• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

لیزر کیوسوئیچ و روندهای درمانی آن

لیزر کیوسوئیچ و روندهای درمانی آن

لیزر کیوسوئیچ (Q-Switched Nd-Yag Laser) در روندهای درمانی مختلفی استفاده می‌شود. لیزر، یک پرتو انرژی در طول‌موجی خاص (‏1064نانومتر) ‏است که بر روی پوست تابانده می‌شود و توسط رنگدانه‌های متفاوت با رنگ پوست مانند کک و مک، لکه‌های خورشیدی، لکه‌های مرتبط با افزایش سن (لکه‌های پیری) و غیره در پوست جذب می‌شود. میزان قدرت لیزر را می‌توان در سطوح و فرکانس‌های مختلف تنظیم کرد تا شرایط و انتظارات خاص متقاضی برآورده شود.

دستگاه کیوسوئیچ چیست ؟

دستگاه کیوسوئیچ یک تکنیکی کاربردی و مفید جهت برطرف کردن لک‌ های پوستی صورت ، دست ، پا و اعضای دیگر بدن است . این دستگاه در طی 1 تا 6 جلسه با حذف یا کم‌ رنگ‌ تر کردن اکثر لکه‌‌ های روی بدن ، زیبایی و روشنایی بیشتری به پوست می‌ بخشد .

لیزر کیوسوئیچ چگونه انجام می شود ؟

پیش از اینکه این درمان را شروع کنیم باید از قرار گرفتن در برابر نور خورشید خودداری کنیم . هنگام درمان نواحی تحت درمان ابتدا دچار تورم خفیف و کبودی خفیفی می شوند و حداکثر در حدود یک هفته رنگدانه های پوست به تدریج از بین خواهند رفت . جهت برداشتن یک لکه ی کوچک به ۳ جلسه ی درمانی و لکه های بیشتر به ۵ الی ۶ جلسه درمان نیاز خواهد بود .

کاربردهای لیزر کیوسوییچ چیست؟

• تجمع رنگدانه در پوست (پیگمنتاسیون) (‏مانند کک و مک، لکه‌های خورشید، لکه‌های پیری، لکه‌های قهوه‌ای، ملاسما یا لک بارداری، خال مادرزادی)
• جای زخم آکنه
• یکدست سازی پوست
• جوان‌سازی پوست
• جوش و آکنه
• پاک کردن خالکوبی

لیزر کیوسوییچ چطور کار می‌کند؟

تجمع رنگدانه در پوست

انرژی پرتوی لیزر توسط رنگدانه‌ها (‏معمولا قهوه‌ای یا خاکستری رنگ)‏ جذب می‌شود. این رنگدانه‌ها به قطعات کوچک‌تر تجزیه می‌شوند و به طور طبیعی توسط بدن و پوست پاک می‌شوند.

جای زخم آکنه

جای آکنه در اثر التهاب (‏قرمزی و درد)‏ جوش‌ها ایجاد می‌شود. التهاب باعث می‌شود که پوست رنگدانه تولید کند. این رنگدانه‌ها باعث ایجاد جای آکنه می‌شود که می‌توانند به طور موثر با لیزر از بین بروند.

یکدست سازی پوست

رنگ پوست با مقدار رنگدانه‌های پوست تعیین می‌شود. افرادی که پوستی تیره دارند و یا افرادی که آفتاب می‌گیرند، اغلب رنگدانه پوستی بیشتری دارند. لیزر، در تنظیمات درست، به روشن‌تر شدن تن پوست کمک می‌کند و آن را یکدست‌تر و روشن‌تر می‌سازد.

جوان سازی پوست

لیزر کیوسوئیچ از انرژی پرتوی خود برای از بین بردن لکه، سلول‌های مرده پوست، چربی و موهای سطحی صورت استفاده می‌کند. این روش باید یک روش پزشکی سریع، موثر و چند منظوره برای پوست صورت در نظر گرفته شود تا به جوانسازی پوست کمک کند.

جوش و آکنه

پرتو انرژی لیزر می‌تواند آکنه و جوش را از طریق از بین بردن باکتری که باعث جوش و آکنه می‌شود، از بین ببرد. در عین حال، پرتو لیزر، غده‌های چربی موجود در پوست را نیز کوچک می‌کند و به کنترل چربی پوست کمک می‌کند. هم چنین جوش و آکنه بعد از درمان با لیزر کم‌تر دچار التهاب می‌شود و در نتیجه باقی ماندن جای آکنه را کاهش می‌دهد.

پاک کردن خالکوبی

حذف خالکوبی با لیزر کیوسوییچ تنها روشی است که ثابت شده‌است خالکوبی‌های تیره و روشن را بدون ایجاد زخم از بین می‌برد. جوهرهای خالکوبی، رنگدانه‌های خارجی هستند که به بدن وارد می‌شوند (مثل رنگ‌های طبیعی پوست). انرژی پرتوی لیزر، توسط ذرات جوهر جذب می‌گردد و در نتیجه ذرات جوهر شکسته می‌شود.

در روزهای بعد از عمل لیزر، سیستم ایمنی بدن ذرات جوهر شکسته را از بین می‌برد و باعث محو شدن خالکوبی می‌شود. با تعداد دفعات درمان‌ بیشتر، جوهر بیشتری خرد خواهد شد و پوست را عاری از هر گونه خالکوبی خواهد کرد.

 

مزایای استفاده از لیزر کیوسوئیچ چیست ؟

  • لیزر کیوسوییچ ، تکنیکی کم خطر جهت از بین بردن کک و مک ، لک های قهوه ای صورت ، لک های جای جوش ، رگ های عنکبوتی و .. است .
  • لیزر کیوسوییچ پوست را سفت کرده و افتادگی صورت را رفع می کند . چین و چروک ها و لک های تیره را از بین می برد.
  • جای آکنه را از بین می برد ، بافت های پوست را ترمیم کرده و پوست را صاف و شفاف می کند .
  • عزت نفس شما را بالاتر می برد و پوستی جوان تر به شما می دهد .
  • رنگدانه های پوست را درمان و تغییر رنگ پوست را از بین می برد .
  • سبب کاهش سلول های مرده پوست را می شود .
  • پوست را کاملا تمیز کرده و به جوان سازی پوست کمک می کند .
  • رشد موهای ناخواسته را کاهش می دهد و آن ها را به صورت دائم از بین می برد .
  • کلاژن ‏سازی و جوانسازی پوست
  • بهبود لک زخم و تیرگی موضعی
  • درمان قارچ ناخن
  • درمان ملاسما
  • درمان هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب
  • درمان لک های ناشی از افزایش سن
  • درمان کراتوز سبورئیک
  • درمان لنتیگو سیمپلکس
  • رفع چین‌ و چروک ‏های صورت و بهبود بافت آن
  • درمان آکنه، منافذ بزرگ و روشن کردن پوست
  • پاک کردن تتو

بعد از درمان چه اتفاقی می افتد ؟

اگر در محلی که قرار است لیزر انجام شود سابقه تبخال داشته اید حتما به پزشک خود اطلاع دهید زیرا ممکن است لیزر آن را فعال کند. پوسته هایی که در ناحیه ی لیزر شده به وجود می آید ممکن است از ۲ روز تا چند هفته در آن ناحیه وجود داشته باشد.

اگر این عوارض را داشتید از وازلین ساده و ژل های مرطوب کننده استفاده کنید و تا زمانی که بهبودی کامل پیدا کنید می توانید از بانداژ استفاده کنید. شما ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت پس از لیزر احساس سوزش را در ناحیه تحت درمان احساس کنید.

مراقبت‏ های پیش از لیزر کیوسوییچ

از 1 روز پیش از لیزر کیوسوییچ موهای نواحی مورد لیزر را با تیغ بتراشید .

پیش از انجام لیزر هرگونه کرم آرایشی ، ضـد آفتـاب ، تعـریـق و آلـودگـی را شـسـتـه و خـشـک نـمـاییـد .

استفاده از مرطوب کننده از سه روز پیش از انجام کیوسوئیچ پیشنهاد می شود .

هنگامی که قصد انجام لیزر کیوسوییچ را دارید پوست خود را برنزه نکنید .

14 روز قبل از انجام لیزر کیوسوییچ، داروی آسپیرین و دیگر محصولاتی که حاوی آن هستند ، مصرف نکنید .

مراقبت‏ های بعد از لیزر کیوسوییچ

تا 24 ساعت پس از لیزر ، قسمت مورد نظر را نشویید .

از پماد های تجویز شده ، مطابق با دستور پزشک معالج استفاده کنید .

ممکن است پس از استفاده از لیزر کیوسوییچ روی پوستتان احساس گرمی کنید . قرمزی و تورم پوست هم تا چند ساعت پس از استفاده از این لیزر دیده می شود . زمانی که تورم از بین رفت ، می توانید این قسمت را با استفاده از کرم مرطوب کننده آبر‌سانی کنید .

10 الی 14 روز زمان می برد تا رنگ قهوه ای تیره ای که پس از انجام کیوسوییچ روی پوست ایجاد می شود ، از بین برود . در صورتی که پوست کبود شده باشد ، ممکن است رفع آن بیشتر طول بکشد .

تا جایی که امکان دارد سعی کنید که به مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار نگیرید .

 

دوره نقاهت لیزر کیوسوئیچ چقدر است؟

دوره نقاهت لیزر کیوسوئیچ حدودا تا دو هفته به طول می انجامد و پس از گذشت این مدت بیمار شاهد نتیجه درمان خواهد بود

تفاوت میان لیزر کیوسوئیچ و لیزرهای معمولی چیست؟

لیزر کیوسوئیچ نوعی خاص از لیزر می باشد که پالس های کوتاه و شدید دارد. این موضوع آن را درمانی ایده آل برای عوارض پوستی مرتبط با لکه ها کرده است. پالس های بسیار کوتاه و پرانرژی منتقل شده با لیزر ، سلول های دارای رنگدانه را در پوست تخریب کرده و موجب محو شدن و پاک شدن ناحیه تحت درمان می شود.

در لیزر های معمولی از یک طول موج واحد برای انتقال انرژی به ناحیه ی مورد نظر استفاده می شود.

چه کسانی نمی توانند از لیزر کیوسوئیچ استفاده کنند؟!

› خانم‏های باردار
› افراد با سابقه تبخال
› سابقه کلوئید (گوشت اضافی در ناحیه زخم‏های قدیمی)

عوارض لیزر کیوسوئیچ بر بدن و پوست

استفاده از دستگاه کیوسوئیچ ، عوارض خاصی برای پوست به دنبال نخواهد داشت ؛ البته امکان دارد که لکه‌ های قرمز یا قهوه‌ای روی پوست ایجاد کند . این لکه ‌ها بعد از گذشت چند روز از بین خواهند رفت . چنانچه پوست فرد حساس باشد ، احتمال وجود زخم و عفونت هم وجود دارد . در این شرایط باید با مراجعه به پزشک این مشکل را برطرف نمود ؛ پس شایعاتی همچون سوختگی پس از لیزر کیوسوییچ صحت ندارند .

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما می باشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

 

لیزر کیوسوئیچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *