• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

لیزر موهای زائد با بهترین دستگاه لیزر

انواع دستگاه لیزر موهای زائد

IPL

این روش به دلیل ارزان و در دسترس بودن در قدیم بسیار کاربرد داشته است. اما در اصل فقط نوعی پرتو تقویت شده می باشد که به اشتباه گاها به آنها لیزر هم می گویند. در لیزر های خانگی نیز از IPL استفاده می شود که نتیجه مطلوبی برای فرد به دنبال ندارد.

 

لیزر دایود

لیزر دایود برای انواع رنگ پوست ها مورد استفاده قرار می گیرد. قدرت نفوذ این لیزر به فولیکول های مو نسبتا زیاد است. از عوارض جانبی آن می توان به قرمزی بعد از انجام لیزر اشاره کرد.

تکنولوژی دایود هم خیلی خوب و موثر است اما برندهای مطرح این تکنولوژی در ایران نیستند به این علت که اکثرا ساخت اسرائیل می باشند.

– سطح تماس: در دستگاه دایود هندپیس کاملا در تماس با بدن است و سر آن قابل تعویض نیست، این به معنی نیست که غیربهداشتی است اما اول اینکه واکنش پوست حین لیزر را سخت تر میتوان مشاهده کرد و دوم به لحاظ بهداشتی کمی سخت تر است.

سطح مقطع: سطح مقطع دایود کوچکتر است که احتمالا درد به همراه دارد.

در نهایت طول موج دایود ۸۰۸ نانومتر هست این در حالیست که دستگاه هایی مثل جنتل مکس پورو با دو تکنولوژی الکساندرایت و اندی یگ با طول موج های ۷۵۵ و ۱۰۶۴ تمام تایپ های پوستی تیره و روشن را تحت پوشش قرار می دهند.

 

لیزر ND:Yag اِندی یَگ

این لیزر با طول موج ۱۰۶۴ نانومتر، منحصرا برای نواحی تیره و پوست گندمی و تیره طراحی شده است. استفاده از لیزر الکساندرایت بر روی پوست های سبزه و نواحی تیره بدن دو حالت دارد:

۱. درجات پایین = عدم جوابگیری کامل
۲. درجات بالا = سوختگی و ایجاد عارضه

اما این لیزر برای نواحی سبزه و گندمی بدن طراحی شده و می توان این نواحی را با توان بالا لیزر کرد.

 

دستگاه لیزر الکساندرایت

لیزر “الکساندرایت” در حال حاضر محبوب ترین لیزر موی زائد در ایران است. این لیزر به طور ویژه روی پوست های روشن بسیار عالی عمل میکند. دستگاه لیزر الکس با طول موج ٧۵۵ نانومتر نوعی لیزر اختصاصی جهت جذب توسط رنگدانه های مو (ملانین)، منحصرأ جهت از بین بردن موهای زائد می باشد. در واقع “الکساندرایت” مکانیسم لیزر بوده و بر خلاف تصور عموم برند دستگاه نمی باشد.

در برخی مراکز برای لیزر موهای زائد از سیستم های نوری یا به اصطلاح IPL استفاده می کنند اما…

 

تفاوت دستگاه لیزر الکس و سیستم نوری IPL چیست؟

سیستم های نوری (IPL) به هیچ عنوان عملکرد لیزر الکساندرایت را ندارد و فقط نوعی پرتو تقویت شده هستند که به اشتباه به آنها لیزر هم می گویند. معمولا در سیستم های نوری بر روی سطح بدن از ژل استفاده می گردد.

راستی دقت کنید که دستگاه E light هم از خانواده ی سیستم های نوری است.

در دستگاه های لیزر پرتوان مثل: الکس و دایود عمدتا از ژل استفاده نمی شود. در اکثر دستگاه های لیزر از ژل استفاده نمی شود.

 

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟

امروزه این سوال ذهن خیلی از افراد را درگیر کرده است که کدام دستگاه لیزر بهتر است؟ شما به عنوان متقاضی لیزر موهای زائد باید حتما در مورد دستگاه و کمپانی سازنده دستگاه تحقیق کنید، زیرا دستگاه های تولید کننده طول موج الکساندرایت بسیارند، این دستگاه ها از ۵-۶ هزار تا ۱۵۰ هزار دلار امریکا قیمت دارند و قطعا کارایی آنها با هم یکسان نیست.

 

لیزر کندلا

در حال حاضر بهترین دستگاه لیزر بدن برای رفع موهای زائد، دستگاه جنتل مکس پرو ساخت کمپانی کندلا با قیمت ۱۵۰ هزار دلار آمریکا گران قیمت ترین دستگاه لیزر موهای زائد در دنیاست!

کلینیک اپیون واقع در بورلی هیلز آمریکا که اکثر مراجعین آن نیز بازیگران هالیوود می باشد، از همین دستگاه استفاده می کند. کیم کارداشیان یکی از معروفترین چهره های هالیود به تازگی در مصاحبه با مجله Allure اعلام کرد که از خدمات لیزر موهای زائد کلینیک Epione استفاده کرده است.

دستگاه “جنتل مکس پورو” ساخت کمپانی “کندلا” آمریکا است و آخرین و پیشرفته ترین دستگاه لیزر دنیا برای از بین بردن و لیزر موهای زائد است. یکی از مزیت های مهم این دستگاه مجهز بودن آن به قویترین و اختصاصی ترین کولینگ یا سیستم خنک کننده (اسپری) جهت کاهش حس درد و التهاب و سوزش می باشد.

یکی از خصوصیات منحصر بفرد دستگاه جنتل مکس پرو کندلا، قابل تنظیم بودن عرض پالس (Pulse Duration) و میزان انرژی (Fluence) برای از بین بردن هر نوع مو با هر ضخامت و همچنین با هر رنگ پوستی است که قابلیت را در درمان حتی پوستهای تیره تر نیز افزایش داده است.

 

چگونه فرق لیزر الکساندرایت کندلا اصل و تقلبی را تشخیص دهیم؟

یکی از مسائلی که در خصوص لیزر موهای زائد بسیار مهم است نوع دستگاه است، البته که صرفا نام یک دستگاه معتبر نمی تواند ضامن جوابدهی و همچنین عدم آسیب باشد، حضور پزشک و صدها مولفه دیگر کیفی در این خصوص موثر است.

نکته ای که در مورد دستگاه های لیزر بسیار سوال می شود، نحوه تشخیص دستگاه اصل و تقلبی است، حقیقتا این مساله به سادگی قابل تشخیص نیست و حتی افراد حرفه ای و پزشکان هم گاهی نمی توانند این مساله را تشخیص دهند، زیرا علاوه بر دستگاه های تقلبی، دستگاه های اصل که در کشورهای دیگر میزان بسیاری کار کرده اند توسط افرادی خریداری، و با یک سرویس جزئی مجددا وارد کار می شوند.

 

علت متفاوت بودن قیمت لیزر الکساندرایت

در حال حاضر در سیستم های درمانی ایران از برندهای آسیای شرقی ( چین و کره و…) تا برندهای اروپایی (ایتالیایی) و نیز برندهای امریکایی لیزر “الکساندرایت” موجود می باشد. به همین دلیل با توجه به نوع دستگاه و کشور سازنده آن قیمت ها متفاوت است.

صرفا استفاده از یک دستگاه خوب نمی تواند ضامن جوابگویی و یا عدم عارضه برای شما باشد. اگر دستگاه جنتل مکس پرو با تنظیمات صحیح استفاده نشود، می تواند سبب سوختگی پوست شود.

لوازم مصرفی یکی از مولفه هایی است که در قیمت لیزر موهای زائد موثر می باشد.

لوازم مصرفی شامل چند بخش می شود. بخش لوازم مصرفی اختصاصی لیزر که به طور مثال شامل لنزها، گاز مصرفی و… می باشد. با توجه به وضعیت دلار، قیمت لوازم مصرفی، طی سال ۹۷ تا ۹۸ تقریبا سه برابر شده است. جالب تر اینکه تفاوت قیمت لوازم اصل دستگاه با لوازم مصرفی فیک و چینی گاهی بین ۵ تا ۱۰ برابر است.

یکی از لوازم پرمصرف دستگاه های کندلا window می باشد. این لایه آخرین لایه ای است که اشعه لیزر از آن عبور می کند. window جز لوازم پرمصرف محسوب می شود چرا که به علت ایجاد آلودگی های غیر قابل شست و شو، باید تعویض شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *