• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

لیزر موهای زائد بیکینی (واژن)

لیزر بیکینی یکی از روش­ های جدیدی است که می ­توان موهای زائد را در مناطق خاصی از بدن از بین برد. بانوان ذاتا زیبایی را دوست دارند و زیبایی نقش مهمی در زندگی آن­ها دارد. وجود موهای اضافی باعث می ­شود که بسیاری از بانوان احساس زیبایی نکنند.

بانوان برای حل این مشکل باید مدام اقدام به خرید تیغ یا موم بکنند و خود را به دردسر بیاندازند. راه حل بهتری نیز وجود دارد و به وسیله آن می ­توان مشکل موهای زائد را به طور کلی حل کرد. این راه حل، استفاده از لیزر است. لیزر را می­ توان برای بخش­ های مختلف بدن به کار برد.

استفاده از این روش مزایای بسیاری زیادی به همراه دارد. به جای این که بارها بخواهید اقدام به خرید وسایلی برای حذف موهای زائد کنید، بهتر است که با استفاده از لیزر این کار را یکبار برای همیشه انجام بدهید. ما امروز قصد داریم که در مورد لیزر بیکینی صحبت کنیم. اگر شما نیز تصمیم دارید از شر موهای زائد بدن خود خلاص شوید، بهتر است که تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

لیزر بیکینی و انواع آن

ناحیه شرمگاهی همیشه با دسته­ای از مو پوشانده شده است. این موها علاوه بر این که زائد هستند و مشکلاتی را مانند تعریق ایجاد می­کنند. علاوه بر این، این مسئله معمولا در روابط جنسی نیز ممکن است که اثر منفی داشته باشد. بانوان زیادی هستند که سعی می­ کنند با استفاده از وسایلی مانند تیغ این مناطق را اصطلاح کنند. این مسئله نیز مشکلات مربوط به خود را دارد. استفاده از تیغ در ناحیه شرمگاهی باعث می­ شود که در بلندمدت پوست دچار مشکلاتی شود. یکی از شایع­ترین این مشکلات قرمزی پوست و جوش در این ناحیه حساس است.

این لیزر معمولا در چند جلسه انجام می ­شود. پزشک از دستگاه­های لیزر (به عنوان مثال دستگاه لیزر الکساندرایت) استفاده می ­کند. این دستگاه میزان مشخصی از لیزر را به ناحیه تناسلی که به ناحیه بیکینی معروف است، می­ تاباند. موها پس از چند جلسه لیزر، یا از بین می­ روند و یا بسیار نازک می­ شوند. در این روش موها تا ۸۵ درصد از بین می­رود. مدت زمان این جلسات نیز زیاد طولانی نیست و فقط بین ۸ تا ۱۰ دقیقه طول می­ کشد.

پس از انجام این لیزر می­ توانید محل را ترک کنید و نیاز به مراقبت­ های شدید درمانی نیست. البته برخی نکات وجود دارند که باید آن­ها را رعایت کنید و در بخش­های بعدی به آن اشاره می­شود. تعداد این جلسات به عوامل مختلفی بستگی دارد.

عوارض و خطرات لیزر بیکینی

استفاده از هر روش درمانی عوارضی به همراه دارد و در مورد همه روش­ ها نیز صادق است. اما نکته­ ای که باید به آن توجه داشت این است که هر روشی اگر به شکل درست و اصولی انجام شود خطراتی به همراه نخواهد داشت. لیزر بیکینی نیز یکی از روش­ هایی است که در صورت استفاده ناصحیح از آن باید منتظر مشاهده خطرات بود.

همانطور که گفتیم استفاده از تیغ می‌تواند باعث بروز قرمزی، زخم، بریدگی، افزایش عفونت‌های پوستی، بروز تبخال و  زگیل تناسلی شود. تیغ علاوه بر این عوارض باعث ایجاد جوش و موی زیر پوستی نیز می‌شود. اما لیزر چنین مشکلاتی را به همراه ندارد. این مسئله نشان می­دهد که استفاده از لیزر چندان هم روش پرخطری محسوب نمی­ شود.

از آن جایی که لیزر اقدام به تاثیر روی فولیکول­ های پوست می­ کند و آن­ها را دچار تغییر می­کند، استفاده از لیزر بیکینی در برخی افراد باعث ایجاد عوارضی مانند قرمزی پوست خواهد شد. در برخی موارد نادر نیز ممکن است که منجر به سوختگی شود و این مسئله بیشتر به ظریف بودن پوست یا ماهر نبود پزشک موردنظر برمی­ گردد.

افرادی که از این روش استفاده می­ کنند همیشه این نگرانی را دارند که استفاده از لیزر موهای زائد به خاطر نفوذ به اندام های داخلی و ساختار سلولی بدن بتواند منجر به ایجاد ناباروری شود. اگرچه تحقیقات مختلف نشان می­ دهد که پرتوهایی که در جریان این روش زیبایی انتشار می‌یابند، نمی توانند به هیچ یک از اعضای داخلی بدن نفوذ کرده و در نتیجه به آن آسیب برسانند.

آیا آقایان هم می توانند لیزر بیکینی انجام دهند ؟

روش لیزر برای از بین بردن موهای زائد ناحیه ی بیکینی محدودیت جنسی ندارد و آقایان هم می توانند از این روش استفاده کنند. چون شیو کردن و تراشیدن موها با تیغ و ژیلت پوست را تحریک می کند و آزار دهنده است. اپیلاسیون برای آقایان بسیار دردناک است. چون معمولا موهای ضخیم تری دارند که کندن آن ها را دردناک می کند. از این رو اخیرا آقایان هم به لیزر موهای زائد ناحیه ی بیکینی، موهای پشت، سینه، شکم، شانه ها و پاها روی آورده اند.

لیزر چه در خانم ها و چه در آقایان، روی افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند، بهتر جواب می دهد. اختلاف غلظت ملانین در این افراد بیشتر است و اثربخشی لیزر را افزایش می دهد. این به این معنی نیست که لیزر روی سایر افراد، مثلا کسانی که موهای بلوند، قرمز یا خاکستری دارند جواب نمی دهد. بلکه این افراد به تعداد جلسات بیشتری نیاز دارند.

آیا لیزر بیکینی باعث تیره شدن پوست می شود ؟

لیزر موهای بیکینی معمولا  رنگ پوست را  تیره تر یا روشن تر نمی کند. اما اگر رنگ پوست روشنی دارید، ممکن است لکه های تیره ای روی پوستتان ایجاد شود که اصلا جای نگرانی نیست و این تغییر رنگ پس از چند روز خود به خود از بین می رود.

در واقع لیزر موهای زائد نمی تواند عامل تغییر رنگ پوست باشد چون رنگدانه های پوست را هدف قرار نمی دهد. تغییر رنگ پوست و تیره یا روشن شدن آن در صورتی  رخ می دهد که در معرض مستقیم تابش نور خورشید قرار دهید. پس توصیه می شود تا چند روز پس از انجام لیزر به هیچ عنوان در معرض نور مستقیم خورشید نباشید.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

شماره تماس

01341219506-7

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *