• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

مراقبت بعد از لیزر آر آف فرکشنال

مراقبت های بعد از لیزر آر آف فرکشنال

رعایت دستورالعمل‌ها بعد از انجام لیزر فرکشنال، اهمیت بسیار زیادی دارد. لیزر فرکشنال دورۀ نقاهت سختی ندارد و فقط کافی است به چند دستورالعمل اصلی توجه داشته باشید و با رعایت آنها خیلی زود بهبود پیدا کنید. در ادامه برخی از مراقبت‌های بعد از لیزر آر اف فرکشنال را برای شما توضیح خواهیم داد. اما قبل از آن بهتر است اطلاعاتی در رابطه با اتفاقات بعد از لیزر فرکشنال داشته باشید.

  • شما بعد از انجام لیزر فرکشنال می‌توانید طی ۱ الی ۳ روز به کار و زندگی خود باز گردید و به طور کل فعالیت‌های خود را مجدداً شروع کنید.
  • اگر درمان شما تهاجمی باشد، یعنی به عنوان مثال یک منطقه بزرگ تحت درمان قرار بگیرد و یک زخم وسیع روی سطح پوست ایجاد شود، شاید لازم باشد چند روز استراحت کنید تا به طور کامل بهبود پیدا کنید. طی ۲۴ ساعت اول بعد از لیزر فرکشنال پوست شما شکل آفتاب سوخته خواهد داشت و ممکن است بسیار قرمز باشد. اما قرمزی پوست بعد از لیزر، حدود ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد به طور کامل محو می‌شود.
  • طی هفتۀ اول، پوست شما لایه برداری شده یا به شکل پوست پوسته در می‌آید.

اگر می‌خواهید که خیلی زودتر بهبود پیدا کنید، مراقبت‌های زیر را انجام دهید:

1.استفاده از یخ

برای اینکه اثرات و علائم آفتاب سوختگی بعد از لیزر فرکشنال از بین برود، می‌توانید از یخ استفاده کنید. یخ نوعی تسکین کننده است که پوست شما را بهبود می‌بخشد. برای استفاده از یخ ابتدا آن را در یک حوله بپیچید و سپس برای مدت ۱۰ دقیقه در ۵ یا ۶ ساعت اول بعد از لیزر فرکشنال روی سطح پوست قرار دهید. بعد از انجام این کار تا حد زیادی اثرات آفتاب سوختگی از بین خواهد رفت.

2.مرطوب کننده

کرم مرطوب کننده مهمترین موردی است که بعد از انجام لیزر فرکشنال باید از آن استفاده کنید. طی هفتۀ اول، پوست شما لایه برداری شده و به شکل پوسته پوسته خواهد شد. این موضوع نشان می‌دهد پوست شما در حال بهبودی است و سلول‌های قدیمی و آسیب دیده در حال از بین رفتن هستند. اما همین موضوع ممکن است باعث خشکی پوست شود و برای شما ناراحت کننده باشد. به همین دلیل می‌توانید برای حل این مشکل از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

3.استفاده از ضد آفتاب

برخی افراد تصور می‌کنند فقط زمانی که بیرون می‌روند یا مقابل نور خورشید قرار می‌گیرند، باید از ضدآفتاب استفاده کنند. درحالی که استفاده از ضدآفتاب حتی زمانی که شما در خانه هستید، بسیار ضروری است. به افراد با پوست معمولی نیز توصیه می‌شود هر دو ساعت یکبار ضدآفتاب خود را ترمیم کنند. اگر طی هفته‌های بعد از انجام لیزر فرکشنال، در مقابل نور مستقیم خورشید قرار بگیرید، ممکن است روند بهبودی شما کند شود.

تلاش کنید تا حداقل برای مدت ۳۰ روز در مقابل نور خورشید قرار نگیرید. قرار گرفتن در مقابل نور مستقیم خورشید، ممکن است به پوست شما که در حال بهبودی است، آسیب برساند و لکه‌های تیره روی پوست ایجاد کند. با این حال برخی از بیماران ممکن است شاغل باشند یا به دلیل مسائل خاصی در مقابل نور خورشید قرار بگیرند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود از ضدآفتاب حداقل با SPF 30 استفاده کنید.

4.عدم استفاده از آب داغ

یکی از مهمترین نکات مراقبت‌های بعد از لیزر فرکشنال، مربوط به شستشوی صورت است. به طور کلی شست و شوی صورت هیچ مانعی ندارد. ولی شما باید از یک آب با درجه حرارت ملایم استفاده کنید. برای حدود دو تا سه روز بعد از انجام لیزر فرکشنال به هیچ وجه از آب داغ در ناحیه درمان استفاده نکنید. به جای آن، روزی دو بار از آب خنک استفاده کنید.

اگر می‌خواهید صورت خود را با یک پاک کننده شستشو دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از مواد پاک کننده بدون عطر استفاده کنید. سپس یک حوله تمیز انتخاب کنید و صورت خود را با آن پاک کنید.  هنگام استفاده از حوله سعی کنید آن را روی صورت مالش ندهید. بلکه به آرامی حوله را روی صورت قرار دهید. فشار دادن حوله به خصوص در زمانی که پوست شروع به پوسته پوسته شدن کرده است، بسیار خطرناک است.

5.از ورزش کردن بپرهیزید

یکی دیگر از مراقبت‌های بعد از آر اف فرکشنال، پرهیز از ورزش کردن است. شما باید حداقل برای ۴۸ ساعت بعد از انجام لیزر، از ورزش کردن یا انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنید. این کار باعث می‌شود شما تعریق بیش از حد داشته باشید. تا جایی که ممکن است نباید عرق کنید. زیرا عرق کردن صورت، باعث می‌شود باکتری‌ها روی سطح پوست منتقل شده و احتمال عفونت پوست افزایش پیدا کند. بعد از گذشت چند روز، می‌توانید فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرید. ولی در نهایت سعی کنید ناحیه درمان را تمیز نگه دارید و از خشک شدن آن نیز جلوگیری کنید.

6.استفاده از محصولات پوستی ملایم

استفاده از محصولات پوستی بعد از انجام لیزر فرکشنال، ضروری است. اکثر محصولات پوستی مثل کرم‌های مرطوب کننده و پاک کننده، حاوی عطر و مواد شیمیایی قوی هستند. شما باید محصولاتی را انتخاب کنید که بسیار ملایم باشند. معمولا پزشکان چند نوع از برندهای معتبر را می‌شناسند و می‌توانند در این زمینه به شما مشاوره دهند. تا جایی که می‌توانید بعد از انجام لیزر آرایش نکنید.

لوازم آرایشی حاوی مواد شیمیایی خطرناک هستند که ممکن است فرآیند لایه برداری پوست را کاهش دهند یا حتی از آن جلوگیری کنند. بهتر است تا جایی که ممکن است لوازم آرایشی خود را عوض کنید. به عنوان مثال از پدهای آرایشی نو، استفاده کنید تا عفونت به سطح پوست منتقل نشود. اسکراب و لایه بردارهای شیمیایی که قوی هستند، به هیچ وجه نباید مورد استفاده قرار بگیرند. به عنوان مثال لایه بردارهای اسیدی در حالت عادی نیز برای پوست خطرناک هستند و بهتر است در دو هفتۀ اول بعد از انجام لیزر فرکشنال مورد استفاده قرار نگیرند.

 

 

آیا می‌توان بعد از انجام آر اف فرکشنال صورت را با آب شستشو داد؟

از نظر بسیاری از پزشکان، شستشوی صورت بعد از آر اف فرکشنال مانعی ندارد و می‌توان صورت را با آب شستشو داد. البته توجه داشته باشید که برای شستشوی صورت از فوم‌های شستشو با اسانس‌های قوی استفاده نکنید. فوم یا ژل شستشو ممکن است آسیب بسیار زیادی به سطح پوست وارد کند.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای شستشوی صورت از براش‌های سیلیکونی که به صورت مستقیم با سطح پوست در تماس هستند استفاده نکنید. تا چند روز بعد از آر اف فرکشنال، صرفاً از آب معمولی برای شستن صورت استفاده کنید. البته در رابطه با استفاده از آب برای شستشوی صورت نیز قوانین خاصی وجود دارد. به عنوان مثال آبی که برای شستن صورت بعد از آر اف فرکشنال مورد استفاده قرار می‌گیرد، نباید داغ یا خیلی سرد باشد. بنابراین بهتر است از آب ولرم برای شستشو استفاده کنید.

دوره نقاهت ار اف فرکشنال چقدر است؟

دوره نقاهت بعد از آر اف فرکشنال بسیار کوتاه است. در چند روز اول بعد از آر اف فرکشنال، سطح پوست قرمز و ملتهب است. همچنین به مرور زمان پوست صورت پوسته پوسته شده و می‌ریزد. در نهایت تمامی عوارض ار اف فرکشنال بعد از یک هفته بهبود می‌یابد. از نظر بسیاری از متخصصان پوست، دوره نقاهت این روش تقریبا بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت است. ولی بهبودی عوارضی مثل قرمزی و التهاب پوست حدود ۵ الی ۷ روز طول می‌کشد.

برای کاهش طول دوره نقاهت می‌توانید از اقدامات گوناگون استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم مراقبت‌ها و دستورالعمل‌های بعد از آر اف فرکشنال را به طور کامل رعایت کنید. به عنوان مثال، بهتر است تا چند روز در مقابل نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و از ضدآفتاب وکرم ترمیم کننده بعد از آر اف استفاده کنید. همچنین برای ۴۸ تا ۷۲ ساعت از رفتن به سونا، استخر و جکوزی خودداری کنید.

 

 

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما می باشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

 

فرکشنال

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *