز از درمان لیزر فرکشنال استفاده کنند.

قبل از لیزر درمانی بیمار باید پزشک را از وضعیت بیماری و جسمانی خود بطور کامل آگاه کند و ۲ هفته قبل از لیزر درمانی از مصرف کرمها و داروهایی که باعث التهاب پوست و نیز برنزه شدن می شود ، خودداری کند.

از جمله نکات حائز اهمیت بعد از لیزر درمانی عدم مواجهه با نور مستقیم خورشید در زمانی است که پوست ملتهب است در این دوره بیمار باید از کرمهای ضد آفتاب مناسب با spf حداقل 30 استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *