• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

لیزر کیوسوئیچ (Q-switch) چیست؟کاربرد ها و عوارض

لیزر کیوسوئیچ یکی از تکنیک های مفید برای درمان لک های پوست که در اثر افزایش سن ایجاده شده اند مناسب می باشد. این لیزر بیش از یک دهه مورد استفاده بوده و توانسته است به خوبی لک های تیره سطح پوست را درمان نماید.

لیزر کیوسوئیچ چیست؟

لیزر کیوسوئیچ برای از بین بردن و کمرنگ کردن لک های صورت در اثر افزایش سن استفاده می شود. این لیزر یکی از موثرترین روش ها برای درمان لک صورت می باشد. این تکنیک تنها با یک جلسه می تواند ملاسما و لک التهابی صورت را کاهش داده و یا به طور کامل از بین برود. این لیزر با طول موج خاص (۱۰۶۴ نانومتر) بر روی پوست تابانده می شود و توسط رنگدانه های پوست جذب می شود.

لک صورت چگونه به وجود می آید؟

لک صورت به علت اختلافی جزئی در رنگدانه های پوست به وجود می آید که با افزایش رنگدانه ها پوست تیره تر شده و سبب ایجاد لک یا ملاسما می شوند. لک ها بر اثر عواملی چون تغییرات هورمونی، عوامل ذاتی، سن و سال، استفاده از برخی داروها و … نیز ممکن است بوجود بیاید.

چه کسانی می توانند از لیزر کیوسوئیچ استفاده کنند؟

تمام کسانی را که سلامت عمومی کاملی دارند و پوست های تیره ندارند می توانند از این درمان استفاده کنند.

لیزر کیوسوئیچ چگونه انجام می شود؟

قبل از اینکه این درمان را شروع کنیم باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنیم. در هنگام درمان مناطق تحت درمان ابتدا دچار تورم خفیف و کبودی خفیفی می شوند و نهایتا در حدود یک هفته رنگدانه های پوست به تدریج از بین خواهند رفت. برای برداشتن یک لکه ی کوچک نیاز به ۳ جلسه ی درمانی و لکه های بیشتر به ۵ تا ۶ جلسه درمان نیاز خواهد داشت.

کاربرد دستگاه کیوسوئیچ چیست؟

کاربردهای لیزر کیوسوئیچ Qswitch :

  • حذف و پاک کردن کامل تاتو و خالکوبی صورت و بدن .
  • حذف خالکوبی و خال های مادر زادی بدن و صورت .
  • حذف لکهای پوستی و کبودی ، لکه های قهوه ای .
  • حذف خال و کک و مک پوست بدن و صورت .

مراقبت های بعد از استفاده از دستگاه کیوسوئیچ به چه ترتیبی است؟

بعد از انجام لیزر کیوسوئیچ پوست دچار التهاب و قرمزی می شود که به مرور زمان پوست شروع به ترمیم خود می کند و پوسته پوسته می شود و درمان طولانی مدتی دارد پس بهتر است که صبور باشید تا طول درمان آن به پایان رسد لازم به ذکر است که بعد از انجام لیزر کیوسوئیچ از آفتاب دوری کنید تا دوران نقاهت آن به پایان رسد زیرا آفتاب باعث بروز کک و مک به روی پوست می شود.
نکته: اگر دارا پوستی هستیدا که بعد از زخم گوشت اضافه می سازد از استفاده از این دستگاه خودداری کنید.

مزایای استفاده از لیزر کیوسوئیچ چیست؟

  • رفع و درمان ملاسما
  • از بین بردن لکه های قهوه ای صورت
  • از بین بردن کک و مک
  • لکه های جای جوش
  • پاک کردن تاتو
  • قارچ ناخن
  • از بین بردن خال های مادرزادی
  • کم خطر بودن

تعداد جلسات استفاده از دستگاه کیوسوئیچ چند نوبت است؟

در جلسه ی اولی که از دستگاه کیوسویچ استفاده می کنید ۷۵%الی ۸۵% مشاهده خواهید کرد که جای خالکوبی و یا تاتو و… از بین رفته است پس از پایان جلسه ی دوم و سوم جواب ۱۰۰%را از این دستگاه مشاهده می کنید پس تعداد جلسات استفاده از دستگاه را تکمیل کنید.

این دستگاه برای برجای ماندن لک های خورشیدی که بر روی قفسه ی سینه یا بازو و … است موثر بوده و پاسخ گوی خوبی محسوب می شود.

این دستگاه دارای انرژی باایی است که وارد پوست شده و رنگدانه های پوستی که بر اثر تاتو و یا خالکوبی های با عمق زیاد است را ریز کرده و برای این مکانیسم گرما و داغی بالایی را به پوست وارد می کند که البته این رمای بالا با خنک کننده ای که بر روی این دستگاه نصب شده است قابل کنترل است اما باید ناحیه مد نظر حتما بی حس گردد تا درد و سوزشی را بیمار حس نکند.

آیا تکنیک لیزر کیوسوئیچ درد دارد؟

استفاده از لیزر کیوسوئیچ سبب سوزش کمی در ناحیه تحت درمان می شود و نیازی به استفاده از داروهای بی حسی در حین درمان نمی باشد. اما اگر پوست حساسی دارید ۳۰ دقیقه قبل از لیزر کیوسوئیچ میتوانید از یک کرم بی حس کننده استفاده کنید.

عوارض و خطرات لیزر کیوسوئیچ چیست؟

بروز لک های قهوه ای و قرمز بعد از درمان طبیعی است که بعد از مدتی پوسته پوسته شده و از بین می روند این مورد به خودی خود درمان می شود اما در مواردی که نادر است سبب زخم و عفونت می شود که باید به پزشک مراجعه کنند.
بعد از درمان با این روش باید مراقبت هایی که پزشک توصیه کرده را حتما انجام دهیم و اجتناب از نور آفتاب ضروری است.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

شماره تماس

01341219506-7

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *