لیفت ابرو با تزریق بوتاکس

موقعیت قرارگیری ابرو و اهمیت آن

ابرو یکی از اجزای صورت است که فرم قرارگیری آن تاثیر بسزایی در زیبایی صورت دارد. با افزایش سن، علائم پیری صورت در یک سوم فوقانی که شامل پلک‌ها، ابرو و پیشانی است زودتر از سایر قسمت‌های صورت ظاهر می‌شود. ظهور این علائم در یک سوم فوقانی صورت به شکل پیدایش چین و چروک پیشانی، افتادگی ابروها و افتادگی پلک‌ها است که بیشتر از جنبه زیبایی قابل توجه است چون وجود این علائم به فرد چهره‌ای غمگین می‌دهد.

از طرف دیگر افزایش متناسب فاصله ابرو و چشم، زیبایی و جلوه خاصی به صورت فرد خواهد داد. در آقایان ابرو روی لبه استخوانی قرار گرفته است ولی در خانم‌ها ابرو بالای لبه استخوانی قرار دارد. شکل نرمال ابرو به این صورت است که ابتدا و انتهای آن در یک سطح و وسط ابرو بالا تر قرار گرفته است.

هنگامی که این پارامترها به هم بخورد مخصوصاً وقتی که گوشه خارجی ابرو پایین بیاید، معمولا افراد از چهره خسته و پری پلک فوقانی شکایت دارند. اعمال جراحی متعددی برای بالا بردن ابرو و پیشانی طراحی شده‌اند که طی این اعمال برش خاصی بر روی پوست سر یا پیشانی ایجاد می‌شود تا از این طریق کشش لازم برای بالا بردن ابرو ایجاد شود.

صرف نظر از روش جراحی، تمامی این روشها نیاز به بستری، بیهوشی و تحمل دوران پس از عمل و عوارض جراحی دارد.

ولی بسیاری از افراد تمایل به انجام عمل جراحی برای ایجاد این تغییرات ندارند. برای این افراد می‌توان با تزریق بوتاکس(BOTOX) یا دیسپورت (Dysport) بدون انجام عمل جراحی، چین وچروک‌های پیشانی را برطرف کرد و بالا بردن ابرو را انجام داد. افرادی که هنوز چین وچروک پیشانی ندارند ولی مایل به بالا بردن ابروی خود هستند یا افرادی که صرفاً مایل به بالا بردن بخش خاصی از ابروی خود هستند نیز می‌توانند از تزریق بوتاکس استفاده کنند ولی روش تزریق بوتاکس متفاوت است.